Tamiya TA05

• Topicstarter Topicstarter F1mechanic
  • Startdatum Startdatum
En heeft er iemand wat meer "banden" ervaring voor de mach?
Ik rij mee in de 19T klasse met mijn TA05, afgelope keer was ik 6de geworde van de A-finale. (Maar ik denk dat ik nog sneller had kunne zijn door betere bandjes te rijden.)
Toen reed ik met oude Take-off Cs-27.

Iemand?

ik denk dat iedereen dat rijdt met take of med inserts omdat dat de NK band is en daar dus ook de auto op afstellen.

Setje nieuwe Take-off's would do!!!....

Ik snap niet als je met Take Off goede grip hebt, waarom je dan naar een theoreties gezien minder grip leverende band (RP 32) zou gaan... Ga dan naar CS22.... die geeft meer grip en dan zou je dus puur theoreties gezien sneller gaan....

Steek aller eerst gewoon eens NIEUWE banden! train op je oude. Nieuwe en oude banden zijn eerlijk waar een wereld van verschil dat is niet overdreven.

Groet Robert

Precies, banden zijn het enige :!: wat contact maakt met het asfalt. Zelfs met het beste chassis, en duurste onderdelen kom je niet rond als de banden niet in orde zijn. Banden bepalen 90% van de grip.
Gelukkig zijn de CS27 banden erg goed. Voor koude dagen zoals gisteren werken CS22 ook prima, en natuurlijk bandenwarmers!

voila, even een paar foto's van de opbouw van mijn Ta-05.
als electronica zit erin: team orion 16 triple, voorlopig acoms regelaar maar er komt nog een lrp pro digital in, team orion 3300 mAh battery-pack en voorlopig standaard servo.

ta-05-1.jpg

ta-05-2.jpg

ta-05-3.jpg

ta-05-4.jpg

ta-05-5.jpg

ta-05-6.jpg

ta-05-7.jpg

ta-05-8.jpg

ta-05-9.jpg

ta-05-10.jpg

net zoals de tg-10 mk2 special edition die kreeg ook blauw plastic.
Zelf vind ikdie blauwe kleur niet echt mooi

doet me hier aan denken ( TA-02 )

TA-02-assembeld%7E0.jpg

wel leuker dan alleen zwart hoor.

Waar blijft de TRF racing versie van de TA-05 ?

Dat TRF pakket komt waarschijnlijk pas na de Tamiya cup. Dus als iedereen al die hop-ups heeft gekocht. Komen zei nog eens met een TRF kit, die verhoudingsgewijs veel goedkoper is..

Wat zou die dan gaan kosten? Ik heb ooit eens zo'n pakket gezien, en dat kostte 250 euro... voor dat geld koop je echt wel alle opties, tenzij er een carbon chassisplaat bijzit natuurlijk.

Een Upperdeck van carbon kost je ongveer 30-40 euro. en een set TRF dempers al 90 euro.
Die aandrijf asjes kosten 30 euro per 2.
En er zit zeker nog meer bij die kit

Dus reken maar uit, als die kit echt 250 euro kost is het zeker goedkoper om die te kopen.

Zeker weten ( hint :wink: )

Mocht iemand dus interesse hebben in een MSX voor die genoemde prijs zie ik wel een PB'tje verschijnen

net voor me ta05 een special blue trf damperset besteld voor 48 euries

Back