Tamiya TA05

• Topicstarter Topicstarter F1mechanic
  • Startdatum Startdatum
Nog wat nieuws van Tamiya voor de TA05 op komst.

36.jpg

Alwin.

Waarom zou je die aluminium dingen willen gebruiken? Het is alleenmaar zwaarder, en een ta05 is al niet bepaald "Licht"....

Omdat het dan mooi open is
je kunt allesgoed ziien en controleren.
Het ziet er ook erg mooi uit.

Gewicht zou ik niet weten,
ik denk dat het gelijk op gaat.

Wat mij lijkt wat er gaat gebeuren met het chassis:

Zoals het inmiddels al duidelijk is, heeft het chassis van de TA05 erg veel "tweak" zowel in de lengte van het chassis als in de breedte.
Door die aluminium bulckhead's verander je de tweak in de breedte, het chassis zal (denk ik) minder tweak krijgen. Maar in de lengte van de auto blijft het even veel. Volgensmijn krijg je dan een heel Raar/Wazig/Vaag rijdende auto...

Dus wat je zou kunnen doen is z'n carbon chassis kopen, maar aangezien je met een standaard TA05 even snel bent als een TRF 415 lijkt mijn al die aluminium en carbon spullen onzin.

Das is wat ik denk.

amen ;)

Wie gaat er 5 juni meedoen van jullie met de tamiyacup in heemstede? Ik ben sowieso van de partij. Samen met Erik en sjors toch?

wie rijdt er gezellig mee/ tegen ons ;)?

Het is de bedoeling dat ik ook naar de Mach kom, waarschijnlijk ga ik zondag avond ga trainen. Kan ik met het rc-speedworld team op de mach rijden!

BTW Joris, Heb nieuwe lader. 1x rade welke :D

Weet iemand misschien waar deze blauw alu. inbusjes te koop zijn???
Heb al heel wat winkels op internet afgezocht in binnen- en buitenland maar ken ze niet vinden.

groeten

IMG_06530038_2.jpg

Back