Oscar zei:
bprosman zei:
Als beginnend TA05 rijder, ook voor mijn zoontje , wat raden jullie me aan als "minimum" lijstje met hop-up's. Misschien is dit al voorbij gekomen.
Setje racing springs
betere dempers
andere body ( kap )
andere banden
betere diff kogels
stabi set
Shock bridge carbon
PS: oranje kussentjes in het diff NIET GEBRUIKEN !!!!!
overal een zwart O ringetje en in het diff links voor en rechts achter twee O ringetjes.
Met deze aanpassingen moet je een heel eind komen.
persoonlijk vind ik de carbon onderdelen om mee te beginnen neit nodig.. Ik zou deze pas halen als halen als je op een te groot gewicht eindigt of als er bijvoorbeeld een shocktower breekt of scheurt. voor de rest stem ik ermee in..
alleen wil ik de spacer er wel aan toe voegen.. dit is een zeer gunstige verbetering in de aandrijflijn...trouwens de auto is van zichzelf al aardig opgebouwd.
dit is stap voor stap wat ik aangeschaft heb:
Aankoop:
TA-05 Raybrig NSX 2005
reserve snaar (die blauwe zijn sterker)***
reserve diff poelie***
reserve centrale poelies***
keramische diff kogels**
RP 24 voorverlijmde racing slicks op dish velg. (aanrader op tapijtbanen!)(***)
TRF demper set***
extra veren set.*
tamiya stock motor 23T RR(***)
Orion element V2 19T(***)
Orion revolution modified 12T handwounded(***)
LRP quantum pro sport.
Na 2 trainings dagen:
spacer voor in de central lijn.**
Protoform Dodge stratus 3.0 body**
2x Vapextech 3700 Nimh stickpacks
Goudcontacten + krimpkous.
Na 3 trainings dagen:
one way diff front.**
racing steering set.**
binenkort verwachte aankopen:
stabilisator set.**
alun of carbon stuurhevel.*
motorcooler (nog niet nodig op me 23T nu maar straks op 19T met ik hem wel hebben.)(***)
Mazda 6 body (HB?)**
eventueel carbon onderdelen om het gewicht terug te brengen voor de 19T klasse.(***)
* kleine verbetering (alle beetjes helpen

)
** aan te raden verbetering
*** absoluut nodig voor een beter auto (reserve onderdelen met je ALTIJD hebben, scheelt een hoop teleurstelling op en racedag)
(***)indien van toepassing waar jij hem voor gebruikt
TRF demper set, one way diff en racing steering set verkoop ik nu aan me broertje voor de nieuw (modelbouwzaak) prijs en koop ze opnieuw in via Rcmart.com :wink: gemeen he!
let op he dit is mijn mening over de beste aankoop. en meningen verschillen helaas.
Dit is mijn gedachte gang om de auto te optimaliseren.
dit is slechts een indixcatie en die bhoor je af te wegen tot waarvoor jij hem gebruikt. als je 23T blijft rijden heb je de carbon onderdelen bijvoorbeld niet direct nodig omdat de auto (in mijn geval iig) al rond het minimale gewicht zit.