Tamiya TA05

• Topicstarter Topicstarter F1mechanic
  • Startdatum Startdatum
Oscar zei:
Kreten dat er niets past, en dat ze slecht aluminium gebruiken ( bij 3Racing )
zijn niet op de werkelijkheid gebaseerd!

Toch zijn er nederlandse winkels gestopt met het verkopen van 3Racing, omdat ze ontzettend veel klachten er over kregen. Denk dat dat niet zomaar ongegrond is? Het is natuurlijk geweldig dat mooi aluminium en andere hop-ups zo goedkoop zijn, maar het leven is helaas niet gratis, het zal nooit de kwaliteit hebben van een "echte" wedstrijd auto, zoals je al aangeeft.

Of een TA-05 nu beter is.. Ligt voornamelijk aan de rijder. Ik heb met de standaart TA-05 gereden, en vond hem lekker, maar ontzettend loom, omdat hij zo veel tweak heeft. Heden ten dage wil ik niks anders dan mijn eigen TB-Evo5 (Of MI2EC hé Pasqual :wink: ).
Ik denk dat als je beide auto's goed afsteld en beide rijders goed rijden, er weinig verschil in zal zitten.

Groet Robert

Ja, ik zeg ook niet dat de TA05 beter is is zeg alleen dat IK hem beter vindt rijden dat is alles. Met een TA05 moet je zeker niet onderdoen voor duurdere auto's. Inderdaad wel even de shocks verbeteren. Ik heb die staan van 3racing en die zijn perfect in orde. De reden dat ik liever de TA05 heb is ook omdat ik nu meer op asfalt rijdt en dan heb je iets meer flex nodig en omdat ik niet graag mijn mooie carbon chassis stuk rijdt op allerlei oneffenheden en steentjes en dergelijke. Als mijn origineel chassis stuk gaat koop ik toch lekker een nieuw voor 8 Euro !

is er voor de ta05 een carbon bovendek leverbaar of wordt deze leverbaar?
De bevestigingspunten zitten al op het chassis dus het lijkt me logische dat er dan een leverbaar is maar ik kan er niks over vinden.

Ok dank je
ik ben benieuwd wat het efect op de auto is hiervan.
Ik moet wel zeggen dat het er niet erg stijf uitziet, ik had meer tussen verbindingen verwacht.
Laat het even weten hoe hij bevalt alss je hem binnen hebt.

oh ja, waar heb je hem besteld?

op welke punten zit hij dan vast? Ik zie op mijn auto slechts zes punten. twee vooraan, twee achteraan en twee bij het spur

je hebt gelijk, volgens mij gebruikt hij dan ook de bevestiginggaten van het motormount

het upperdeck van tech-racing zit niet vast in de open gaten van de bulk heads.
hij word vast gemaakt aan de chassis stifner(of hoe zoiets heten mag)
er worden ook boutjes van de motormount gebruikt.
ik vond hem persoonlijk wat minder omdat je toch flex overhoud omdat je bulkheads nog "los"staan.
hierom heb ik via het zelfde princiepe een upperdek gemaakt dat ook aan de bulkheads word bevestigd.
reultaat; samen met het tamiya carbon chassis een zeer stijf chassis.

Sander

ik heb het gemaakt van dat spul waar ze ook printplaten van maken, kost weinig bv. bij de conrad.
stukje carbonplakplastic erop en klaar.
tam%205.jpg

kan misschien binnenkort wel een andere foto maken waarop het wat beter is te zien.
heb ondertussen het upperdeck smaller gemaakt en m'n regelaar ligt nu op de bodem
maar dit is het idee ervan

Sander

Conrad kan je niet linken... Maar ze hebben idd ook gewoon plaatjes echt CF... Let er op dat als je met een figuurzaag aan de haal gaat dat je dan ook een shitload of figuurzaagjes haalt... Eén zaagje gaat iets van 3 cm. mee zeg maar hahahaha...

@Lance03: Had je niet even een paar knappe boutjes kunnen monteren? Ziet er iets minder Gamma-tuning uit zeg maar, trap er een paar mooie bolkop inbusjes in ofzo...

wat ik al zei, dit is een oude foto.
ondertussen zitten er al inbusboutjes in. :D
het spul heet epoxy plaat.
het is iets minder stijf als carbon maar goed te bewerken met ijzer en figuurzaag en vijl.

Epoxy is idd minder stijf als CF, ik zou ook gewoon voor de CF plaat gaan en dan of zelf maken of die van techracing... ziet er niet verkeerd uit en voor die prijs hoef je het niet te laten...

Pasqual,

Een plaat Carbon en een plaat Epoxy met dezelfde afmetingen weegt nagenoeg hetzelfde. Het verschill tussen de twee is dat de ene met koolstof vezels versterkt is en de andere met glasvezels.

Wel is de CF plaat bij gelijke afmetingen veel stijver en sterker waardoor je met een dunnere plaat toe kan en op die manier gewicht kan besparen.

Back