lance03 zei:tja ik rij zelf ook met een one way diff en de enige problemen die er zijn is als je hard remt.
Dat is normaal. Daarom rijdt de mod. met een spool en de stock met een one-way.
Vic
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
lance03 zei:tja ik rij zelf ook met een one way diff en de enige problemen die er zijn is als je hard remt.
CircusAso zei:Weet mischien iemand het tamiya nummer van de keramische diff balls? Ik heb verder terug in het topic gelezen dat de normale niet volstaan bij gebruik van wat snellere motoren.
CircusAso zei:Dag Oscar,
Ik had een vraag, over de ta-05. Zijn de allu diff's en de assen die je eerder in het ta-05 topic beschreef van tamiya zelf of zijn deze van een andere fabrikant? Als ze van tamiya zijn weet je dan toevallig de tamiya nummers?
Alvast bedankt
vriendelijke groet
Maarten
CircusAso zei:Ik ga Oscar zijn raad morgen direct opvolgen en deze bij de lokale rc shop direct bestellen. Verder ben ik van plan om een hudy afstel koffer te gaan kopen, deze is wel vrij duur, maar om het goed te leren :wink: heb je goed materiaal nodig. Of is dit echt af te raden, en gooi ik dan mijn geld gewoon weg?
imprezapino zei:Ik ben al met de dempers bezig geweest:
voor: witte veren en harde olie (robbe) met een gaatje.
achter: blauwe veren en medium olie ook met een gaatje
Het is een: Protoform DODGE CHARGER SRT8 for 190mm.
sjorsi zei:imprezapino zei:Ik ben al met de dempers bezig geweest:
voor: witte veren en harde olie (robbe) met een gaatje.
achter: blauwe veren en medium olie ook met een gaatje
Het is een: Protoform DODGE CHARGER SRT8 for 190mm.
Die Dempers kan je wel weer uit elkaar hale, je moet piston 3 hebben (3 gaatjes). Je dempers zijn gemaakt om op/neer waardse bewegingen te maken, met 1 gaatje verminder je deze bewegingen en rijd je auto minder natuurlijk/voorspelbaar.
En over het algemeen is het ook makkelijker om te beginnen met voor dezelfde demperolie al voor, de veertjes zijn naar mijn mening goed.
Furious Jay zei:Tipje als je een ander spur erop zet, neem een gangbaar 48dp tandwiel en niet de standaard Tamiya meuk. Er zijn meer mensen die gewoon de 48dp spurs en pinions hebben dus dan is het makkelijker uitwisselen als je een keer wat stuk rijd. De Tamiya spurs zijn ook niet 100% rond dus...
58 tands is wel héél erg klein, een 78 tands 48dp spur zal goed werken i.c.m. een aantal pinions varierend van 22 t/m 30 tands afhankelijk van je motor...
imprezapino zei:Ik ga ook zo snel mogelijk het spur vervangen, maar ik heb al op 1 januari 2x 70 tands spur besteld en een body bij RC shop Roal. :wink:
Maar de bestelling komt maar niet binnen. Er is elke keer wel wat als ik ze bel. :evil:
Of ze moeten morgen nog binnenkomen, anders moet ik het zondag met de kleine spur doen :|
Furious Jay zei:Oscar, rij jij met die 102 tands tandwielen??? Dan heb ik er ook nog wel een voor je... Mag je zo hebben, ik gebruik het toch niet... Hageltje nieuw...
Oscar zei:imprezapino zei:Ik ga ook zo snel mogelijk het spur vervangen, maar ik heb al op 1 januari 2x 70 tands spur besteld en een body bij RC shop Roal. :wink:
Maar de bestelling komt maar niet binnen. Er is elke keer wel wat als ik ze bel. :evil:
Of ze moeten morgen nog binnenkomen, anders moet ik het zondag met de kleine spur doen :|
Ik heb er nog een stuk of 3 over,
70 T hagelnieuwe !
ik gebruik de 0.4 module
en heb deze dus over.
Kun je voor een Roal prijsje overnemen !