Tamiya TA05

• Topicstarter Topicstarter F1mechanic
  • Startdatum Startdatum
Ik was vanmiddag een beetje aan het internetten en kwam op ebay een TA-05 tegen.
Het hoogste bod was 99 euro. Daar heb ik 102 van gemaakt.
Nu blijk ik de hoogste bieder te zijn en de veiling is daarnet afgelopen.
Ik heb hem gekocht zonder de zender ontvanger.
Nou dit wordt hem:
tekst vanaf ebay:
Ihr bietet hier auf einen neuwertigen Tamiya TA-05. Ich fahre eigentlich Verbrenner-Buggy und wollte was für
den Winter, aber Elektro bringt mir doch nicht so richtig Spaß, deshalb verkaufe ich den Wagen jetzt wieder.

voll kugelgelagert
2 einstellbare Kugeldiffs
Tuningmotor Raven 15T mit V-Bürsten
elektronischer Relger Robitronik Speed2Star bis 12T
Antriebsakku 2000mAh
Lenkservo
mit Originalverpackung und Anleitungen

9331_3.jpg

8f6e_3.jpg

903b_3.jpg

9187_3.jpg

9246_3.jpg

ziet er goed uit, die van mij is ook bijna klaar, alleen nog electronica erinzetten en body spuiten :D

Koop wel een paar goede bandjes er bij,
die standaard Tamiya's zijn echt te hard.

22 of 24 SH slicks zijn goed bij AMCC !

lance03 zei:
netjes hoor, mooie wagen.
kom je daarmee ook de veertiende januari bij de amcc rijden?

Sander

Ja ! en waarschijnlijk meld ik mij dan ook als lid van de club aan. 8)
Ik was eigenlijk nog niet niet van plan om een TA-05 te kopen, maar ik kon deze niet laten staan.
Het voordeel is nu wel dat ik nog niet teveel aan hopups voor mijn TT-01 heb uitgegeven.
Ik denk wel dat ik hem evengoed meeneem de 14e :lol:

Ik zie je de 14e Sander

Oscar zei:
Koop wel een paar goede bandjes er bij,
die standaard Tamiya's zijn echt te hard.

22 of 24 SH slicks zijn goed bij AMCC !

goede tip Oscar
Ik heb bij mijn TT-01 een setje van Tamiya met bestelnummer 50454 of SP-454.
Ik ben bang dat deze ook wat aan de harde kant zijn, maar ik heb een potje Jack de Gripper

van welk merk zijn de bandjes die jij noemt, en waar zijn ze te koop?

Zojuist een ta-05 bij de heilige koe in Deventer gekocht. Toch makkelijk zo'n hobby zaak letterlijk om de hoek. Ik heb hem met de ferrari kap, en er direct maar een heatsink voor de motor bij gekocht en alu dempers. Ziet er mooi uit zo in de doos kan niet wachten om te beginnen met bouwen!

Me TA05 is nu helemaal klaar :D, voilla:

IMG_6355.JPG

IMG_6358.JPG

IMG_6359.JPG

IMG_6363.JPG

IMG_6369.JPG

Echt vervelend dat Tamiya grijze ruiten (stickers) erbij doet, en geen afplak ramen. Ik heb het zelf dus moeten afplakken en het grijze eruit moeten snijden... Maar ik vond eht de moeite wel waard :D

Hij staat trouwens expres zo hoog op de wielen, omdat ik geen circuit rij maar op parkeeplaatsen en soms hiervoor in de straat.

Ik heb nu de diffs in elkaar zitten en ik moet toch zeggen dat het er allemaal erg netjes uit zie.
Alleen vindt ik de standaard snaren een beetje goedkoop/slap eruit zien dus meteen hier maar vervangers voor opzoeken. Verder
een makkelijke auto om op te bouwen, en het plastic chassis ziet er ook best netjes uit.

Hey, ik heb nu een 19T motortje in me TA05 gezet, maar als ik in een keer hard op trek of in een keer hard rem, hoor ik een soort van raar getik, de spur is het volgens mij niet omdat die nog helemaal heel is en goed is afgesteld, niet te strak erop maar ook niet te los.

Kan het zijn dat het de snaar is die over de tandwielen [achter?] heenschiet? En is dit erg of hebben jullie dit ook?

Ik heb hem vandaag klaargemaakt en er mee gereden, maar ik heb niet dat soort geluiden gehoord. Zit je motortandwiel niet iets los,
dat hij hem nog wel meeneemt maar wel los zit zeg maar? of heb je de diff's heel strak aangedraait?

Nu meteen een vraag: Mijn diff voor draait steeds los:S terwijl ik hem iets strakker heb staan dan achter.
Kan ik Loctite gebruiken om de moer op de schroef vast te zetten, of het diff nog iets strakker aandraaien?

Hoe zou het de diff kunnen zijn dan? ze zitten idd misschien wel wat strak.

De diffs kunnen normaal "slippen" als je ze te strak aandraait kan dat niet, en blokkeert de boel. Diffs afstellen op het juiste niveau is redelijk wat werk. Ik ben er zelf ook niet heel ervaren mee, maar je snaar moet niet blokkeren als je de wielen tegenhoud dan moet het diff gewoon slippen.

CircusAso zei:
Nu meteen een vraag: Mijn diff voor draait steeds los:S terwijl ik hem iets strakker heb staan dan achter.
Kan ik Loctite gebruiken om de moer op de schroef vast te zetten, of het diff nog iets strakker aandraaien?
Yep! Gewoon loctite smeren. Stond ook ergens als bouwtip in dit topic m.b.t. het losraken van dit moertje. :)

Harmless zei:
CircusAso zei:
Yep! Gewoon loctite smeren. Stond ook ergens als bouwtip in dit topic m.b.t. het losraken van dit moertje. :)

Mooi dankjewel, heb het topic wel doorgelezen maar zal hier overheen gelezen hebben.

Back