Tamiya TA05

• Topicstarter Topicstarter F1mechanic
  • Startdatum Startdatum
ey superdaantje plaats de posts van de bouw ook ff bij 'bouwverslagen - auto's'

suc6 met de opbouw. zag m inderdaad ook op rcdrift.nl al :wink:

Standaard zit er een Spur gear van 105T op
welke pinion kan ik het best gebruiken.

op dit moment heb ik gekozen voor
-Tamiya (#53117) 0.4 Steel Pinion Gears (26T/27T)
-Tamiya (#53262) 0.4 Steel Pinion Gears (28T/29T)

Welke pinion je gaat gebruiken is afhankelijk op welke baan en wat voor motor je gaat rijden. Aan de hand daarvan ga je kijken welke gear-ratio goed is en dan kies je het spur en de pinion. Ik zou zelf de Tamiya tandwielen links laten liggen en er 48pitch tandwielen in zetten aangezien die door veel meer rijders gebruikt worden en het dus makkelijker is om uit te wisselen.

Om zo even te zeggen welke pinion je moet gebruiken is dus moeilijk te zeggen, wat ga je met de auto doen en waar ga je rijden...

Als je ermee wilt gaan driften zou ik een hoge gear-ratio nemen, je wil acceleratie hebben en geen hoge top... Dus dan een wat kleiner pinion nemen...

Hallo,

ik zal me eerst even voorstellen. Ik ben Marco 24 jaar uit Zoetermeer. Ik heb pasgeleden een XB Tamiya TT01 gekocht. Prima dingetje, echter wilde ik wat meer. Jullie raden het al, er is een Tamiya TA05 aangeschaft. Mooi zelfbouwpakketje, lekker knutselen, prima.
Echter kwam ik een probleem tegen waar ik onderhand gek van wordt. Ik kom er niet uit.
Ik heb een Tamiya regelaar TEU-302BK gekocht met een Acoms receiver, zender en servo.
Het standaard Tamiya motortje zit er nog in, omdat ik toch niet verder kwam.
Als ik alles aansluit doet alleen mijn stuurinrichting het. Wat ik ook probeer, stekkertje omdraaien noem het maar op, ik krijg de motor niet meer aan de praat. Het gekke is dat hij heeft wel heeft gedaan. Echter toen ik de boel netjes inbouwde geeft ie geen kik meer.
Mijn regelaar begint alleen maar (irritant) te piepen. Ik zou niet weten waar het aan ligt, dus help! Iemand een idee?

Groeten Marco

Furious Jay zei:
Als je ermee wilt gaan driften zou ik een hoge gear-ratio nemen, je wil acceleratie hebben en geen hoge top... Dus dan een wat kleiner pinion nemen...

Thanks for the reply heb 3 setjes besteld (26T/27T, 28T/29T, 46T, 47T) op deze manier kan ik gaan kijken wat ik zelf prettig vind rijden. en gelijk wat extra Carbon voor op de auto (wil met deze auto niet echt gaan driften daar heb ik een TT01 voor ;) )

Marco,

kun je een andere motor van iemand lenen? Als je er even een andere op aansluit, weet je gelijk of je motor het probleem is of je regelaar.

Kun je die regelaar (opnieuw) programmeren?

Ik heb hem al aangesloten op de motor van de TT01 en die deed ook niets, dus daar ligt het niet aan. Ik was al bezig met die regelaar, maar ik kom er niet uit. Stekkertjes heb ik ook al op 500 verschillende manieren geprobeerd. Maar ik zal hier nog een keer naar kijken. Kan het zijn dat de 2 stekkers bij elkaar simpelweg niet sporen en dat daardoor 1 van de 2 niet functioneert?

Als het ook niet werkt met een andere motor, hoef je het daar niet in te zoeken. Het zit m dan waarschijnlijk in je regelaar.

Ik ben niet bekend met die standaard-dingen, is dara iets aan te programmeren? Op kanaal 1 heb je stuur en op 2 je regelaar? Ga anders even terug naar de winkel, want misschien is het wel iets makkelijks of misschien is het wel gewoon stuk.

Het is geen standaard regelaar ;)
Terug naar de winkel is weinig optie denk ik (Conrad internet)
Ik ga maar op zoek naar een andere regelaar, lijkt me de enige optie.
Jullie nog tips voor goede regelaars?

Gr Marco

(ps: ja op 1 stuur en 2 gas)

Wat is het dan voor regelaar? Een Carson ofzo? Opnieuw programmeren heb je geprobeerd?

Ik heb nog wel een oude regelaar liggen die je over kan nemen, PB maar als je interesse hebt.

@Marco,
Als de regelaar begint te piepen dan moet je hem meestal reseten~!

Het is een TEU-302BK Tamiya regelaar. Dit is niet de standaard regelaar. Ik heb van alles geprobeerd, maar hoe reset ik dat ding dan? (staat ook niet echt duidelijk in het boekje)

@jaap J je hebt PB

Gr Marco

Op je regelaar zit een rood 4hoekige knopje die moet je inprikken, Maar eerst even het boekje GOED doorlezen, want als je een setup optie hebt staat het ook in het boekje!
succes ermee!

Ik wil graag een TA-05 om lekker op de camping in elkaar te zetten tijdens de vakanite.
Nu heb ik een TT-01 RTR en kan ik al die elektronica overzetten zonder problemen??
Het is maar voor tijdelijk want ik wil de auto steeds wat 'upgraden.'
Moet ik na het overzetten ook nog wat opnieuw instellen?(je hebt immers dezelfde elektronica)

Hoi, ik ben nieuw hier op het forum en ik heb net een TA 05 gekocht (met Mercedes body maar er gaat een BMW 320si body op komen). Ik ben momenteel aan het bouwen. Ik heb trouwens in mijn verleden meerdere RC auto's gehad, Tamiya Mitsubishi Pajero, Ford F-150 Bigfoot (mijn jeugd!) en voor een paar jaren terug nog een Porsche GT3 met TA 03R S chassis als ik het mij goed herinner.

Nu ben ik druk bezig geweest dit hele topic door te lezen, eigenlijk ben ik nog niet aan het einde....maar ik wilde nog even van jullie horen wat ik als eerste zou moeten upgraden. Als ik zo lees dan denk ik TRF-schokdempers, heb ik dat goed? Even een dure investering maar wel de moeite waard toch?

Verder heb ik nu een Venom modified 17turns motor erbij en een Ansman 12turns regelaar. Is dat een beetje goed spul?

Alvast bedankt!

Leon

Back