Tamiya TA05

• Topicstarter Topicstarter F1mechanic
  • Startdatum Startdatum
Het zullen wel TopCad dempers zijn, er zijn wel meer mensen met het onzalige idee prima Tamiya-dempers te vervangen door inferieure alu dempers. Ach, het ziet er mooi uit :mrgreen:

Koop als motor gewoon een Element, da's altijd goed.

Oscar zei:
rc-ownd zei:
Foto's ga ik nu maken, alleen er is een klein probleemje, althans dat denk ik.

Het lijkt erop dat mijn wagen scherper naar rechts kan draaien dan naar links. Ik weet het niet echt 100% zeker, maar ik weet wel zeker dat het IETS scheelt. Hoe kan ik dit het best checken??

En stabilisatoren, welke dikheden moeten aan de voorkant en achterkan?
Liu

Kijk even goed in de bouwhandleiding,
de servosaver moet in de neutraalpositie niet recht staan,
word vrij duidelijk uitgelegd in de handleiding.

Stabilisator is een kwestie van rijstijl.
een dikke voor is algemeen wel gebruikelijk.

Hierover nog even, ik ben erachter gekomen dat het niet aan de stand, afstelling van de servo ligt. Het lijkt wel of de stuurinrichting ergens tegenaan komt, je hoort een klein tikje al doe je het iets sneller (met de hand). Ik denk dat ik morgen is even ga kijken wat het precies is.. :roll:

En topcad dampers zijn het volgens mij niet, ik heb flink gegoogled maar die van topcad LIJKEN er niet eens op :?

Het is moeilijk te zien, maar als je op pkracing zoekt naar artikelnummer 50111, zie je de Topcad dempers, ook in het blauw. De ring is bij jou van alu en daar van kunststof, maar verder lijken ze wel op elkaar. Jij kunt dat beter zien natuurlijk, want jijhebt dat ding in je handen. Het doet er verder toch ook niet toe? ALs ze het doen is het prima.

Neej, idd het maakt niet uit welk merk ik heb :D ik was gewoon benieuwd. Hij (de kerel die mij de auto verkocht heeft) wees mij op 2 sites, www.rcmart.com en www.rc-mushroom.com , hij zei dat het er heel goedkoop was. Misschien dat hij die shocks daar heeft gekocht. Ik zal nog is even zoeken.

En ik heb het vergeleken, het is toch nog geen topcad die van mij lopen een beetje taps af bij het bovenste ophangpunt. Bij topcad is het gewoon een rechte lijn zegmaar.

Het zijn Conrad dempers die op je TA-05 zitten. Nummer 228160-92. Die worden standaard ook met die fel gele veren geleverd.

228160_LB_00_FB.EPS.jpg

JUP!!!

dat zijn ze! bedankt! :D, hoe wist jij dat zo snel ? :lol:

Tot nu toe veren dees mij best hoor, ik ben toch nog een beginner, later zal ik het wel is merken. En dan stap ik misschien wel over op andere dampers, of ik moet ze ooit is een keer 2e hands tegenkomen (TRF dampers). ;)

Mij best tot nu

Ik heb het probleem gevonden van het scherper draaien naar rechts tegenover links.

Hier het probleem:
Hier stuurinrichting, let op dat linker(onderste op de foto) kogeltje
PHTO0016-2.jpg

hier uitslag links
PHTO0018-2.jpg

en hier rechts
PHTO0019-2.jpg

moet je vergelijken :roll: (nu ik toch animated gifs kan maken makkelijk om te vergelijken :D )
uitslag.gif

Stuurinrichting komt tegen zo'n kogeltje aan... ik denk dat ik dan een klein stukje eraf moet vijlen? (stuurinrichting) hebben jullie dit probleem ook? (of gehad?)

Raar dat hij naar links er wel snel tegenaan komt en als ik naar rechts draai, het een stuk verder kan maar op een gegeven moment komt het er ook tegen aan. En ik ben bang dat als ik ga vijlen, dat ik straks weer verder naar links kan draaien dan naar rechts. En dat ik dan weer aan de andere kant moet vijlen, en op een gegeven moment heb ik geen alu meer over :lol:

1 lichtpuntje, ik ben erachter gekomen dat mijn stuurinrichting gelagerd is :D

Logisch dat je dat probleem hebt... Je hebt het plaatje verkeerd om gemonteerd... Kijk maar eens goed in de bouwbeschrijving...

Ik heb hem 2e hands gekocht ;) :lol:

In de bouwbeschrijving ziet het er ook gewoon hetzelfde uit hoor :roll: 8O, maar ik zou het in princiepe gewoon om kunnen draaien?

en nog een probleem, regelaar probleem, maar dat heb ik al in ee nander draadje ;)

Probleem is nog steeds niet opgelost met dat sturen.. Als ik dat plaatje omdraai kan het kapje er niet meer overeen, die het stuurinrichtinkje vasthoud zegmaar. Iemand hetzelfde probleem gehad, zo ja? hoe heb je t dan opgelost?

En als ik een 19x1 motortje neem (weet nog niet precies welk merk). Welke vertanding raden jullie dan aan? Het is nu 22 op de motor, en 70 als spur.

Bedankt alvast

Liu

Ik denk dat je het verkeerd begrepen hebt. Het plaatje moet wel onder de blauwe armpjes gemonteerd worden, alleen heb jij hem achterste voren.
Kijk maar eens in de handleiding bij plaatje 17. Daar zie je onderdeel K2, die heb jij achterste voren zitten.
Daardoor komen de kogelkopjes iets naar achteren te liggen en komen zo tegen de stuur inrichting aan. Als je dit plaatje nu even omdraait liggen de kopelkopjes wat verder naar voren en kan de stuurinrichting verder draaien.

succes

Ah ja! ik heb het omgedraaid en verek, dat ik daar overheen heb gekeken. Uitslag is nog niet aan beide zeiden even groot (nu stuurt hij precies verder aan de andere kant) maar dat ligt gewoon aan de instellingen.!

Bedankt!

ALTIJD EERST DE HANDLEIDING NOG EENS DOORLEZEN ALS T NEIT LUKT :wink:
heb t zelf ook wel eens hoor dat ik naderhand denk gvd hoe kon ik dat nou neit zien? :D :wink:

servoarm nu opniewe vastzetten en racen 8)

suc6

Jup, k heb het gezien op rcdrift.nl :D

En ik heb besloten om mijn TA-05 Driftwaardig te maken 8) . Er komt een Tamiya TZ 23x3T in, PE bandjes onder, en ik heb nog een ongespoten Raybrig NSX die ik als beginnersdrift kap ga gebruiken ;). Verder komen er later nog wel wat hopups bij denk ik, wat carbon spul :D. En ledjes, neon, en dikke rims ! :D
Liu

superdaantje zei:
Vandaag maar begonnen met het bouwen van me TA05R :lol:

Dat vraagt om een bouwverslagje !!! Hij heeft toch al een grote voorsprong op de standaard ta05.
En anders een berg foto's he!

Pasqual zei:
Het zijn Conrad dempers die op je TA-05 zitten. Nummer 228160-92. Die worden standaard ook met die fel gele veren geleverd.

228160_LB_00_FB.EPS.jpg

ik heb deze ok gehad. werken prima op zich maar ze lekken snel. de afdicht rubbers die meegeleverd worden slijten erg snel en lekt dus olie bij de veerstang. ik had deze vervangen eerst amar toen het weer gebeurde toch maar gewoon de TRF dempers gehaald :wink:

Back