M
Man
Guest
Ik denk er ook over deze met een sport tuned(als het dat is) van 18 300 touren te kopen, maar weet iemand welke afstandsbediening ik me daarmee moet aanschaffen??
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
leon1 zei:Hoi, ik ben nieuw hier op het forum en ik heb net een TA 05 gekocht (met Mercedes body maar er gaat een BMW 320si body op komen). Ik ben momenteel aan het bouwen. Ik heb trouwens in mijn verleden meerdere RC auto's gehad, Tamiya Mitsubishi Pajero, Ford F-150 Bigfoot (mijn jeugd!) en voor een paar jaren terug nog een Porsche GT3 met TA 03R S chassis als ik het mij goed herinner.
Nu ben ik druk bezig geweest dit hele topic door te lezen, eigenlijk ben ik nog niet aan het einde....maar ik wilde nog even van jullie horen wat ik als eerste zou moeten upgraden. Als ik zo lees dan denk ik TRF-schokdempers, heb ik dat goed? Even een dure investering maar wel de moeite waard toch?
Verder heb ik nu een Venom modified 17turns motor erbij en een Ansman 12turns regelaar. Is dat een beetje goed spul?
Alvast bedankt!
Leon
Anders heb ik overal gehoord dat je voor een snellere motor een andere afstandsbediening nodig hebt.J_oram zei:body is de kap
en man, een motor zegt niks over een afstandbieding .. dus je kan alle afstandbiedingen gebruiken!
Bedankt voor uitleg superdaantje en lance, maar welke ESC moet ik er dan op kopen?lance03 zei:wat ik als eerste heb geupgrated zijn de aandrijfsaren voor aramide snaren verwisselen. ook heb ik de carbon shoktowers aangeschaft. verder een paar andere (trf) veren want die zijn iets korter kan je hem beter afstellen (wit voor en blauw achter)
ook heb ik andere demperolie gebruikt. en als laatste een front one way. kost wat maar beviel mij erg goed.de rest moet je ter zijner tijd aan pasen. ik rij zelf (competitie) met standaard dempers en kon de overige heren met x-ray en trf redelijk bijhouden.
kwa motor lekker met dit setje blijven rijden. mocht je competitie willen gaan rijden kan je altijd nog een corally of een orion element v2 kopen. veel plezier met bouwen.
Lance
Bij mij hetzelfde, alleen ga ik er dus een 18 300 turns motor bij nemen.leon1 zei:He, dank jullie wel voor de adviezen, ik ga de TA 05 eerst bouwen en rijden en dan komen de hop up options wel.
superdaantje zei:je bedoeld 18Turns ? als je dat bedoeld houd er dan wel rekening mee dat de standaard regelaar van de TA05 als goed is tot max 23x3 gaat. bij de ta05r zit er geen elektronica bij![]()
Dan wordt het een TA05.leon1 zei:Ik ben het eens met Kefman, een TT01 vind ik ook een leuke auto voor als je nog geen verstand van deze auto's hebt. (niet ten nadele van alle mensen met een TT01, er zullen ongetwijfeld mensen hier zijn die sneller zijn met een TT01 dan ik met mijn TA 05). Ben je al een beetje ingewijd dan is een auto met meer mogelijkheden veel leuker. Ik wilde eigenlijk die 320si kopen en die heeft een TT01 chassis, maar toen ik de kleine meerprijs zag naar een TA 05 ben ik toch voor deze gegaan, en nu komt er een 320si body op mijn TA 05.
Nu ga ik met mijn TA 05 ook eerst op een mooie gladde asfalt parkeerplaats rijden.
@Gose: ik denk dat je met een TA 05 wel een mooie gladde straat op moet zoeken. Ik heb ook al eens een TA03RS gehad met snaar aandrijving en die deed het prima op asfalt. Nu lag de snaar van deze 03 niet zo bloot als bij de 05.