Tamiya TA05

• Topicstarter Topicstarter F1mechanic
  • Startdatum Startdatum
de 70T gewoon zo laten, wat heb je trouwens voor regelaar dat hij met een 19 tands tandwiel al heet word?
je kan ook 17 tands plaatsen of een 5v ventilator.

Sander

Mattijn zei:
hij loopt nu goed op de 70T, gewoon zo laten dus?

Als je nu een 70 tands spur erop hebt met een 19 tands pinion dan KAN je niet eens de 105 monteren omdat het niet gaat passen op je pinion, het is een fijnere vertanding namelijk... Wat ik mensen altijd aanraad is om 48pitch te gaan rijden omdat hier een veel bredere keuze in tandwielen is maar dat moet je zelf weten.

Wat voor regelaar heb je erin???

Ik had me vorige sx-6 verbrand OID, hij was in iedergeval kapot, toen zat er een standaard tandwiel op. Nu zit er een 19 Turns motor, 18 turns pinion en een sx-6 in.
Hij wordt niet heet, maar een beetje warm. Dat maakt niet zoveel uit dus, maar onder het driften wordt me motor wel ontzettend heet, Er zit al een heatsink en ventilator op, maar toen ik dat niet had heb ik ook al een motor kapot gemaakt, ik gok dat dat daardoor kwam.

Jep daar had ik ze ook op gezocht, maar misschien moest het persee tamiya zijn :)

maar als het fout was had het nu al te laat geweest :P De order is geplaatst

nog ff wat meer spam van mij:

wishlist%20ta05.jpg

Is dit een goed lijstje?

Waarom een alloy battery hold? En niet de Tamiya carbon ;) Zelf kreeg ik het advies om voor de motor Mount te gaan voor die van Tamiya. Belangrijkste redenen waren gewicht besparing en kwaliteit.

ik ben niet zo zeer opzoek naar gewichtsbesparing, meer naar koeling, alu geleid warmte beter dan carbon, dus vandaar. En tamiya motormount is 2x zo duur. Enhoe kan de kwaliteit verschillen?

Ik zie net op youtube een TA05 giga driften en dat ziet er echt spectaculair uit. Wat moet je doen om een TA05 te laten driften, alleen de aandrijving op de achterwielen?

De mijne zit nog steeds in de bouwfase, ik hoop van het weekeinde eindelijk een keer tijd te hebben dat ik mijn TA05 af kan maken en de eerste meters kan rijden (driften?).

Voor het geld wat hier staat had je online in Hong Kong een TRF415MSX MRE kunnen halen en had je waarschijnlijk nog geld overgehouden... :wink: :lol: :D

Het was in eerste instantie ook niet de bedoeling om deze zo uit te bouwen met alle hop hups. Maar als je éénmaal bezig bent dan gaat het kriebelen ;) En na een TRF of Xray heb ik al gekeken. Dit zal denk ik de volgende stap zijn over 2 a 3 maanden ;)

Furious Jay zei:
Voor het geld wat hier staat had je online in Hong Kong een TRF415MSX MRE kunnen halen en had je waarschijnlijk nog geld overgehouden... :wink: :lol: :D
Inderdaad, daar mispakte ik me bij m'n vorige Tamiya buggy ook bij, dus heb ik nu maar ineens de 501X gekocht :)
Maar soms is het ook wel leuk om je model stapsgewijs te zien veranderen naar een veel beter model.

Helemaal mee eens, ik heb dan een TRF en mijn maatje heeft een TA05 en die is hem helemaal aan het ombouwen en dat is echt leuk... Gelukkig zijn er nu ook wat dingen voor de TRF te krijgen dus ik ben ook weer bezig... Maar een standaard model tot een topauto ombouwen is geweldig... Helemaal als je er vanaf het begin al mee rijd dan merk je steeds de verbeteringen...

Het is ook heel erg leuk om zo'n chassis zelf samen te stellen. Heb wel gekozen voor een TA05R (die standaard al voorzien is van veel extra’s) en heb de auto de afgelopen weken verder opgebouwd met merendeel Tamiya Hop Hups. En nu maar veel info gaan verzamelen over setup mogelijkheden voor dit chassis.

Het is heel leuk om te zien welke invloed een bepaald tuning part heeft op het weggedrag van je auto, als je ineens alle parts hebt zonder met de standaard auto gereden te hebben, leer je minder denk ik. Heb je een TA-05 en koop je eerst de TRF-dempers, dan carbon shocktowers, andere alu parts,... dan merk je stap voor stap de (meestal) positieve invloed van die tuningsparts.
Voor mij was het met die buggy echt een verademing toen de alu DF-03 dempers het afstellen zoveel makkelijker maakten, net als sommige andere onderdelen, de verhoging van het afstelgemak is ook een aangenaam iets van het stapsgewijs tunen.

Ik ben vandaag mijn Ta-05 opnieuw aan het opbouwen met diverse tunigs parts, nu had ik enkele vragen. Ten eerste lijkt het erop dat de as van de Spur vrij veel speling heeft, is dit op te lossen door hier ringen tussen te plaatsen? of hoort dit en moet ik er niets aan doen? Verder heb ik er een 13x2t motor inzitten, en een 70t spur. Welk motortandwiel zou ik hierbij het beste kunnen gebruiken, of is het standaard motortandwiel prima te gebruiken?

BvD,

Back