Tamiya TA05

• Topicstarter Topicstarter F1mechanic
  • Startdatum Startdatum
Eitje :wink:

Tamiya is nooit moeilijk. Past goed en goede handleiding. Of je moet het gewoon verkloten natuurlijk.

Alwin.

F1mechanic zei:
Eitje :wink:

Tamiya is nooit moeilijk. Past goed en goede handleiding. Of je moet het gewoon verkloten natuurlijk.

Alwin.

Mmm, dan is het niets voor mij denk ik. Ik merk dat ik het bouwen e.d. eigenlijk veel leuker vind dan een beetje rondjes rijden door de straat. :D

Dan haal je 'm toch gewoon weer uit elkaar?

Beetje vreemd hoor. Kijk, als je het sleutelen aan de setup van de auto nou leuk vind. Daar kan ik me iets bij voorstellen. 70% sleutelen en prutsen tegenover 30% rijden.

Maar hoe lang wil je dan over het bouwen doen? Het zijn in wezen niet echt moeilijke auto's.

Alwin.

F1mechanic zei:
Dan haal je 'm toch gewoon weer uit elkaar?

Beetje vreemd hoor. Kijk, als je het sleutelen aan de setup van de auto nou leuk vind. Daar kan ik me iets bij voorstellen. 70% sleutelen en prutsen tegenover 30% rijden.

Maar hoe lang wil je dan over het bouwen doen? Het zijn in wezen niet echt moeilijke auto's.
Nah, dat was natuurlijk een beetje kort door de bocht. Die TA05 lijkt me wel een hele gave auto, zeker als je kijkt hoeveel waar je voor je geld krijgt. Nu is het wel zo dat ik mijn drie hobby-auto's (zie ondertekening) zou moeten verkopen om een TA-05 te kopen. Betekent dat ik dus 1 avond schroefwerk heb en daarna met 1 auto zit. :roll:

Aan de andere kant, 3 auto-tjes bijhouden en hier en daar wat upgraden kost ook wel wat en dan heb je uiteindelijk niet 1 echte gave bak. Ik moet er nog gewoon even over na denken denk ik.

Mmm... Ja dat was lekker kort door de bocht :lol: .

Ik versleutel redelijk wat aan de auto. Lekker veel uitproberen en kijken wat dat oplevert. Ik denk dat ik wel rond zo'n 70-30 verhouding zit.

Moet ik wel zeggen dat ik vanavond een lekkere setup gevonden heb. Die ga ik eerst goed opschrijven en dan pas weer verder proberen.

Alwin.

F1mechanic kom op foto's!!! :lol:

Ik ga mijn TA05 zo bestellen,even nog wat heen en weer mailen met RCshoproal want ik wil ipv de standaart kap,ze hebben nu alleen nog die mercedes,een protoform.
Daar doen ze niet meoilijk over dus dan heb ik wat te doen in de vakantie: BOUWEN!!!!!!

ja lijkt me leuk om te horen wat iemand anders dan f1mechanic van de auto vind!

Corally, even een paar bouw tips:

Wanneer je de diffs in elkaarzet moet je er op letten dat je de moer aandrukt voor het eerste stukje aandraaien. Anders pakken de moer en het boutje net niet. Je merkt het wel als je de auto bouwt.

Draai je diffs niet te strak. Dan lopen ze niet soepel. Als je ze goed afstelt, lopen ze heel erg 'smooth'.

De standaard afstelling van de auto heeft positief camber op de achter wielen. Ik heb ze omgezet naar negatief camber wat voor mij betere rij-eigenschappen geeft.

De foto's moeten toch nog even wachten. Ik heb de LW suspension parts, maar ik wacht nog op de aandrijf asjes. De standaard asjes bij dat setje zijn voor de TA05 te kort. Heb passende besteld.

Laat maar wat zien van je auto en de kap.

Alwin.

Hij is besteld,Gisteren al.
Bedankt voor de bouwtips ik zal ze onthouden.
En die asjes te kort?
Dan kan je toch niet rijden als de asjes te kort zijn?

Ik heb em maar gewoon besteld met de Mercedes kap want de ferrari was(natuurlijk)op.

En over dat camber,dat is natuurlijk het leuke aan zo'n auto vergeleken met een TT01 ofzo gewoon lekker bezig zijn met afstellen.
Ik zal niet zo heel veel met de auto gaan rijden omdat ik hem uitsluitend voor circuit ga gebruiken en die zijn er niet in zeeland.
Dus hij zal mischien wel eens een parking gaan proeven maar dat blijft bij 1 keer want voor rossen in de buurt heb ik me Losi xxxt dat gaat daar toch beter mee.

Ps. Wat lijkt u een mooie kleur voor de Mercedes kap?
Ik wil niet dat standaart grijs,ik dacht aan donker groen ik ga dan natuurlijk niet de DTM stikkers plakken want dat lijkt me niet echt mooi.

omdat die draagarmen langer zijn dan de normale zijn de asjes te kort.

Proficiat Corally, met je TA-05. goeie keus :!: ik ben zelf begonnen met TA-o4, en heb nog steeds een TA-04Pro: prima auto's.
wat betreft de kleur van je kap: neem een LICHTE kleur, dan zie je je auto altijd veel beter (en ook anderen 8O ) !!!!

Wat voor kleur stelt u voor dan?

Ik vind die fluor kleurtjes ook wel mooi maar dan is 1 kleur ook zo saai.
En uhm mischien oranje?

hierbij twee kappen van mij, zomaar een voorbeeld :wink:
IMG_0004.jpg

nog een vraagje: welk gereedschap koop je best bij de wagen om deze in elkaar te zetten?

Volgens mij heb je aan een kruiskop schroevendraaier genoeg.
Er zitten bij de tamiya kits altijd een wheel remove sleuteltje en een klein inbusje voor het motor pinion.
Als het niet klopt zeg dat dan dit bovenstaande is gebaseerd op de TL01.

het klopt wel. Je krijgt altijd een klein beetje materiaal ;) Ga wel op zoek naar een goed passende schroevendraaier, want anders draai je zo al je kopjes stuk..

Back