Tamiya TA05

• Topicstarter Topicstarter F1mechanic
  • Startdatum Startdatum
Mijne is ook klaar!

Bouwverslag foto's zijn jammergenoeg nogal mislukt omdat het te donker was.

De auto is leuk om te bouwen maar ook niet te moeilijk,ik heb er nu een Protoform Stratus 3 All purpose body opzitten die ik ipv. de standaart ferrari of mercedes erbij kreeg.

Ik ga em dinsdag testen op de baan,nu hebben van de 6 rijders op me club er al 2 een TA05 :)

Hij is nu nog helemaal standaart maar ik ga em tunen met van alles en nog wat.

Corally zei:
Ps. Begin nou niet over die bandjes,daar rijden we op de club mee en het is de enige band met nog iets grip.

^^
nadere uitleg dan maar:

Omdat ik ga offroaden :)

Nee geintje

Omdat ik in een gymzaal rijd en het daar een beetje stoffig is dus als je met slicks rijd blijft al dat stof plakken ofzo(zeggen ze op de club)en heb je helemaal geen grip.

Ik ben overgens wel zo eigenwijs dat ik het eens moet proberen met slicks dus dat gaan we dinsdag doen.

mmmmM we rijden niet op tapijt ofzo daar is foam toch voor?
Ik denk dat foam niet echt grip heeft op een gymzaal ondergrond...

En smeren is ook niet echt de bedoeling aangezien er ook nog gewon gesport word.

En de baan eens goed dwijlen dan? Ik kan me herinneren dat gymzalen aan rubber zolen goed grib boden.

Alwin.

tja,zoals ik al zij ik ga het gewoon eens proberen met slicks ik zie wel als da niks is doe ik gewoon me mini pins onder

Hoe heb jij de camber stand nu op de achterwielen? Zoals in de manual?

Iets wat je als één van het eerste moet aanpassen is je damperolie en veren. Zachtere veren en olie met hogere viscositeit. Dat zal je wegligging zeker ten goede komen.

Alwin.

Die veren vond ik idd ook nog al erg hard,de demperolie laat ik er nog maar even in denk ik.
Ik ben op de achterwielen nu iets negatief camber en op de voorwielen redelijk veel.

Trouwens vond u ook dat de standaart schroefjes bij de kit nogal prut waren?

Ik vind de schroeven wel meevallen. Beter dan die 'gamma' troep die bij een TT-01 zit. Die bij de TA05 hebben fijner schroefdraad. Ik heb ze ook al vaker vast en los gedraaid. En ik moet zeggen dat ik liever deze heb dan die van de TT-01.

Wat vind je er precies 'slecht' aan?

Alwin.

de kopjes van de verzonken schroefjes zijn beetje zacht ofzo,kan ook aan mijn schroevendraaier liggen maar er komt een hudy aan dus dan zien we wel weer.

En dat klepje wat over de servo moet in de breedte van het chassis past bij mij ook niet,ik weet zeker dat het goed gemonteerd zit maar de servo arm raakt het dus ik moet het mischien even bij-veilen.

Ho, stop. Nog niet gaan vijlen.

Dat heb ik vaker gelezen en toen bleek er telkens iets niet goed te zitten. Voordat je gaat vijlen eerst een paar foto's posten.

Wat betreft die schroefjes en de schroefendraaier. Ik heb ook gemerkt dat een goede schroevendraaier met de juiste maat kruiskop heel veel uitmaakt.

Alwin.

Ik wilde net beginnen :lol: nee natuurlijk niet.

Ik zal er nog wel eens even goed naar kijken morgen ofzo en als ik het niet kan vinden een foto maken.

Roal stuurt binnenkort eentje op dus dat probleem met de schroevendraaier is ook voorvij dan hoop ik.
Ook rijd ik nog met stickpacks en die zitten wat los moet dus even wat aan een rand geplakt worden tegen speling.

En u heeft er al veel aan getuned maar wat is nou als eerste noodzakelijk?
Mischien een opsomming ofzo.

Het is een beetje rijstijl afhankelijk.

Vering, demper en demper bevestiging.
De standaard veren zijn nogal hard.
De olie is wat 'dun' waardoor de demperuitslag wat snel gaat. Dit in combinatie met de harde veren geeft een wat 'stuiterig' weggedrag.
De demperbevestiging is flexibel omdat het van kunststof is. Door daar carbon te gebruiken kun je de veer/demper afstelling nauwkeuriger doen.

Een motor koelblok is ook goed om de warmte wat beter af te voeren.

Dan kun je nog kijken of je met vrijloop wil rijden. Zelf rijd ik met een center-vrijloop. Ik heb daarbij soepelere riemen gekocht (aramid belt). Zo draait alles soepeler.

Dit levert in het begin veel op. Daarna kun je altijd kijken naar meer instelmogelijkheden en gewichtsbesparing.

Alwin.

Ja.

Na het vervangen van de olie en veren loopt de auto heel goed in de bochten. De veren alleen zijn zeker al een verbetering. Dan moet je achter zachter zetten dan voor.

Alwin.

Ik zat even op een amerikaans forum en vanaf morgen kan je bij speedtechrc (hele goeie winkel) een gewoven top & lower deck bestellen
en nog meer alu hier wat pics

attachment.php

attachment.php

attachment.php

attachment.php

attachment.php

met deze dingen en de andere hop-ups is de TA05 een hele goeie auto dan kan je hem vergelijken met de 415 en andere top auto's en er zullen vast nog meer hop-ups aankomen '' TA05 Taking Over The R/C World'' hahaha LOL

waarom werken mijn pics niet :? ???? nou hier dan maar een linkje naar de pics -> http://www.rctech.net/forum/showthread.php?p=1900569#post1900569 helemaal naar onder scrollen :D

greetz florian

Waarschijnlijk komt het omdat de links niet naar plaatjes (jpg) gaan, maar naar een attachement verwijzen.

Ik heb ze maar even anders neergezet.
Main deck
main.jpg

Upper deck
upper.jpg

Motor guard
motor_guard.jpg

Main deck posts
post_for_chassis.jpg

Upper deck spacers
spacer_for_upper.jpg

Ziet er leuk uit.

Wordt nog wel wat, dat karretje :wink: .

Alwin

Jij kon je toch beter posten ik weet niet waar ze voor zijn :lol: leuke auto die TA05 8)

greetz florian

Back