Tamiya TA05

• Topicstarter Topicstarter F1mechanic
  • Startdatum Startdatum
Als dat zo is, dan ren ik gelijk evennaar de winkel straks. Voor die 160 euro kan je niet zonder zitten!
Welke aanpassingen moet ik dan doen om m net zo goed/beter te krijgen dan de T2?

En ook interessant: Als de Ta 05 net zo goed/beter is dan de T2, in welke categorie valt de 415 dan? In de buitencategorie waarschijnlijk. Maar als dat zo is: waarom rijdt Marc Reinhard dan niet iedereen compleet om de oren. Of: waarom rijdt hij niet met de Ta 05?!
Jij rijdt zondag dus met de Ta 05 begrijp ik?

bvandijk zei:

ik vind hem er gelikt uitzien mooi man

Edit Jaap: Liever niet onnodig quoten en al helemaal geen foto's....

update

foto's

DSC02462.jpg

DSC02461.jpg

DSC02460.jpg

DSC02459.jpg

DSC02458.jpg

DSC02453.jpg

Hee ik mis deze nog :

TA0524BL.jpg

Komt vast nog wel !

Ziet er al erg mooi uit hoor,
ga je er ook mee rijden ?
Tapijt?
Buiten?

@ Chris van der Hagen:

Jij zegt dat de TA05 beter is dan de X-ray T2, mits je de goede hop-ups voor de TA05 hebt gekocht :? Dan is de X-ray T2 toch beter vanaf de productie :wink: Ik sluit me aan bij Jaap, een T2 is beter dan een TA05.

Die aluminium diff blokken vind ik een beetje te veel van het goede, het hoeft geen aluminium tanker te worden, plastic is lichter dan alu :wink:

[quote="Maurits
Die aluminium diff blokken vind ik een beetje te veel van het goede, het hoeft geen aluminium tanker te worden, plastic is lichter dan alu :wink:[/quote]

Het is wel stijf en vormvast,
en je kunt de snaar beter zien en je diff vashouden.
Er word zoveel weg gelaten dat ik me af vraag of het wel zwaarder is dat alu.

Jaap J. zei:
Als dat zo is, dan ren ik gelijk evennaar de winkel straks. Voor die 160 euro kan je niet zonder zitten!
Welke aanpassingen moet ik dan doen om m net zo goed/beter te krijgen dan de T2?

En ook interessant: Als de Ta 05 net zo goed/beter is dan de T2, in welke categorie valt de 415 dan? In de buitencategorie waarschijnlijk. Maar als dat zo is: waarom rijdt Marc Reinhard dan niet iedereen compleet om de oren. Of: waarom rijdt hij niet met de Ta 05?!
Jij rijdt zondag dus met de Ta 05 begrijp ik?

Iedereen wil wel voor een dubbeltje op de eerste rang zitten... Maar je zal de TA05 toch echt ff moeten aankleden, wil je 'm kunnen vergelijken met een TRF415 of T2.

Marc Rheinhard rijdt iedereen compleet om de oren :wink:

Zondag rij ik met de EVO 4 MS, michael heeft afgelopen keer op ede dat een vrijwel standaard TA05 net zo snel is als een TRF 415.

Oscar zei:
Hee ik mis deze nog :

TA0524BL.jpg

Komt vast nog wel !

Ziet er al erg mooi uit hoor,
ga je er ook mee rijden ?
Tapijt?
Buiten?

Ze hadden nog niet alle opties binnen.

Ik ga in ieder geval meerijden anders koop je het niet en waarschijnlijk op tapijt.

Of iets beter is dan een ander is moeilijk te zeggen. Maar 1 ding is zeker ze kijken allemaal bij elkaar af !!!!!!!

kan mij de wedstrijd niet herinneren ( top niveau ) waar ik een TA-05 in de A final zag staan..als deze auto zoveel beter is is Tamiya niet de beroerdste om Marc zo'n volledig getunede TA-05 te geven lijkt mij.

Hey mensen .. ff een beetje off topic maar wat en waar is er zondag dan te racen ??? misschien wil ik ook wel rijden / kijken ... thnxx

vasco zei:
kan mij de wedstrijd niet herinneren ( top niveau ) waar ik een TA-05 in de A final zag staan..als deze auto zoveel beter is is Tamiya niet de beroerdste om Marc zo'n volledig getunede TA-05 te geven lijkt mij.

Even voor de duidelijkheid. Tamiya heeft zelf geen volledige getunde TA05. Daarom is het niet te vergelijken met andere merken.

Waarom Tamiya zelf geen heeft is simpel te zeggen. Je gaat toch geen elk model een westrijd auto maken???

geduld...tegen die tijd heb ik een baard tot op mijn enkels denk ik :roll: :|

voorlopig heeft de T2 al aardig wat resultaten behaalt, en wellicht doet hij dat nu op de snowbirds weer

vasco zei:

voorlopig heeft de T2 al aardig wat resultaten behaalt, en wellicht doet hij dat nu op de snowbirds weer

Waarschijnlijk wel, de T2 is vrijwel de enige auto die in de USA in veelvoud rond rijdt.
Een Tamiya of Yokomo of Hotbodies zal je er niet zien......., het zal gaan tussen losi, Xray en Associated en misschien nog een verdwaalde corally

Om wat dieper in te gaan op het afstellen ga ik wat proberen met de camberstangen, om die in een andere gaatje te monteren waardoor je een lange of korte stangetjes krijgt. Heeft iemand hier ervaring mee? :|

je maakt ze langer of korter maar dat is niet het geen waar het om draait bij het kiezen van een ander gaatje waar die gaatjes voor zijn is om de afstand tussen het onderste en bovenste scharnierpunt aan de chassis kant danwel aan de wiel kant te veranderen waardoor je de progressiefieteit van camber change tijdens chassis rol kunt afstellen ...

kijk ook hier eens ->

http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=33204

"Waarom Tamiya zelf geen heeft is simpel te zeggen. Je gaat toch geen elk model een westrijd auto maken???"

Van de de Ta-04 en de Tb-02 hebben ze anders ook race uitvoeringen gemaakt, duurt alleen ff

Chris van der Hagen zei:
vasco zei:

Waarschijnlijk wel, de T2 is vrijwel de enige auto die in de USA in veelvoud rond rijdt.
Een Tamiya of Yokomo of Hotbodies zal je er niet zien......., het zal gaan tussen losi, Xray en Associated en misschien nog een verdwaalde corally

De hotbodies is heeeel populair in amerika !!!!

MaXX Cellrated Rc Freak zei:
Chris van der Hagen zei:
vasco zei:

De hotbodies is heeeel populair in amerika !!!!

Hmmmmm, ik kan geen amerikaanse toprijder bedenken die een HB rijdt of een Tamiya

Back