Tamiya TA05

• Topicstarter Topicstarter F1mechanic
  • Startdatum Startdatum
F1mechanic zei:
Dit in ieder geval wel.
TA05-09WO_1.jpg

Carbon bodemplaat met blauw alu motormount. :D

Alwin

Enig idee, wat de diktes zijn van het lowerdeck en het top deck?

Ik zit te denken,

als je het nu helemaal omdraaid,

je koopt eerst dit

TA05-09WO_1.jpg

en wat alu parts.

dan heb je niet veel meer van Tamiya nodig.

draagarmen
outdrives assen
diff
bumper
dempers

wat vergeet ik nog ?

diffbehuizing, toe-in blokken, pully + snaren, toe-in uprights(achter), hub carrier etc. Je hebt dus eigenlijk je hele aandrijving + ophanging daarvoor nodig. Vrij veel dus alsnog ;) Maar je bent een aardig eind op weg als je de bovengenoemde set ( upper + lowerdeck) koopt.

lagers, assen, hingepins, king pins, bouten en moeren, wheel hexe`s, shock towers, bumber, body posten enz. enz. ....
dat word nog heel wat werk om dat allemaal op te zoeken bij bijv. r10 al die nummertjes 7498363658593746859549498487843792718981209219823774985071212749018471672109`129812943658849560809874902-9403279482

Joris zei:
diffbehuizing, toe-in blokken, pully + snaren, toe-in uprights(achter), hub carrier etc. Je hebt dus eigenlijk je hele aandrijving + ophanging daarvoor nodig. Vrij veel dus alsnog ;) Maar je bent een aardig eind op weg als je de bovengenoemde set ( upper + lowerdeck) koopt.

nee die diff huizen moet je van 3Racing hebben en de pully's en de Hub carrier

maar hoe zit dat nou Oscar ??? begin je na te denken over ta-05 TOURWAGEN ????

Ik niet hoor, ( F1 only ! )

Maar Björn zal wel uit de beginnersklasse geschopt worden,
en dan is zijn auto te licht voor de midden klasse! ( 400 gram te licht )

Of hij moet direct naar de pro klasse. Ha ha .

hehe :)

eindelijk 2,5 week later het pakketje binnen van pk :twisted:

-17 double corally motor
-stabilisator stangen
-setje veren

fototjes:

CIMG2802.jpg

CIMG2803.jpg

CIMG2804.jpg

CIMG2805.jpg

CIMG2806.jpg

CIMG2807.jpg

nog wat nismo en skyline stickers geplakt :P
CIMG2808.jpg

CIMG2809.jpg

CIMG2810.jpg

(alleen de velgen passen niet zo perfect :lol: )

van pkracing, complete set incl. banden.

mja, banden en velgen zijn geen flikker waard :?

die stekkers die daar liggen zijn -> ZOOOO, NOT DONE !!!! een stekker op je motor is prut en dan nog 1 naar je regelaar ...... echt heel erg slecht !!! gewoon solderen die hap !!!!

i know
maar ik zocht dus even niet zo te solderen en ze zaten er gratis bij ;)

Je zou moeten beginnen met alles eens een beetje in te korten.
Dan de stekker tussen je motor en regelaar wegdoen en gelijk de draden op de motor solderen.
Wat je ook kunt doen zijn kleine goudcontactjes op de motor en aan de 2 draden solderen zodat je makkelijk van motor kunt wisselen.
Ook moet je de tamiya stekkers die tussen de accu en regelaar lopen vervangen door goudcontacten.

Als je dat gedaan hebt ben je al een heel eind.

En die cabon stikkers op de motorkap en vleugel,waar kun je die kopen?
Lijkt me wel leuk om dat in vlammenvorm op de zijkant en motorkap te plakken.

Corally zei:
En die cabon stikkers op de motorkap en vleugel,waar kun je die kopen?
Lijkt me wel leuk om dat in vlammenvorm op de zijkant en motorkap te plakken.
Bij conrad, pk halfords volgens ook. :wink:

Ziet er netjes uit kosak, nog even tipje: je hebt je veren verkeerd omgeplaatst. Voor moet altijd harder zijn dan achter.. Je hebt nu rood voor en blauw achter. En dat terwijl blauw sterker is: je kan beter wit voor zetten. ( is nog sterker)
Vette stickers idd! zitten die aan de binnen of buitenkant?
Echt beter dat je trouwens een complete set hebt met die demper veren! Ik moest zelf die paarse en zwarte er nog bij kopen... Welk artikelnummer hebben die veren??

@ beyonder: Wie of wat is autosam??

Ziet er idd mooi uit die kap.
carbon is wel gaaf, nog wat stickers evtueel op de motorkap en t is een plaatje.

'Corally' heeft btw gelijk. ga eerst de draden inkorten. motorcontacten vast solderen en tamiya stekker veranderen voor goudcontact.
Dit is niet alleen beter voor je auto alleen al vanwege de weerstanden die t opleverd. t is ooki nog mooier voor de looks van je auto.

Voor de rest zeer mooie auto. mijn complimenten verder.

@Joris, Autosam is een auto onderdelen winkel+Garage. kun je alle banden, velgen, geluidsinstallaties, spiegels, knipperlichten en ga zoi maar door halen. Mocht je er komen op industrieterrein zwaagdijk is er een.

Groeten Bono

bono zei:
industrieterrein zwaagdijk is er een.

Groeten Bono

OTOSAM, hebben een hoop, ook die carbon stikkervellen, maar de service is kiloutrechttango zegmaar :lol:

dichterbij voor @joris:
Amsterdam, op de spaklerweg, halfords megastore, uitstap metro spaklerweg, stukkie richting tandpasta, en sportlife fabriek.

Back