Tamiya TA05

• Topicstarter Topicstarter F1mechanic
  • Startdatum Startdatum
Had ook nog wel een setje voor je liggen hehe!
Kon je t testen. Ik rijd zelf op A slicks en dat bevalt me ook zeer goed :)

@Sander: heb je eigenlijk ook een home made batterybar? Is deze lichter dan het origineel?
Hoeveel kost t materiaal ongeveer wat je gebruikt hebt? Waar heb je t vandaan gehaald?

Oh grapje, bedoel Sander niet, want die heeft t carbon upperdeck. Ik bedoel je maat met dat zwarte epoxy??upperdeck. Vergeet zijn naam steeds.

Joris, waarom wil je dat ding zo graag? Toen je met die rodtod's (of hoe die dinge ook heten) reed was dat ding helemaal griploos en het lijkt mijn dat z'n carbon upperdeck hetzelfde effect geeft..

of zie ik het nou verkeerd?

Een topdeck heeft een hele andere werking dan die Rod's.. Persoonlijk zou ik de TA-05 ook wel wat "stugger" willen hebben. Ding is mij veel te slap en te loom.

Groet robert

sjorsi zei:
Joris, waarom wil je dat ding zo graag? Toen je met die rodtod's (of hoe die dinge ook heten) reed was dat ding helemaal griploos en het lijkt mijn dat z'n carbon upperdeck hetzelfde effect geeft..

of zie ik het nou verkeerd?

Ik heb een carbon upperdeck erop en ik vond niet dat mijn ta-05 griploss was dus dat kan het niet zijn. Maar de uitwerking van die Rod's kan wel heel anders zijn dan een upperdeck dat ook wat meer stijfheid over de breedte creeert.

joris bedoel je niet sjoerd

Ik ben die gene die het zelf gemaakte upperdeck heeft gemaakt.
En ben nu ook bezig met een batterybar.

maar ik gebruikte folkern formica in 4 lagen op elkaar gelijmd (word dan 4 mm).
Ik zou niet weten wat het kost maar je kunt het wel halen bij de betere bouwmarkt.

groet sjoerd

hehe! Wat een discussie allemaal :P haha! T ging mij er om, dat ik een 'expoy' batterybar wil hebben. En ik vroeg me af of sjoerd (die was t toch met dat home made upperdeck) dat eventueel kon maken. Vandaar dat ik t allemaal vroeg. Ik kan later altijd nog kijken naar een upperdeck.

T blijft trouwens wel vreemd met die torque rods. John Weijtboer ( die ook bij rc motorsport rijdt) die heeft wel goede grip met t zelfde principe als waar ik mee reed. vreemde zaak :(

hehe! Er wordt hier lekker langs elkaar gestuurd :P Jouw bedoelde ik dus, je had dat zwarte upperdeckt toch? Wat er zo ontzettend gelikt uit zag :)

als je van epoxy een batterybar wilt maken kan je het materiaal bij de betere electronica zaak halen, of bestellen bij conrad. het is bijna net zo sterk als carbon maar dan 5X goedkoper. ik denk ook dat het nog iets sterker is als het formica van Sjoerd.
gr Sander

ja thanks dat bedoelde ik. Maar dat spul is standaard toch een beetje bruin/ groenig? Of is het ook in het zwart te krijgen. Lijkt me stukje mooier..

Verfbusje :mrgreen:

Ik vraag mij af of de "tweak-werking" gelijkwaardig is aan Carbon, ik betwijfel het.... Ze zult dus puur theoreties gezien invergelijking met een carbonnen topdeck een "slappere" auto hebben...

Groet Robert

hey robert, t gaat mij niet om het upperdeck :P Ik wil een batterybar maken van epoxy, prestinox, of pertifex. Hoe je t ook wil noemen. Zit nu alleen met het probleem waar ik het vandaan ga halen. Is maar weinig te vinden op internet. Alleen bij Conrad maar daar is het meteen 13€ voort 3 mm dik. Iemand ideetje?

Epoxy is veel minder stijf dan carbon gewoven kunststof. Bovendien wordt er vaak glasvezel toegepast waardoor het een stuk zwaarder is.

Lijkt me het verstandigst om gewoon de originele battery strap van carbon te bestellen.

Dies 'extreem' duur. Kun je bijna nog beter die van een TB02R bestellen en daar de verf vanaf krabben...

ah ha, ik snapte al niet goed waarom die prijs zo anders was.

Weet je toevallig of de nieuwe REZ zaak in haarlem veel op voorraad heeft??

Ik denk dat in een modelauto het niet zo veel uitmaakt of je nou carbon of fiberglas heb. Enige verschil is een beetje gewicht, maar dat zal ook minimaal zijn zo'n klein stuk.

Nou dat verschil is er dus duidelijk wel.

Neem nu de Mi2 Deze heb ik eerst zelf in Fiberglas (FRP) versie gekocht. Later heb ik de Carbonnen platen er op geschroefd. En het verschil was niet alleen zo op de plank merkbaar. Hoe stijf de auto was. Maar zeker op het circuit was het merkbaar! Ja er zit verschil tussen FRP en Carbon. En nog veel ook.

Het Gewicht is er ook aardig. Maar als jou auto ligter is, heb jij meer "gewicht"om er bij te plakken. Zo zou je dus door middel van het plakken van gewicht, de auto meer naar jou hand kunnen zetten. Meer centraal, of juist de auto uit balanceren. Dus ook het gewicht maakt uit.

Groet Robert

Vind overigens eerlijk gezegd die standaard tamiya Batterybar ook niet heel stevig. T is gewoon een flexibel stukje plastic. Misschien is zo een epoxy versie toch net iets stijver. Maar t is waarschijnlijk ook een stuk lichter..

Ik ontdek net dat de batterybar van een TB02 van hard plastic is. Daardoor is hij een stuk stijver... Apart...

Back