Tamiya TA05

• Topicstarter Topicstarter F1mechanic
  • Startdatum Startdatum
het klopt van die specs van de pds 763 en 764
bij pk staat dat ze metalen tandwielen hebben maar op de site van ko staat plastic tandwielen.De rest klopt als het goed is wel

Die ik heb nu werkt opzich ook wel oke, maar ik denk dat een snellere servo op binnenbanen voordeliger is. Ten eerste omdat ze een stuk sterker zijn dan die ik nu heb. En ten tweede omdat je dan wat later in kan sturen en toch een goede lijn kan houden.. maja we gaan t wel zien. Misschien kan ik er binnenkort anders eens één lenen :P Vriend van me heeft ook een KO en ook een TA05. Vraagt om een test .... ;)

hallo,

Nu wil ik de lagers van de ta05 uitspoelen om te kijken of ik hem nog wat soepeler kan laten lopen, maar wat voor spul kan ik hier voor gebruiken?
Oh ja Joris?, ik bedoel volgend seizoen wedstrijden rijden, er schijnt bij rc ook een beginners/ta05 klasse te komen hoorde ik van Kees. dussssssss :D

Sander

lance03 zei:
hallo,

Nu wil ik de lagers van de ta05 uitspoelen om te kijken of ik hem nog wat soepeler kan laten lopen, maar wat voor spul kan ik hier voor gebruiken?
Oh ja Joris?, ik bedoel volgend seizoen wedstrijden rijden, er schijnt bij rc ook een beginners/ta05 klasse te komen hoorde ik van Kees. dussssssss :D

Sander

Die is er toch al, morgen begint het!
is met standaard zilveren mabuchi 27 turns motor!

lance03 zei:
hallo,

Sander

Met petroleum... of iets anders op basis van olie en niet op basis van oplosmiddelen. Maar Sander je moet dan wel zeer regelmatig je lagers opnieuw smeren...

Lagers reinigen is natuurlijk al veel eerder behandeld op dit forum:

http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=35307&start=0

Of een snellere servo helpt... Sja, persoonlijk vindt ik dat je met een snellere servo beter kunt corrigeren. Stuur je net te veel of net te weinig in, kun je heel snel terwijl je nog in die bocht zit corrigeren. En met inhaal acties het zelfde. Verder denk ik niet dat je "later" in kunt sturen.

Groet Robert

ff wat anders tusse door,

Voorheen reed ik altijd met de standaard Ta05 Ferrari kap die bij de kit meegeleverd zit.
Nu hoorde in van een aantal gasten dat die tamiya kappen nogal slecht zijn wat betreft downforce.

Dus ik denk dat kan ik wel testen, heb me auto met kap op een keuken weegschaaltje gezet en de keukenschaap op "nul" gezet incl. de auto erop.
Nu heb ik een fohn 5cm voor de auto neer gelegt op een verhoging van 10cm. En vervolgens de fohn aangezet op de hoogste stand.

Wat heb ik nu gemeten bij me F430 ferrari kap: 12 Gram "downforce"
En me nieuwe Dodge stratus 3.0 all purpurs: 26 gram "downforce"

Dus zeker dat die Dodge kap meer grip geeft!! Nu vanavond nog ff testen of het ook beter rijd en of het veel invloed op de topsnelheid/bochtenwerk heeft. :D

mzzl,

haaha! Zeer vette manier van testen! T werkt blijkbaar wel ;) ben echt benieuwd hoe t morgen gaat..

hmmm begint op een wind tunnel te lijken maar die waardes kloppen toch echt niet volgens mij .... wat is de snel heid van de lucht ??? aan de achterkant van de kap vast niet zo hoog meer ... en word zo`n fohn niet warm ???? heet zeg maar >????

gisteravond mijn supra afgemaakt:

CIMG3111.JPG

CIMG3112.JPG

CIMG3113.JPG

CIMG3114.JPG

CIMG3115.JPG

alleen nog iets verzinne op die koplampe

nee die fohn word niet warm. en de lucht die eruit komt ook niet.
De snelheid van de lucht die uit de fohn komt zou ik echt niet weten, maar nu weet ik wel wat een andere kap zeker meer downforce kan geven door z'n simpel testje!!!

Zo vandaag rc motorsport challenge gehad.. Geloof dat de TA05 behoorlijk goed vertegenwoordigd was ..

ik ben op 1 honderste 2e geworden, omdat mijn enige teamgenootje me er niet langs liet, bleek later perongeluk te zijn..
Sjors is ook op ongeveer 1 honderste 2e geworden, na wat oneerlijke beukacties van anderen in zijn heat. (23 T klasse)
En de derde man had ook een TA05 en die zeer overtuigend eerste geworden. (iedereen rondje gelapt :) ) Dus RC motorsport heeft de eerste Rc motorsport beker gewonnen! Yes party voor ons ;)

Ja joris ik weet het foutje sorry :oops: !!!

Maar ja ondanks dat was het cker een geslaagde challenge :D

TA05 was weer cker van de partij
3e bij de beginners was voor mij prima ;)

John deed t wel leuk, maar had niet echt zijn dag geloof ik. Hij was 4e overall geloof ik. Sjors had alle heats gewonnen :)

@ Frank: Ik vond t ook niet heel erg, t was eigenlijk meer een fout van de wedstrijdleiding. Ze hadden wat duidelijker moeten schreeuwen. Maar boeie! WE hebben gewonnen!

We hebbe idd een zeer geslaagde dag gehad! En ook als club zijnde met de volgende uitslag:

Bij de nolimit klasse plaats 1&2
Bij de 23T klasse Plaats 1&2
Bij de beginners plaats 2de geworde.

Ik vond het zelf erg jammer dat ik al meteen de 1ste kwalificatie al me spul flink naar de klote heb gereden(werd 18de). Maar de 2de en 3de kwalificatie maakte dat dan ook weer goed(1ste)!!!

Helaas had ik tijdens de finale een aantal keren stil gestaan, de 1ste keer dat ik stil stond reed ik op Poll en werd ik ingehaald door nummer 2. Dat wist ik nog goed te rijden, maar toen ik voor de 2de keer van de baan ging heb het me te veel tijd gekost...

En dan nog over die kap, dat werkt echt Meeeeeesterlijk veel beter. Door die kap reed ik bijna 1sec. per rondje sneller!!!

mzzl,

sjorsi zei:
En dan nog over die kap, dat werkt echt Meeeeeesterlijk veel beter. Door die kap reed ik bijna 1sec. per rondje sneller!!!

mzzl,

Welke kap was dat ? die zilveren ?
en met welke vleugel ?

Back