Tamiya TA05

• Topicstarter Topicstarter F1mechanic
  • Startdatum Startdatum
Joris zei:
Het blijkt dus dat ik speling heb tussen mijn lager van de as en one way unit. Heeft iemand een foto van een goed gebouwde center one way unit. Ben al internet wezen snuffelen maar kon niets vinden.

Mischien staat het in de bouwbeschijfing die erbij zit als je z'n ding koopt.

En jha, het ging idd best wel goed op mach voor de 1ste keer. Helaas werd ik in de 1ste Finale uit een bocht gebeukt, daardoor ging ik van de 4de positie naar de 5de positie. Maargoed, kan gebeuren..

In de A-finale was ik volgensmijn de eenigste met een auto die nieuw minder dan 400 euri kost 8) Maargoed, ik heb weer veel ervaring op gedaan, en weet wat ik moet verbeteren om in de Top 5 van de OC te komen van de Mach.

Nu ik het toch over de OC van MAch heb,
in het regelement staat dit over de motor:
Dit jaar rijden we met de dezelfde motor als de afgelopen 2 jaar.
Dit is dus de rebuildable corally 19 single, ook kunnen de rijders bij de bekende leveranciers,
voor +- 20 euro een nieuw anker kopen.
Voor +- 45 euro is ook een nieuwe motor aan te schaffen,
voor +- 49 euro is deze in een gelagerde versie te verkrijgen.
het onderhoud van deze motor mag thuis uitgevoerd worden.
Koolborstels en koolborstelveren zijn vrij.

Mag ik dan met deze motor rijden?:
Reb. BLACK Motor, 19 Single (24 Deg – Ball B. – Laydown Br.)

Thnx,

Misschien dat een mailtje naar MACH bestuur verstandiger is. Ik kan ja zeggen, maar misschien iets over het hoofd gezien hebben, zodra MACH ja zegt zou ik hem lekker kopen en heb jij zwart op wit dat jij niet een illegale motor rijdt.

Groet Robert

Ik heb dus geen beschrijving erbij gekregen. Dus dat werkt niet echt. Beetje onhandig. Heb dat ding nu maar even terug gebouwd naar standaard. We wachten rustig af, ben heus niet de enige met deze center one way ;) Hoop ik :mrgreen:

jajaja! heey pass je nummer van je transponder eens, ik wil even jouw tijden vergelijken met die van mij :P
Maar was zeker geslaagd dagje, weer veel geleerd over de TA05, toch? Spool is ook niet alles :P

@Sjorsi
In de openclub stock klasse mag je met iedere 19T vaste vertimede motor rijden. Op de ZAC moet je met de Corally Spec Black 19T rijden.
Je bent wel met die TA-05 voor een Tamiya TRF415MSX geeindigd :thumbsup: . Zelf ben ik 9de geworden (finales: 9/5) :oops: maar ik stond wel in de 2de finale 3,5 minuten aan de leiding met een voorsprong op de rest :wink: totdat ik....

:ontopic: Ben nu zeker overtuigd dat de TA-05 ook snel kan gaan :wink: .
Vic

Victor zei:
@Sjorsi
In de openclub stock klasse mag je met iedere 19T vaste vertimede motor rijden. Op de ZAC moet je met de Corally Spec Black 19T rijden.
Je bent wel met die TA-05 voor een Tamiya TRF415MSX geeindigd :thumbsup: . Zelf ben ik 9de geworden (finales: 9/5) :oops: maar ik stond wel in de 2de finale 3,5 minuten aan de leiding met een voorsprong op de rest :wink: totdat ik....

:ontopic: Ben nu zeker overtuigd dat de TA-05 ook snel kan gaan :wink: .
Vic

Hey Victor,

Tjha, ik denk gewoon dat het beter is met een "goedkoop" chassis goed te leren rijden. en dan pas een RDX, TRF415MSX, T2 of een ander superieur chassis te kopen.
Bedankt voor het complimentje van je, kom volgende keer ff naar me toe en een praatje maken is altijd leuk!

FF een vraagie over het Hudy All In One Set–up System.

Kan ik nu hiermee echt alles afstellen van mijn auto? Dus camber,rijhoogte, droop, caster enz. enz.

En zit hierbij ook iets van een instructie boekje hoe je al de mogelijkheden van het chassis het beste kunt uitvoeren?

Er valt een hoop mee af te stellen. Maar kun je niet op een pientere manier een stuk goedkoper uit zijn.
Hudy setje kost 60 euro, dan rijhoogte meter van Carson is 10 euro. Dan plaat kun je maken van Plexiglas van enkele millimeters of een glasplaat.. Ben je stukken goedkoper uit... Tis maar een optie..

Groet Robert

Zo mijn auto is helemaal rijklaar en afgesteld voor Mach. Ik weet niet of er nog meer ta05 rijders aanstaande woensdag komen maar ik zal er zeker aanwezig zijn om te kijken hoe men ta05je het op het circuit zal doen.

Robert K zei:
Er valt een hoop mee af te stellen. Maar kun je niet op een pientere manier een stuk goedkoper uit zijn.
Hudy setje kost 60 euro, dan rijhoogte meter van Carson is 10 euro. Dan plaat kun je maken van Plexiglas van enkele millimeters of een glasplaat.. Ben je stukken goedkoper uit... Tis maar een optie..

Groet Robert

Jha dat is waar, maar als ik die complete Hudy setup neem ben ik in 1x klaar met alles erop en eraan van goede kwaliteit en een mooi koffertje erbij.
Z'n setup koop je maar 1x dus dan maar meteen goed.

Ik heb (samen met iemand waar ik altijd mee rijd) zo'n blauw alu ding van PK gekocht. Kost veel minder, doet het ook prima. Rijhoogtemeter heb ik inderdaad apart gekocht, droop meter heb ik niet (maar er is altijd wel iemand die dat wel heeft)

voila, na lang zwoegen, denken, slapen, dromen en sparen...

PICT0003_resize.JPG

PICT0005_resize.JPG

PICT0011_resize.JPG

PICT0014_resize.JPG

PICT0015_resize.JPG

Verandert is hetvolgende:
- Xenon Racing Carbon Chassis met upper deck
- 3racing aluminium motor mount
- Tobee aluminium turnbuckles
- 3racing hubs voor en achter
- 3racing carbon stiffeners voor en achter
- Tobee aluminium universal achter
- Tamiya center one-way
- Tamiya front one-way
- Tamiya TRF motor cooling ding
- 3racing aluminium bulkheads voor en achter
- 3racing carbon shock houders voor en achter
- Tamiya stabilisator voor en achter (black)
- TRF fluorine dampers (anodized blue)
- Tamiya carbon accu holder ding
- Carbon bumper gedoe vooraan
- 3racing aluminium steering unit (carbon deel besteld)
- 3racing aluminium king pins

en nu stop ik ermee, ik ga Nitro! ;)

Juist jou moet ik hebben :P Zou je een duidelijke foto kunnen maken van je Center one way, hoe deze gemonteerd zit. En welke spacers waar zitten ;)
Je hebt ook al een pb'tje :)

Wat is het voordeel van zowel een center als een front one way? Of is het overbodig om beide te hebben?

Back