Tamiya TA05

  • Topicstarter Topicstarter F1mechanic
  • Startdatum Startdatum
beginnend?? ik?? nou ja oke als jij dat wil :) maare al andere wegen gevonden voor die schroefjes.. je hebt er niks aan.... maar wil ze gewoon voor de heb :mrgreen:
 
ja hoor ik ook ;) en Erik, en John B. Chris vdH ook volgens mij, verder nog 'vrijwilligers' ??
 
Hey ,

Over die schroeven wij zagen ook die foto van tamiya, en hebben ook gezocht maar kan veel goed koper.
Naar een ijzergroothandel gaan voor de schoeven en naar de gamma voor de spuitbus .
We hebben nu heel wat accu,s opgereden en de verf zit er nog steeds op.

Ik zal nog even probeer een foto online te zetten.
groet S.besteman


http://members.lycos.nl/ronaldschouten/
 
Voor de geintresseerden ik verkoop mijn ta05. Zie verkoop topic voor details. Reden: Ik doe er helaas gewoon te weinig mee.
 
Jammer dat je gaat stoppen ermee. Je had zo op de mach kunnen rijden met dat ding. Doe ik ook, oke je bent niet de allersnelste, maar hij kan behoorlijk hard over t circuit. :)

Ga je nog wel verder met modelbouw?

De tamiyacup was overigens een mooi dagje. Sjors heeft t gepresteerd om 1e te worden in de B finale. Netjes! Ik kon helaas geen finales rijden omdat ik voortijdig weg moest. Volgende race beter :)
 
Met een 19T motor rijdt ik op HFCC toch nog snel al rond de 5.5. Maar op HFCC is snelheid totaal niet van belang, het rechte stuk stelt "niets voor" Het gaat om het bochten werk, daar valt heel veel tijd te pakken.

Groet Robert
 
wat is de juiste riem spanning voor de 05 ik vind origineel dat zij wat te strak zitten normaal in de handleiding staat 5de gaatje wat moetik doen om mijn riemen niet zo strak te hebben in vierde of 6de gaatje steken
mvg
 
ik ga nu voor de eetse maal meerijden met de tamiya cup met de blauwe moter van tamiya tz 23t wat is de beste verhouding en afstelling voor buiten piste is een vlotte piste met veel rechte stukken en wat voor veren steek ik best sorry voor al die vragen tamiya is nieuw voor mij
mvg
 
De riemspanning moet je mee uit kijken, zet je hem te los, gaat hij slippen en sloop je je riem.
Als je hem slapper wilt zetten moet je hem (als we het zelfde denken) hem in het 6de gaatje zetten, dat is dus het dif verder van de auto draaien. Probeer het eens :)

Het is van iedere baan afhankelijk welke vertanding je moet hebben, probeer eens 5.0, als het te langzaam is moet je 4,5 proberen is het te snel en wordt je motor te heet moet je op 5.5 gaan zitten, maar probeer eens rond om de 5 te beginnen met een 23T motor.

Demping van een auto is belangrijk, maar eveneens erg baan (en weer) afhankelijk. probeer eens te vertellen welk circuit je rijdt, misschien dat mensen kunnen helpen. Op HFCC zul je bijvoorbeeld merken dat je veel stuur nodig hebt, en dat snelheid niet zo belangrijk is. Daarom dat er aankomende zondag ook een OCW is zodat men kan trainen voor het NK en de Tamiya Track day's.

Groet Robert
 
een vraagje
vandaag voor de eerste maal gereden met de 05 auto ging zeer goed ma naar 5 packs batt kwam mijn voorste diff altijd los terug op gespannen na twee ronden rijden weer los wat zou de oorzaak zijn
groetjes
 
Lamme Diff Screw of lamme diff moer.
Niet goed genoeg ingevet.

Probeer hem rustig eens te herbouwen met een rebuilding kitje! en kijk of je vreemde dingen tegen komt.

Groet Robert
 
bedankt robert
vanmorgen beginnen kuizen aan mijn wagen en ik heb de oorzaak gevonden ik had andere cardans gekocht zie voorbeeld TAM53847
TA05 46mm Assem Univ Shaft maar dat moertje was los gekomen waar je dat stavetje moet mee aanspannen en daardoor kwam alles los nu getest met de originel cardans en alles weer ok meer als je wat teveel stuur heeft zouden ze wel de neiging hebben om eruit te springen weet iemand daarvoor een oplossing wat rij je eingelijk rap stuk aan de ta-05 ik ga een bestelling doen wat zou je mij aaneaden om te kopen zit nu met alu stuurblokken alu stuur
groetjes
 
Eigenlijk het enige wat echt snel stuk gaat, zijn je spur gears. Je doet er verstandig aan de opening aan de onderkant dicht te maken met tape. Ik heb al 3 spurs versleten door kleine steentjes etc.
Je kunt t uitschieten van je aandrijf assen voorkomen door aan de kant van je diff een extra schuimpje of o ring te plaatsen. Dan drukt hij m wat meer in je outerdrive.
Ik heb om die reden universals gekocht...

Bij sommige mensen gaat de diff ook stuk. De mijne doet t nog steeds, en ik heb al aardig wat trainingen en wedstrijden mee gereden :-)
 
ik heb een rare vraag inverband met de spur origine zit er daar een 70 opvan tamiya maar als ik nu bv ene neem van mijn yokomo bd komt dat overeen met een 81 kwa grote wat moet ik dan gebr als ik geen tamiya spur gebr iemand heeft mij verteld dat het overeen komt met een 69 maar die is dan zoveel kleiner dan die origine spur van tamiya
mvg
 
Als ik jouw was zou ik ff hoofdletters en punten gaan gebruiken, want ik snap geen Bal van wat je zojuist heb geschreven...
 
Back
Top