Tamiya TA05

• Topicstarter Topicstarter F1mechanic
  • Startdatum Startdatum
komen er ook trf dempers op ??? en wat zijn universals ??? jah, universeels ... maar wat universeel ???

cvd dus oftewel constant velocity drive ..... een soor homokineet koppelingen ...

Joris zei:
@oscar: als je dan toch zo investeert in die auto, koop dan ook gelijk universals en de versterkte diffs :wink:

Heb ik die wel nodig met 19 turns ?

en hebben die diffs een bestelnummertje ?

T is niet zozeer nodig voor de motor, maar meer vanwege het sturen. Ik en nog enkele TA05 rijders hadden steeds dat de banden gingen hoppen in een bocht, dit kwam omdat de aandrijfas bijna eruit schoot, dan gaat ie als het ware happen. Andere rijders hadden er geen last van. Ik vind t in ieder geval makkelijker rijden, en t loopt gewoon net even wat soepeler.
De diffs kun je gewoon vinden op www.rcshoproal.nl ze hebben zo een blauw ringetje om t uiteinde van de diff zitten.

stap-05.jpg

Joris zei:
rijders hadden steeds dat de banden gingen hoppen in een bocht, dit kwam omdat de aandrijfas bijna eruit schoot, dan gaat ie als het ware happen. Andere rijders hadden er geen last van..

8O aha, heeft mijn TRF ook last van, kan je ook zien, rond om bij de achterbanden van die vage uitgesleten kuilen zegmaar...

zal de aandrijving es checken!, thanx :D

nee maar aan de ene kant is het wel een "lose" koppeling, er zit wel een rubber vulringetje, maar zo telezen heb ik wel 't idee dat er teveel speling zit dan, want de "happen/slijtage plekken" zijn duidelijk zichtbaar!

alleen de kant van de hub loopt er bijna uit bij goede montage komt door grote stuur uitslag

HansGSI zei:
Joris zei:
rijders hadden steeds dat de banden gingen hoppen in een bocht, dit kwam omdat de aandrijfas bijna eruit schoot, dan gaat ie als het ware happen. Andere rijders hadden er geen last van..

8O aha, heeft mijn TRF ook last van, kan je ook zien, rond om bij de achterbanden van die vage uitgesleten kuilen zegmaar...

zal de aandrijving es checken!, thanx :D

Dat kan helemaal niet,
het is bij de voorwielen.
Als je maximaal stuurt gaat het niet goed.

aha zo dus, maar goed nu heb ik nog steeds geen verklaring van die vreemde slijtage op de CS27 achterbanden...

Ja oke :P

Op me BJ4 zit ook helemaal geen servosaver maar doelde meer op dat de afstand tussen servo en servosaver/stuurgebeuren erg groot is. Dus mijn vraag moet het alu deel waar de servo op komt niet aan de andere kant zitten?

Edit:Maar laat maar net ff in de manual gekeken en klopt gewoon :oops:

Ik mis alleen iets in die TA-05. Waarom zitten de ouderwetse snaren er nog op? Je hebt nu van die blauwe die niet rekken.....

Je kan wel zien wie de vader is van Bjorn. Er is net als met jouw auto nog weinig origineel....

Jester zei:
Ik mis alleen iets in die TA-05. Waarom zitten de ouderwetse snaren er nog op? Je hebt nu van die blauwe die niet rekken.....
..

niet of minder ?

De blauwe waren op .................

Back