Tamiya TA05

• Topicstarter Topicstarter F1mechanic
  • Startdatum Startdatum
Ik heb net ook 2 sets alu diffjoints via Ebay voor 40 dollar, ongeveer 31 euro. :lol:
Ze zijn nieuw en org van Tamiya.
Ik had diverse winkels in Noord Holland gebeld maar ze waren overal op. :(
Gelukkig ben ik nu wel een stuk goedkoper uit :wink:

rcdiscounter.nl heeft ook de meeste onderdelen van een ta05 en wat andere modelen, wel 3racing te verstaan, en nu ook heel langzaam sluipen er wat originele onderdelen binnen... en ebay is helemaal top als je goedkoop wil inkopen voor de ta05. Heb dat Carbon chassis daar ook vandaan voor 47 dollar + verzending die gratis was (aanbieding) en 8 euro doune kosten, dat dan weer wel.

Hallo

Toen ik mijn gebruikte TA05 had gekocht vond ik dit in de doos:
transp.jpg
[/img]
Ik heb begrepen dat het een transponderhouder zou moeten zijn?????
Zo ja: Hoe monteren jullie deze in de auto????
Zo nee: hoe hebben jullie een transponder in de auto ingebouwd??

Ik ga namelijk binnenkort voor het eerst aan een race meedoen bij AMCC.

Inderdaad. Kan ie niet gewoon met een stukje tape op je servo? Heb je overigens alleen nodig als je een leentransponder gebruikt, als je een PT hebt heb je m niet nodig.

Klopt, komt gewoon met een stukje dubbelzijdig tape op je servo. Met een PT zou je hem ook kunnen gebruiken alleen dan met het gaatje over de servo. Marc Rheinard had dat een keer, check de foto alleen daar zit hij dus andersom. Met een leen transponder zou het gaatje naar buiten moeten wijzen...

P1040294_4.sized.jpg

Ik zie in 1 keer een foto een paar posts hierboven en zie in 1 keer dat de accu daar anders geplaatst is... Kan ik mijn accupacks nog gebruiken die ik ook in mijn tt-01 had of moet ik nieuwe kopen en die zelf solderen??

Vdw zei:
Ik zie in 1 keer een foto een paar posts hierboven en zie in 1 keer dat de accu daar anders geplaatst is... Kan ik mijn accupacks nog gebruiken die ik ook in mijn tt-01 had of moet ik nieuwe kopen en die zelf solderen??

Op de vorige foto is geen "standaard" TA05 afgebeeld hoor !!!
je kan gewoon je stickpak uit je TT01 in de TA05 kwijt

Hier is een foto van mijn TA05 met het standaard badkuip chassis:
IMG_4516.jpg

Je kon er op wachten, maar binnekort komt hij dan uit: de TA05-R.

header_49418.jpg

Een lijstje van de onderdelen die deze auto extra heeft:

All-new aluminum center plate, blue anodized aluminum spur gear holder, and carbon fiber damper stays reinforce the chassis while reducing weight.

51000 High Torque Servo Saver (Black)
51065 TRF415 Suspension Mount (A)
51068 TRF415 Suspension Mount (D)
53539 5.5mm Aluminum Spacer Set
53640 5mm Aluminum Bolt Nut (Blue)
53642 5mm Aluminum Ball Connector (Blue)
53644 Aluminum Stabilizer End (Blue)
53685 TRF415 Front Bridge Suspension Mount (A)
53823 Clamp Type Aluminum Wheel Hub (5mm thick)
53836 48mm Swing Shafts for Assembly Universal Shaft Set
53849 TA05 High Precision Diff Joint
53857 04 GP Spur Gear 105T (TA05)
53869 5mm Aluminum Short Ball Nut (Blue)
53871 48mm Lightweight Rear Swing Shafts (Blue)
53874 TA05 High Precision Center Pulley Bushing
53894 TA05 Carbon Reinforced A Parts
53895 TA05 Carbon Reinforced K Parts
53897 TA05 Aramid Drive Belt (Blue)
53899 Reversible Lightweight Suspension Set
53918 TRF Damper Low-Friction V Parts
53935 TA05 Wide Pitch Diff Pulley

TRF Dampers (Blue), Damper Springs (White), Front/Rear Stabilizers, and Aluminum Turnbuckle Shaft (Blue) are also included in this assembly kit.

Niet heel veel bijzonders vind ikzelf... Hij lijkt veel op de wagen zoals velen hem hier al hebben opgebouwd. Tot voor kort had ik ook een vergelijkbare (geruild voor een Evo5 :-) ) Toch zal het goedkoper zijn denk ik om direct de ta-05R te kopen dan een 'kale' ta05 en dan zelf de hopups.

Maak daar maar 'veel goedkoper' van. Bij het TB-02 chassis is dit ook gebeurd, de R-versie kost 250 euro, en als je ziet dat de kit 160 kost, de demperset 80, de cardans (of snaren) 20 en meer, de turnbuckles 25, de andere hop-ups nog is 75 ofzo en de dishweels 20, dan kom je op een veel hoger bedrag uit. Ik zou zoiezo voor een TA-05R gaan, niet de gewone versie om te upgraden.

Helaas is Tamiya de aluminium diffjoints vergeten.

Als je een beetje rondkijkt kan je veel besparen op de hopups als je ze via internet besteld.
Zo had ik mijn nieuwe TRF dempers voor 35 euro en 2 sets aluminium diffjoints voor 31 euro. =66 euro (beide ebay)
Dit had mij bij de meeste normale winkels ongeveer 140 euro gekost. TRF dempers 89,- en alu diffjoints 26 euro per set.

Marco, die verfsoort noemen we "iridisent" en niet flipflap, flikflak, kameleon of wat die gekken in de styling-scene er ook voor naam aan geven...

Back