Tamiya TA05

• Topicstarter Topicstarter F1mechanic
  • Startdatum Startdatum
Furious Jay zei:
Marco, die verfsoort noemen we "iridisent" en niet flipflap, flikflak, kameleon of wat die gekken in de styling-scene er ook voor naam aan geven...
Pfff, ik ben er zeker van dat lang niet iedereen hier de juiste naam van die kleur kent.... :roll:

Waarom denk je dat ik het er neerzet dan??? Om het duidelijk te maken aan een ieder die het niet weet... Er zijn er idd maar weinig die weten hoe die soort lak heet, vandaar mijn reply...

Vanmiddag even flink geknutseld 8-)
De nieuwe snaren gemonteerd en de aluminium diffjoints.
Ook heb ik beide diffs voorzien van keramische kogels.
IMG_4524.jpg

IMG_4530.jpg

Furious Jay zei:
Waarom denk je dat ik het er neerzet dan??? Om het duidelijk te maken aan een ieder die het niet weet... Er zijn er idd maar weinig die weten hoe die soort lak heet, vandaar mijn reply...

Dank je wel Joost

Ik had geen idee hoe deze verf heet vandaar. :wink:
Dan behoor ik nu tot een van de weinige die het wel weet :mrgreen:

vandaag een mooie onverwachte schade gereden.
ik heb zo goed als alle onderdelen op reserve liggen (2e ta-05 + onderdelen van iemand overgekocht.)
en zootje hop uips zoals aramide snaren en 2e stuurinrichting en 2e one way diff bij me maar toch..
altijd gaat een onderdeel stuk dat je neit verwacht en dus ook n iet bij je hebt..

vandaag op het rechte eind werd ik in de zijkant geraakt en kwam dwars op de baan te staan op het einde van eht rechte stuk...
je raad t al KABOEM 1tje in de zijkant.. nu is me motorsteun verbogen.. motor staat 1 cm omhoog en 1,5 cm naar achter... en tja die motorsteunhad ik uitgerekend niet bij me natuurlijk.. :D
gaat me finale plaats.

ach ik kan er wel om laggen.. trok veel bekijks want iedereen vroeg zich af hoe ik t voor elkaar kreeg omdat hij geraakt was net boven die beschermbeugel die achter je motor langs loopt :D

bono zei:
vandaag een mooie onverwachte schade gereden.
ik heb zo goed als alle onderdelen op reserve liggen (2e ta-05 + onderdelen van iemand overgekocht.)
en zootje hop uips zoals aramide snaren en 2e stuurinrichting en 2e one way diff bij me maar toch..
altijd gaat een onderdeel stuk dat je neit verwacht en dus ook n iet bij je hebt..

vandaag op het rechte eind werd ik in de zijkant geraakt en kwam dwars op de baan te staan op het einde van eht rechte stuk...
je raad t al KABOEM 1tje in de zijkant.. nu is me motorsteun verbogen.. motor staat 1 cm omhoog en 1,5 cm naar achter... en tja die motorsteunhad ik uitgerekend niet bij me natuurlijk.. :D
gaat me finale plaats.

ach ik kan er wel om laggen.. trok veel bekijks want iedereen vroeg zich af hoe ik t voor elkaar kreeg omdat hij geraakt was net boven die beschermbeugel die achter je motor langs loopt :D

Zal een flinke klap geweest zijn!
Heeft je motor geen schade ?????

Vandaag een 2e ta-05 erbij gekocht, met veel hop-up's. Die langzaam aan allemaal op mijn eigen auto gemonteerd gaan worden. eerst de trf dempers maar is overzetten.

De motor zit bij een TA05 wel erg veel naar de buitenkant,

dat heeft mij nu ook een endbell gekost ( mooie V2 element )

PS: Ik ben op het moment bezig met een 3racing conversie set te verbeteren.
de accu kan op die manier nog 4 mm meer naar het midden,
en 10 mm naar achteren. Het onderdek word rechts 4 mm smaller
en links 5 milimeter.
Verder moet het topdek uit een deel worden en gaat de stuurinrichting
omlaag zodat deze vooraan zonder "happen"er uit recht naar de bulkhead kan.

Mijn doel is met deze opzet het overgewicht op het rechter voorwiel te verminderen
en de voorkant stijver te maken.
Het is een langlopend project, want het is flink puzzelen met al die gaatjes.

Ik heb nu een 105t spur maar hier geen motortandwiel voor, welke pinions moet ik hier voor halen? want ik krijg die schroef niet meer van dat afdekkapje, en kan dus ook geen andere spur plaatsen. Iemand nog een tip om die totaal kapotte schroef eruit te krijgen?

Als het een spur van Tamiya is dan heb je de 0,4 module pinions nodig van Tamiya... De schroef eruit halen? Je kan proberen met een dremel er iets van een gleufje in te slijpen maar ga voorzichtig te werk... Er schijnt ook speciaal spul voor te zijn wat een soort vloeibaar metaal is ofzo maar hoe dat heet weet ik niet...

CircusAso zei:
Ik heb nu een 105t spur maar hier geen motortandwiel voor, welke pinions moet ik hier voor halen? want ik krijg die schroef niet meer van dat afdekkapje, en kan dus ook geen andere spur plaatsen. Iemand nog een tip om die totaal kapotte schroef eruit te krijgen?

Voortaan het juiste gereedschap gebruiken !

Met een dremel met een platte slijpschijf een geul in de schroefkop slijpen.
Daarna voorzichtig met een platte schroevendraaier er uit draaien.

Met een dremel met een platte slijpschijf een geul in de schroefkop slijpen.
Daarna voorzichtig met een platte schroevendraaier er uit draaien.

Nee, ik heb deze zelf niet kapot gedraait. Dit was dan ook echt het enige minpuntje aan de auto verder is hij in zeer goede staat. zal morgen is gaan dremelen, als dat niet lukt dan het kapje maar breken, en de gietvorm maar bestellen waar hij op zit. Het scheelt, ik heb nu een 2e, en kan hem daar van lenen tot de parts binnen zijn:D

Furious Jay zei:
Er schijnt ook speciaal spul voor te zijn wat een soort vloeibaar metaal is ofzo maar hoe dat heet weet ik niet...

Metal Grip ofzo heet dat. PK verkoopt het, ik heb het zelf eens gekocht, maar gebruik het eigenlijk nooit. Het werkt wel, maar volgens mij werkt het voor Bigscale-jongens (met grotere schroeven) beter. Goed passend gereedschap werkt beter ja :wink:

imprezapino zei:
Zal een flinke klap geweest zijn!
Heeft je motor geen schade ?????

nee zo goed als niks.. je kan zien dat de bevestigings boutjes een tik hebben gehad maar zijn niet verbogen oid alleen schroefdraad wat kapot gedrukt. maar met nieuwe boutjs kon ik hem vanmorgen zo op het andere chassis schroeven dus het valt mee.. nu die motosteun daar nog aflopen en op me circuit auto zetten en hij vliegt weer als de brandweer :wink:

flinke klap? och wat zal ik zeggen.. de hele zaal stond een moment te staren naar me auto...

Alles kan. De kans is alleen heel groot dat de auto totaal de bocht niet meer om komt... Een auto zonder diff (achter) komt de bocht absoluut niet om. De 1:10 auto's worden niet voor niets met diff's geleverd (achter).. maar niemand die je tegenhoud.

Groet Robert

voor ook niet..

merk je gelijk zodra je 1 rondje hebt gereden..
haakse bochten neemt hij niet (lekker) meer maar je hebt bij bocht uit wel mega grip!

kost je ook je banden heb ik gemerkt, me banden reed ik 70% in vergelijking met me one-way dan he...
danwaren ze af of zo gerafelt om ze af te noemen..

Hey, ik heb gistere in een ongelukje me motorbeschermer gebroken, deze zit in de K-parts met onderdeel nummer 0115355, maar ik kan deze nergens vinden [op pk, conrad of rez.nl] Het is ook een afwijkend nummer, want de rest is allemaal een 5 cijferig nummer dat begint met een 5 :S. Weet iemand wat dit kost en waar ik het kan halen [het liefst bestellen op het internet ergens] of heeft iemand het nog over? En is deze ook in het ALU te krijgen?

bedankt

mattyn

Heeft iemand ervaring met het rijden met de standaard veren? Ik las ergens dat het het beste is om rond om dezelfde veren te gebruiken. Ik heb nog wat last van overstuur en ben nu daar een oplossing voor aan het zoeken.

Back