Tamiya TA05

• Topicstarter Topicstarter F1mechanic
  • Startdatum Startdatum
Ik las op een ander forum dat die
"CF reinforced chassis " allemaal getweaked zijn.

daar schiet je niet veel mee op.

Oscar zei:
Ik heb achterin naar mijn idee toch iets teveel flex en teveel veerweg.

Waarom denk je dat ?
Omdat wanneer ik bochten neem ik het gevoel heb alsof ik met een 2CV aan het karren ben.
Ik begrijp dat er iets roll moet zijn aan de achterkant, maar als ik de achterkant op dit moment vergelijk met de voorkant dan lijkt de achterkant wel erg slapjes.

Nu ik er eigenlijk verder over nadenk moet ik bekennen dat ik niet met de beste bandjes gereden heb... LRP VTEC 27R, dit was het enige wat ik op de zaterdag voor het vrij rijden kon bemachtigen.
Dus de eerstvolgende keer eerst de juiste bandjes monteren en dan nog eens bekijken.

@ FJ: Yeps! Ik heb tot begin mei ergens.. :P

@ potloodslijper: Overal.. Gewoon een RC shop binnenlopen met dit nummer #53893 (TA-05 Light Carbon Lower Deck)

Omdat wanneer ik bochten neem ik het gevoel heb alsof ik met een 2CV aan het karren ben.
Ik begrijp dat er iets roll moet zijn aan de achterkant, maar als ik de achterkant op dit moment vergelijk met de voorkant dan lijkt de achterkant wel erg slapjes.

Achterkant moet slapjes,
anders heb je overstuur.

Stabi net als je veren:

hard voor, medium achter.

beste mede tamiya ta05 eigenaren

ik ben op zoek na die nokjes om m,n servo vast te zetten

ik kan ze nieuwe bestellen en dat zal ik ook doen als ik ze niet 2ehand vind plastic of alu maakt niet uit

vind ik ze niet 2ehands bestel ik ze gewoon nieuwe

toch hardstikke bedankt

ps ik hoop dat dit goed staat zo niet hoor ik het wel

Gewoon lekker nieuwe bestellen in blauw alu... Weet je zeker dat je goede hebt en geen problemen ermee krijgt...

nja ik was gewoon op zoek na een goede koope oplossing kijken of iemand die alu heeft meschien orgineele plastic parts nog heeft en toch van af moet

nja ik hoor het wel mvg wilco

is een beetje lastig omdat als ik ze reserve had ik je ze wel kan sturen maar dan ben je net zoveel kwijt als dfat je zelf naar de winkel gaat. tenminste.. ga ervan uit dat ze niet meer dan 5 euro kosten.. voor dat geld loop ik niet naar de brievenbus :wink: .

koop gewoon lekker nieuwe joh. wel van alu! heb ik ook gedaan omdat er bij mij eentje brak (na die crash dat me motorsteun ook naar achterstond: lees 3 pagina's terug) weet je zeker dat het stevig zit.

Ik ben de afgelopen vrij-rij dag bij de AMCC aan het experimenteren gegaan met veren. Uiteindelijk kwam op ik op de standaard zilverkleurige veren voor en witte (Corally?) veren achter. En een blauwe stabi-stang voor. De auto reed superstrak. Ik kan vol gas in de binnenbocht auto's inhalen. Ging perfect, tot het moment dat mijn complete achterwiel met ophanging van de auto werdt afgereden. 's Avonds ook die maar in het aluminium gezet.

Kan iemand me vertellen waarom ik mijn TT-01R (incl. kogellagers, vrijloop, kogeldif. oil dempers alu. stuur) zou moeten vervangen voor een TA-05. We rijden met deze RC auto's buiten.

Bij slecht wegdek geeft een TA-05 weinig voordeel, toch?

quakel zei:
Kan iemand me vertellen waarom ik mijn TT-01R (incl. kogellagers, vrijloop, kogeldif. oil dempers alu. stuur) zou moeten vervangen voor een TA-05. We rijden met deze RC auto's buiten.

Alleen als je besluit om met snellere motoren te gaan rijden dan heeft de TA05 in jouw geval voordeel. De TT-01R heeft een berperkt bereik van de gear-ratio en kan daarom niet alle motoren aan.

quakel zei:

Inderdaad wat Chris2 al zei over de motoren klopt en wat jij zegt over "slecht" wegdek. Ik neem aan dat je daar de parkeerplaatsen mee bedoeld en niet een van de vele asfalt circuits in NL? Het probleem met lokaties buiten circuits is meestal dat er een hoop kleine steentjes liggen en dat vinden snaar aangedreven auto's minder leuk ja. Ga je het circuit op dan kan een TA-05 meer hebben qua motoren en gear ratios dus wat ga je met de TT-01 doen...

ff de volgende vraag

heb net m,n servo gemonteert maar het lijkt net als of m,n ta05 maar een hele kleine stuur uitslag heeft

alles staat op max in m,n zender en dan nog is ie ma heel klein

als ik de servo los koppel lijkt het wel dat het geen verschil maakt of is dit een kwaaltje of heb ik iets verkeerd gedaan

want mijn tl01 die stuurt echt zeker dubbel zo ver ( echt dubbel zo ver)

ik hoor het wel mvg wilco

Dus de TA-05 zelf geeft weinig stuuruitslag ook zonder dat de servo aan is gesloten??? Zit de auto dan wel correct in elkaar want dit heb ik nog niet eerder bij andere TA-05's gezien en die zijn toch erg populair bij ons op de club... Controleer eerst eens of de voortrein wel correct in elkaar zit...

controleer even of je in de stuur inrichting wel 8mm schroeven hebt gebruikt ipv 10 mm schroeven. vooral de schroeven in het verbindings stukje. Als deze te lang zijn komen ze tegen het chassis en dat beperkt de stuuruitslag.

oke ik zal het alle bij eens ff conytroleren

in het paas weekend en dan laat ik wel weten of het gelukt is te ja of te nee

thnx voor de snelle reacties

mvg wilco

hallo
ik ben aaron en ik rij al een tijdje op het parkoer in houthalen
normaal rij ik met een rs4 evo van hpi die benzine maar heb ook een sprint 2 van hpi
nu is mijn vraag hoe goet is zo een TA05 van tamiya want ja ik dacht mss zo een te kopen binnenkort maar ik weet niet dat deze goed genoeg is en snel genoeg en vooral zijn wegligging
want nu rij ik met de sprint met een 17x2wikkeling en dees gaat tamelijk vind ik zelf nogniet zoals een xray maarja de prijs is ook veel verschillend he
alvast bedankt voor jullie reactie's 8)​

mischien wat punten, komma's en hoofdletters gebruiken.
Wat betreft de TA05, lees dit topic eens door. Er is al heel veel over geschreven. Het is een goede snelle auto, niet zo goed als een trf natuurlijk. Maar daar zit dan ook een prijsverschil tussen

aaron zei:
hallo
ik ben aaron en ik rij al een tijdje op het parkoer in houthalen
normaal rij ik met een rs4 evo van hpi die benzine maar heb ook een sprint 2 van hpi
nu is mijn vraag hoe goet is zo een TA05 van tamiya want ja ik dacht mss zo een te kopen binnenkort maar ik weet niet dat deze goed genoeg is en snel genoeg en vooral zijn wegligging
want nu rij ik met de sprint met een 17x2wikkeling en dees gaat tamelijk vind ik zelf nogniet zoals een xray maarja de prijs is ook veel verschillend he
alvast bedankt voor jullie reactie's 8)​

Mijn god, 20 jaar en dan zo schrijven... Of je moet een excuus hebben zoals dyslectie maar anders vind ik het zwaar triest en ik krijg spontaan zin in een Breezer... Punten, komma's en hoofdletters is één ding... Gooi er eens een spellingscontrole overheen en dat ding slaat op hol man!!!

Wat is er aan de hand in nederland vandaag de dag met al die vage taal op het internet, zijn we het "normaal" schrijven verleerd ofzo?

Anyway... De TA-05 is een erg goede auto waar een nog betere auto van te maken is met de juiste onderdelen. Er is een hoop aan tuning voor dit chassis te krijgen dus dat is erg leuk voor het "bouw-element". Vanavond een 3Racing chassis deels mogen monteren, deels want we hadden te weinig tijd. Dit is een erg mooi Hop-Up chassis voor de TA maar er zijn nog veel en veel meer mooie spullen te krijgen en als je het goed doet kan hij gelijk staan aan een TRF... Dat weet ik zeker!!!

Ik heb 2 TA-05's en ze bevallen erg goed, fijne auto om mee te rijden, en zeker qua rijgedrag niet te vergelijken met een Sprint 2. Ik heb de sprint2 in het verleden ook gehad, en erg blij werd ik er niet van.

Furious Jay zei:
Mijn god, 20 jaar en dan zo schrijven... Of je moet een excuus hebben zoals dyslectie maar anders vind ik het zwaar triest en ik krijg spontaan zin in een Breezer... Punten, komma's en hoofdletters is één ding... Gooi er eens een spellingscontrole overheen en dat ding slaat op hol man!!!

Wat is er aan de hand in nederland vandaag de dag met al die vage taal op het internet, zijn we het "normaal" schrijven verleerd ofzo?

Kan het misschien zijn dat het een Waalse jongen is die het nederlands schrijven niet machtig is maar toch probeert, zoniet dan heb ik niets gezegd...

Back