Tamiya TB evo 5

• Topicstarter Topicstarter F1mechanic
  • Startdatum Startdatum
Ben vanaf nu gewoon bert de ruygt :lol: Maar waarom ineens geen snaren meer?

Ja het ging niet allemaal zoals het wilde:D Ik vond het toen al een beroerde naam. Stel dat je een andere auto gaat rijden...en ik en racen...Dat gaat ook niet erg samen :lol: maar zo is het opgelost :lol:

Jaap, allereerst mijn oprechte excuses, ik heb iets te overhaast gepost, zonder even tot 10 te tellen en rustig je post te snappen.

Vasco, ik geef niet de schuld aan de auto (of aan Tamiya). Alleen de output's vindt ik minder. Maar zoals Chris al aangeeft is daar ook ee nverklaring voor. Ik was al aan het kijken naar de MRE output's dus die komen er zeker op. Ik heb ook Modified met One-way gereden, het "voelde" langzamer aan. Ook remmen ging redelijk, maar als je maar iets scheef aankwam werd de achterkant (logiserwijs) instabiel. wat je niet hebt met een spool. Ook remde de auto minder (wederom logies). Daarom vondt ik spool toch wat fijner rijden. Zeker modified, dan kun je bij een stuurfout je kl0ten nog een keer redden.

Op de DTC ben ik destijds zeker alle 3 de keer uit gevallen. de eerste keer vanwegen een lege accu, de 2de keer vanwegen een schroefje dat los was, en mijn eigen bouwfout was!. de laatste keer door een persoon die me iedere bocht eraf ramde, en de laatste bocht vloog mijn accu er uit. Goed des al niet te min. De evo 5 wordt weer opgebouwd, ditmaal met MRE output's en een Robi 64 Spur. En dan gaan we rijden op AMCC

Groet Robert

Robert K zei:
Jaap, allereerst mijn oprechte excuses, ik heb iets te overhaast gepost, zonder even tot 10 te tellen en rustig je post te snappen.

Vasco, ik geef niet de schuld aan de auto (of aan Tamiya). Alleen de output's vindt ik minder. Maar zoals Chris al aangeeft is daar ook ee nverklaring voor. Ik was al aan het kijken naar de MRE output's dus die komen er zeker op. Ik heb ook Modified met One-way gereden, het "voelde" langzamer aan. Ook remmen ging redelijk, maar als je maar iets scheef aankwam werd de achterkant (logiserwijs) instabiel. wat je niet hebt met een spool. Ook remde de auto minder (wederom logies). Daarom vondt ik spool toch wat fijner rijden. Zeker modified, dan kun je bij een stuurfout je kl0ten nog een keer redden.

Op de DTC ben ik destijds zeker alle 3 de keer uit gevallen. de eerste keer vanwegen een lege accu, de 2de keer vanwegen een schroefje dat los was, en mijn eigen bouwfout was!. de laatste keer door een persoon die me iedere bocht eraf ramde, en de laatste bocht vloog mijn accu er uit. Goed des al niet te min. De evo 5 wordt weer opgebouwd, ditmaal met MRE output's en een Robi 64 Spur. En dan gaan we rijden op AMCC

Groet Robert

Hierbij de nummers van MRE outdrives:

9804249 is van de diff joint

9804268 is van de direct cup

Vandaag is mijn Evo 5 ook binnen gekomen! Ik plaats wel wat foto's als de wagen klaar is, ik ga de auto indoor gebruiken en ik denk wel dat de wagen daar goed tot zijn recht komt.

Naar een pa dagen rustig te hebben gebouwd staat mijn Evo ook in elkaar.
Ik vond de Evo erg makkelijk bouwen, en ben niet tegen veel lastige dingen gelopen.

Ook ik heb de kit uit het buitenland gehaald, via Ebay uit Singapore. Maandag (4 september) verzonden, kreeg zaterdag (9 september) een brief van de GLS (Genral Logistic Systems) dat zij mijn pakketje hadden ontvangen. Ik moest een papier invullen over het pakketje en die terug sturen, of ik kon een mail versturen, dat gedaan.
Woendag 13 september om 13.00 was dan eindelijk het pakketje bij mij thuis en moest ik 35 euro extra betalen (28 euro aan douane rechten en 7 euro inclareringskosten)

Maar ik heb nog altijd 160 euro bespaard door hem in het buitenland te kopen.

Hier een aantal foto's:

evov71xc2.jpg

evov61xq0.jpg

Mag ik vragen wat het in totaal gekost heeft?
Ik vindt het een erg mooie auto, helaas rij ik geen electro dus kopen zal ik hem niet.

In Nederland kost deze wagen 499 euro, ik heb hem via Ebay gekocht bij een shop. Daar was hij 345 dollar + 38 dollar verzendkosten, als de doaune er niet tussen zit kan je hem binnen een week in huis hebben. Ik heb nog 35 euro moeten betalen aan doaune rechten en inclareringkosten. Omgerekend heb ik er een 340 euro voor betaald.

Mooie wagen Robbert!!! Ik ben benieuwd hoe hij bevalt!! Ik ben wel een beetje jaloers op je blauwe motorcooler... jammer dat die niet bij de MR zat... kon er niet meer af denk ik voor dat geld.. :D

Prachtig Robbert!.
Vandaag weer wezen rijden met de Evo 5 op AMCC. Ging wel redelijk. Maar jammer genoeg weer een spur gestript nadat ik einde rechte stuk de bocht miste. Het lijkt er op, dat een spur gestript wordt als je een klap maakt (de auto vervormt?) Begin het aardig zat te raken, hopelijk ligt het aan mij, en niet aan de auto... Deauto zelf ging wel redelijk, baan had weinig grip, maar zonder al te veel aan de auto te doen ging hij goed, en hij rolde ook weer veel.

Groet Robert

Ik betwijfel of het mijn fout is, of een fout van de auto. Ik heb dit eerder gehoord bij één andere rijder met deze auto. Goed, er zijn meer auto's die een spur strippen. Je moet er natuurlijk wel op letten dat deze auto's ontzettend hard gaan, een TT-01 van 100 euro gaat stukken minder hard. Klappen en dergelijken zullen ook harder aan komen. Des al niet te min ga ik een carbonnen plaatje ontwerpen tussen mijn motor mount en mijn achter fusee's. Dit zou er voor moeten zorgen dat er minder "tweakende beweging" tussen de motor en het spur gear is. Wie weet helpt het.

Groet Robert

Robert K zei:
Je moet er natuurlijk wel op letten dat deze auto's ontzettend hard gaan, een TT-01 van 100 euro gaat stukken minder hard.

Ja, maar ja, een Yokomo SD gaat ook hard, en een Asso TC 3 ook, en een T2 ook... Je zou toch denken dat die auto er tegen zou moeten kunnen?! Je rijdt toch wel en Tamiya spurs, EN Tamiya pinions neem ik aan?

Nope,

En dat is ook de fout, ben ik achter gekomen. Ik rijdt met Xenon 64DP Spurs en Tamiya 0.4 Pinions. Dat loopt wel, maar kan niets hebben, blijkt. Kortom ik moet even een set 64DP Pinions gaan aanschaffen... Iemand nog een hele reeks 0.4 pinions :roll:

Groet Robert

Back