Tamiya XC Land Rover 90 (Update #3 + foto )

Hallo Allemaal,

Ik ga in de carnavalsvakantie op wintersport en de tamiya xc gaat mee.
Nu ga ik een aantal aanpassingen maken eraan om hem bestand te maken tegen alle elementen zeg maar.
Hij is al zwaar aangepast , hij is van douwe geweest maar nu uitgekomen bij mij. Heb even zijn foto's gebruikt om duidelijk te maken hoe ik de rolkooi ga maken ( dit gebeurt overgens dinsdag );
zijkantrolkooi.jpg

voorkant-1.jpg

De cabine is al zwart.
Het grijze gedeelte wordt gemaakt uit mini traanplaat en wordt vast gebout. dus stukje recht koper achter buisje maken en dan door het traanplaat boren en koper en dan bout erdoor. Wellicht beetje onduidelijk maar zal wel duidelijk worden ;)

Laatst bewerkt:
LOL
ik denk ik, ik ken die werkbank ergens van ;)
leuk dat ik hem zo ook weer eens tegen kom..
zelf heb ik alweer een xc, alleen pajero nu. waarbij ik een heel interieur maak en rolbeugels enz enz...

1 maart is er nabij utrecht trouwens een scale meeting ;)

1 maart? Eind van de vakantie! Ik ga proberen m'n vader over te halen te komen:) Waar is het precies?
Ontopic: Succes! Ik hoop dat het lukt (wel een mooi plan iig).

Jammer dat ik dan nog in Oostenrijk zit anders was ik er misschien wel bij.
Vanmiddag ga ik eerste update doen, heb gister ook al iets leuks verzonnen.
Eerst maar even koperen buisjes halen..

Upload #1

Zo hier al wat ik vanmorgen heb gedaan :
IMG_0152-2.jpg

Skid plate gemaakt, toch uit koper aangezien ik dan de rolkooi ook hier kan solderen.
IMG_0146-2.jpg

Ook een ventilator ( meen van een computer ).
IMG_0153-2.jpg

Geen idee waarvoor het eigenlijk bedoeld was maar het werkt prima. Van binnen is alles goed ingevet , en schroefjes met locktite vast gezet.
IMG_0159.jpg

Verder in de cabine al traanplaatje gemonteerd waar de schakelaars uitkomen ( 1 van de regelaar en 1 van de fan )
Vanmiddag ga ik alles afmaken waarmee ik mee ben begonnen en evt verder gaan met de rolkooi.

Laatst bewerkt:
En wat ik vanmiddag heb gedaan :
IMG_0162.jpg

Ziet er wel netjes uit voor mijn doen, zeker gezien waarvoor hij gebruikt gaat worden.
IMG_0160.jpg

Is super strak aan de onderkant , zit vast gebout op nog 2 alu verstevingingsplaatjes.
IMG_0170.jpg

:)Ziet er nu al stoer uit !

Wellicht vanavond nog een post met begin rolkooitje.

Laatst bewerkt:
Wat ik nog heb gedaan :

- gepoetst
- bandjes geknipt
- banden op velgen gelijmt
- begonnen aan rolkooi

foto's zullen nog volgen, morgen en zaterdag ga ik veel eraan werken.

Update #2

Vandaag geen stagedag maar lekker vrij :).
Ben vanmorgen al om 9 uur begonnen met meer ashoesjes te halen en een brandertje voor de rolkooi.
IMG_0100.jpg

IMG_0099-1.jpg

De vering heb ik ook nog aangepast met dingen die ik nog had liggen.
IMG_0103-1.jpg

En al een wazige foto ( letterlijk ) van de rolkooi.
IMG_0090-1.jpg

Overgens er ligt nu een meter sneeuw onder bij ellmau , dus ik hoop dat het nog wat is om te rijden. Jullie horen nog van me !;)

Ziet er strak uit Levi !

Heb je de kooi nu wel in delen gesoldeert ? :p

Zo zou je het wel kunnen zeggen, het dak heb ik appart gemaakt en bumper met de schuine buis, vervolgens met het buisje wat recht omhoog gaat alles aan elkaar gemaakt.

Overgens heb ik expres niet 3 buisjes op 1 soldering gedaan aangezien als hij omkiept daar al het gewicht op komt en de kans dan groter is dat hij breekt. Vandaag dat ik hem iets naar voren heb gepakt.

groetjes

morgen maak ik nieuwe foto's. Alles staat nu appart te drogen. Echt de hele dag eraan gewerkt. Ben er wel tevreden over maar als ik terug ben van de vakantem dan weer in de zomer wil gebruiken.ie ga ik gewoon verder eraan werken aangezien ik hem voor de zomer wil klaar hebben om echt te gaan crawlen.

netjes

ziet er al goed uit :D
en met wie ga je dan echt crawlen?? :eek: ;)

nee hoop echt dat alles doorgaat zo als ik het in gedachte heb.

in ieder geval een mooie vakans he en maak wat mooie foto`s daar in de sneeuw.

cya und groetjes tom

Update #3

Hallo allemaal,

Het is zover, morgen vertrek ik op vakantie. Ik heb me afgelopen 2 dagen zwart gewerkt. Het ziet er al erg leuk uit, al heb ik er nog zo veel ideen voor. Maar de andere plannen wordt iets voor na de vakantie.
Laten we maar meteen doorgaan met de foto's :
IMG_0118-2.jpg

De traanplaat vloer kun je eraf halen met 4 bodyclips.
IMG_0111.jpg

IMG_0112.jpg

IMG_0119.jpg

Even erbij zetten, de kap van de mini zit niet goed (zie ik nu pas anders had ik nieuwe foto gemaakt )
IMG_0122-2.jpg

Nou vindt ik zelf dat het leuk uit ziet maar als je het zo ziet denk je van ohh daar is toch niets moeilijks aan... toch ? Klopt helemaal maar bedenken hóe je het gaat maken/bevestigen/plaatsen is toch soms wel creatief bezig zijn hoor...

Laatst bewerkt:
Hej Man,

Ziet er leuk uit, creatief bezig geweest.
Alleen de velgen vind ik hartstikke lelijk :D
En dat nummer aan de zijkant vind ik ook niet mooi,
En volgens mij hoort op dat bandenrekje op het dak banden te liggen en geen veren ?

Nee hoor, leuk gemaakt
Veel plezier op vakantie, Maak foto's hé :)

Na de vakantie komen er andere wielen en banden ik vindt dit ook niets.
Ik had geen off-road banden meer dus heb ik maar even een spare bak ervan gemaakt totdat ik die wat er nu op zitten eraf haal.

Het idee wordt om met Tom en Roy te gaan crawlen en dan moeten hier vele reserve onderdeeltjes op komen.

Oja ik durf het bijna niet te zeggen 2753 gram RTR :hammer:

Back