Ok ik doe mijn vinatage veron colt weg met DC spitfire 1 cc diesel
als er lief hebbers zijn hoor ik het wel
mvgr Simon
als er lief hebbers zijn hoor ik het wel
mvgr Simon
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Vliegt heel goed maar ik wil hem toch weg doen voor een beginner of ruilen voor een webra record motor ( dat wel goed loopt )
Is die beschrijving misschien "Ik en mijn Webraatje" van Jeroen Piepenbroek? Dat is een klassieker, aan te raden voor iedereen die voor het eerst een dieseltje wil gaan starten. Jammer genoeg heb ik dat artikel niet meer.Het starten van een diesel is helaas iets dat je even moet leren. Ik heb wel een beschrijving op papier, maar je kunt het je beter met de motor er bij laten uitleggen en eerst een paar keer laten voordoen.
Modeldiesels lopen op een mengsel van de ingrediënten die FOX35 beschreef, niet op diesel uit de pomp. De eerste modelmotoren hadden een vonkontsteking met bougie, later kwamen er zelfontbranders. Vandaar dat die de naam diesel kregen. Een modeldiesel heeft variabele kompressie die je regelt met een schroef op de cilinderkop. Daardoor zijn ze iets lastiger om af te stellen als je het voor het eerst doet omdat je het mengsel én de kompressie goed moet hebben. Het voordeel is wel dat je geen last hebt van uitgebrande gloeipluggen of lege startbatterijen.Dyneema (vliegerlijn zonder rek) heb ik eventueel wel thuis, trekkracht 5-500 kilo, een handvatje kan ik inderdaad wel zelf maken. Maar een dieselmotor gebruikt dus géén diesel, of begrijp ik dat nu verkeerd? Diesel komt in mijn ogen bij de Esso uit de pomp?
Uuuh.. Klinkt als het technische verhaal waarvan ik juist af wilde met nitro.. Misshien moet ik toch maar bedanken (of vragen om een leeg toestel om een electromotor te bouwenModeldiesels lopen op een mengsel van de ingrediënten die FOX35 beschreef, niet op diesel uit de pomp. De eerste modelmotoren hadden een vonkontsteking met bougie, later kwamen er zelfontbranders. Vandaar dat die de naam diesel kregen. Een modeldiesel heeft variabele kompressie die je regelt met een schroef op de cilinderkop. Daardoor zijn ze iets lastiger om af te stellen als je het voor het eerst doet omdat je het mengsel én de kompressie goed moet hebben. Het voordeel is wel dat je geen last hebt van uitgebrande gloeipluggen of lege startbatterijen.
......ook een van onze topstunters, Bruno van Hoek.....