Team Associated B44 Factory Team

Discussie in 'Bouwverslagen - Auto's' gestart door Lochii, 28 jan 2010.

  1. mikeon

    mikeon

    Lid geworden:
    24 mei 2010
    Berichten:
    170
    Locatie:
    Zoetermeer
    Ik neem aan dat ik ook gewoon bison (r) epoxy lijm kan gebruiken? (voor de randen van het carbon)
     
  2. Carno

    Carno

    Lid geworden:
    10 aug 2009
    Berichten:
    492
    Lijkt me van wel. Meestal word gewoon secondelijm (CA) gebruikt.
    Al zijn er een heleboel (waaronder ik) die het helemaal niet doen.
     
  3. mikeon

    mikeon

    Lid geworden:
    24 mei 2010
    Berichten:
    170
    Locatie:
    Zoetermeer
    Ow oke, en je hebt nergens last van?

    Ik heb ondertussen de diffs in elkaar. (mijn god wat was dat een gepruts zeg!) En de slipper is ook bijna klaar. Helaas moet ik even opzoek naar een inbus die wel past, want de kleinste inbus die ik heb is nog te groot voor de inbus in de slipper.

    Vanavond open ik wel even een eigen topic met bouwverslag.
     
  4. Lochii

    Lochii

    Lid geworden:
    14 apr 2009
    Berichten:
    1.564
    Locatie:
    Het land van Maas en Waal
    De diffs waren bij mij ook een groot probleem. Je moet het moertje HEEL hard aan duwen. Dat je inbus niet past komt denk ik omdat dit amerikaanse schroefmaten zijn en jij metrische inbussen gebruikt? :)
     
  5. mikeon

    mikeon

    Lid geworden:
    24 mei 2010
    Berichten:
    170
    Locatie:
    Zoetermeer
    Heel hard aanduwen? Je moet hem er gewoon indraaien. Maar de inbus is echt heel erg klein, ik heb niet zo klein. De andere inbussen (van alle moertjes enzo) heb ik wel.
     
  6. Lochii

    Lochii

    Lid geworden:
    14 apr 2009
    Berichten:
    1.564
    Locatie:
    Het land van Maas en Waal
    Nou het moertje wordt tegen gehouden door een kleine veer. Je moet het moertje heel hard aan duwen zodat de veer een klein beetje in geduwd wordt (hoe zeg je dit? :p ) anders haalt de schroefdraad van het schroefje het moertje niet.
     
  7. dikke hond

    dikke hond

    Lid geworden:
    29 jan 2010
    Berichten:
    1.640
    Locatie:
    Land van Cuijk
    Ah! Nu snap ik het ook! ;) Ik moet wel zeggen dat ik daar geen last van had, de vorige keer dat ik mn diff had gerebuild. Het kan toch niet zijn dat het veertje "op" is?
    Ik had wel weer met mn domme hoofd de schroef TE vast gedraaid waardoor die brak...
     
  8. mikeon

    mikeon

    Lid geworden:
    24 mei 2010
    Berichten:
    170
    Locatie:
    Zoetermeer
    Ow haha, dat bedoelde ik eigelijk niet. Maar het is gelukt, hij zit in elkaar. Ik heb ruim 180 foto's, dus ik ga er een mooi bouwverslag van maken. Was super leuk om te doen.

    Nu wachten op de motor ed, en dan rijden!! :D
     
  9. dikke hond

    dikke hond

    Lid geworden:
    29 jan 2010
    Berichten:
    1.640
    Locatie:
    Land van Cuijk
    Ik ben benieuwd! Al enig idee wat voor motor/esc je gaat gebruiken?
     
  10. mikeon

    mikeon

    Lid geworden:
    24 mei 2010
    Berichten:
    170
    Locatie:
    Zoetermeer
    Zo'n ezrun combo ;) Lekker goedkoop om mee te beginnen.
     
  11. dikke hond

    dikke hond

    Lid geworden:
    29 jan 2010
    Berichten:
    1.640
    Locatie:
    Land van Cuijk
    Ook enig idee van hoeveel Kv etc? ;)
     
  12. skyaflake

    skyaflake

    Lid geworden:
    3 apr 2009
    Berichten:
    359
    Dat zal wel de 6000Kv (5.5 Turns) versie zijn.
     
  13. mikeon

    mikeon

    Lid geworden:
    24 mei 2010
    Berichten:
    170
    Locatie:
    Zoetermeer
    4000KV 8.5 turns dacht ik. Ik heb hem net binnen, maar werd wel duizelig van al die bedrading haha, dat probleem had ik niet met de nitro.

    Ik heb wel een vraagje over dat ding.
    http://i01.i.aliimg.com/photo/v0/384036923/EZRUN_COMBO_5_5T_6000kv_Motor_60A.jpg
    Op de foto zie je rechts boven in, naast de schakelaar, iets liggen. Wat is dat? ik kan het nergens in de manual terug vinden. Het lijken twee kleine batterijtjes.
     
  14. mikeon

    mikeon

    Lid geworden:
    24 mei 2010
    Berichten:
    170
    Locatie:
    Zoetermeer
    En nog een vraagje over de banden. Die inserts zijn alle 4 hetzelfde toch? Maar in het boekje staat dat de voor- en achterkant anders zijn, ik zie het verschil alleen niet.

    En doordat de inserts even groot zijn, zijn de voorbanden (omdat ze kleiner zijn) veel harder dan de achterbanden.

    Klopt dit?
     
  15. superboe

    superboe

    Lid geworden:
    26 mrt 2009
    Berichten:
    721
    Locatie:
    middelharnis (ZH)
    dat ding op de foto is een condensator. die zorgt ervoor de ''dipjes'' in de accu opgevangen worden en de esc continue genoeg stroom krijgt.]

    de inserts moet je een beetje knippen dat ze goed passen.
     
  16. dikke hond

    dikke hond

    Lid geworden:
    29 jan 2010
    Berichten:
    1.640
    Locatie:
    Land van Cuijk
    Nope, er is een duidelijk verschil met voor en achter... Het is niet zoals een 1/8 buggy dat ze gelijk zijn.
    Daarom zijn er ook verschillende inserts, zodat je niet hoeft te knippen...
     
  17. superboe

    superboe

    Lid geworden:
    26 mrt 2009
    Berichten:
    721
    Locatie:
    middelharnis (ZH)
  18. Carno

    Carno

    Lid geworden:
    10 aug 2009
    Berichten:
    492
    Bij proline moet je altijd knippen. Die leveren overal dezelfde insert bij.
     
  19. dikke hond

    dikke hond

    Lid geworden:
    29 jan 2010
    Berichten:
    1.640
    Locatie:
    Land van Cuijk
    Ahzow! Ik bestel de inserts (en bandjes) van Schumacher en de velgen van JConcepts. Deze combinatie zijn voor mijn gevoel het beste en de bandjes zitten er super strak omheen.
     
    Laatst bewerkt: 5 mei 2011
  20. mikeon

    mikeon

    Lid geworden:
    24 mei 2010
    Berichten:
    170
    Locatie:
    Zoetermeer
    Ja ik heb de inserts gewoon een beetje kleiner gemaakt (alleen de voorbanden) en nu zit alles wel goed in elkaar. Moet het alleen nog even lijmen. Ik zit nu te wachten op de stekkertjes, zodat ik alle bedrading op maat kan maken.
     

Deel Deze Pagina