Team Associated B44 Factory Team

Lijkt me van wel. Meestal word gewoon secondelijm (CA) gebruikt.
Al zijn er een heleboel (waaronder ik) die het helemaal niet doen.

Ow oke, en je hebt nergens last van?

Ik heb ondertussen de diffs in elkaar. (mijn god wat was dat een gepruts zeg!) En de slipper is ook bijna klaar. Helaas moet ik even opzoek naar een inbus die wel past, want de kleinste inbus die ik heb is nog te groot voor de inbus in de slipper.

Vanavond open ik wel even een eigen topic met bouwverslag.

Ow oke, en je hebt nergens last van?

Ik heb ondertussen de diffs in elkaar. (mijn god wat was dat een gepruts zeg!) En de slipper is ook bijna klaar. Helaas moet ik even opzoek naar een inbus die wel past, want de kleinste inbus die ik heb is nog te groot voor de inbus in de slipper.

Vanavond open ik wel even een eigen topic met bouwverslag.
De diffs waren bij mij ook een groot probleem. Je moet het moertje HEEL hard aan duwen. Dat je inbus niet past komt denk ik omdat dit amerikaanse schroefmaten zijn en jij metrische inbussen gebruikt? :)

De diffs waren bij mij ook een groot probleem. Je moet het moertje HEEL hard aan duwen. Dat je inbus niet past komt denk ik omdat dit amerikaanse schroefmaten zijn en jij metrische inbussen gebruikt? :)

Heel hard aanduwen? Je moet hem er gewoon indraaien. Maar de inbus is echt heel erg klein, ik heb niet zo klein. De andere inbussen (van alle moertjes enzo) heb ik wel.

Heel hard aanduwen? Je moet hem er gewoon indraaien. Maar de inbus is echt heel erg klein, ik heb niet zo klein. De andere inbussen (van alle moertjes enzo) heb ik wel.

Nou het moertje wordt tegen gehouden door een kleine veer. Je moet het moertje heel hard aan duwen zodat de veer een klein beetje in geduwd wordt (hoe zeg je dit? :p ) anders haalt de schroefdraad van het schroefje het moertje niet.

Ah! Nu snap ik het ook! ;) Ik moet wel zeggen dat ik daar geen last van had, de vorige keer dat ik mn diff had gerebuild. Het kan toch niet zijn dat het veertje "op" is?
Ik had wel weer met mn domme hoofd de schroef TE vast gedraaid waardoor die brak...

Ow haha, dat bedoelde ik eigelijk niet. Maar het is gelukt, hij zit in elkaar. Ik heb ruim 180 foto's, dus ik ga er een mooi bouwverslag van maken. Was super leuk om te doen.

Nu wachten op de motor ed, en dan rijden!! :D

En nog een vraagje over de banden. Die inserts zijn alle 4 hetzelfde toch? Maar in het boekje staat dat de voor- en achterkant anders zijn, ik zie het verschil alleen niet.

En doordat de inserts even groot zijn, zijn de voorbanden (omdat ze kleiner zijn) veel harder dan de achterbanden.

Klopt dit?

dat ding op de foto is een condensator. die zorgt ervoor de ''dipjes'' in de accu opgevangen worden en de esc continue genoeg stroom krijgt.]

de inserts moet je een beetje knippen dat ze goed passen.

Nope, er is een duidelijk verschil met voor en achter... Het is niet zoals een 1/8 buggy dat ze gelijk zijn.
Daarom zijn er ook verschillende inserts, zodat je niet hoeft te knippen...

Bij proline moet je altijd knippen. Die leveren overal dezelfde insert bij.

Bij proline moet je altijd knippen. Die leveren overal dezelfde insert bij.

Ahzow! Ik bestel de inserts (en bandjes) van Schumacher en de velgen van JConcepts. Deze combinatie zijn voor mijn gevoel het beste en de bandjes zitten er super strak omheen.

Laatst bewerkt:
Ja ik heb de inserts gewoon een beetje kleiner gemaakt (alleen de voorbanden) en nu zit alles wel goed in elkaar. Moet het alleen nog even lijmen. Ik zit nu te wachten op de stekkertjes, zodat ik alle bedrading op maat kan maken.

Back