Team Associated B44 Factory Team

Discussie in 'Bouwverslagen - Auto's' gestart door Lochii, 28 jan 2010.

  1. mikeon

    mikeon

    Lid geworden:
    24 mei 2010
    Berichten:
    170
    Locatie:
    Zoetermeer
    [​IMG]

    Nou hij zit eindelijk in elkaar. Hier de layout van mijn auto. De schakelaar en dat andere dingetje moet ik nog even vast plakken. Ik heb de ESC en de ontvanger omgedraaid zoals je ziet, omdat ik zo meer ruimte kon maken.

    [​IMG]

    Dit zijn de stekkertjes en snoertjes van me accu's. Ik heb ze haaks gesoldeerd, zodat ze netjes tussen het upperdeck en de bodemplaat passen, zonder dat ik in me upperdeck moest gaan boren.

    [​IMG]

    Hier het contact tussen de motor en de ESC. De geel/oranje/blauwe stekkertjes zitten standaard aan de ESC. Ik had (zoals op de foto's hierboven te zien is) blauwe stekkertjes gekocht, en "male" passen toevallig precies in de "female" van de ESC.

    [​IMG]

    Hoop dat jullie wat aan de foto's hebben.
     
  2. TimV

    TimV

    Lid geworden:
    29 dec 2010
    Berichten:
    228
    Locatie:
    Antwerp Belgiüm
    Ik weet niet of je ontvanger wel tegen de hitte van je motor kan...
    Ikzelf heb daar geen ervaring mee, maar als ik zwaar aan het crawlen ben, dan wordt het onder mijn klein kapje waar niet veel plaats is toch wel heet hoor!
    Zowel esc als motor als de 4mm² draadjes :???:
     
  3. mikeon

    mikeon

    Lid geworden:
    24 mei 2010
    Berichten:
    170
    Locatie:
    Zoetermeer
    Mwa, er zit toch een paar milimeter tussen die twee, en lucht geleid warmte heel slecht ;) Dus zolang hij er niet tegen aan zit komt dat wel goed. Die spektrum ontvangers zijn geloof ik bestand tegen 80 graden.
     
  4. diver

    diver

    Lid geworden:
    28 apr 2009
    Berichten:
    1.598
    Locatie:
    Schijndel
    Hoe ga je de lipo's vast zetten? Daar wil ik ook wel wat foto's van zien! hoeveel T motor heb je er in zitten?

    Groet Ronald
     
  5. mikeon

    mikeon

    Lid geworden:
    24 mei 2010
    Berichten:
    170
    Locatie:
    Zoetermeer
    Ik wil buisjes maken (draaibank) die langer zijn dan de orginele blauwe. Zo kan ik dan op de oorspronkelijke manier de accu's vast zetten. Als dat niet lukt, denk ik aan klitteband ofzo. Zodra dat klaar is zet ik foto's erop. Het is een 8.5T motortje.
     
  6. Joost K.

    Joost K. Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2004
    Berichten:
    4.921
    Locatie:
    Eindhoven
    Waarom niet gewoon wat shims eronder? Zo heb ik dat ook in mijn Pro10 gedaan. Daar gebruik ik dezelfde paaltjes als die van de B44 en intellect 6000Mah saddle-packs. Die zijn ook hoger dan andere packs en ik heb er een paar alu shims onder gedaan. Een iets langere schroef en je bent klaar.
     
  7. Joost K.

    Joost K. Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2004
    Berichten:
    4.921
    Locatie:
    Eindhoven
    Toch grappig dat je nu met een probleempje zit dat op pagina 6 al opgelost was... Misschien toch even het hele topic doorlezen??? ;)

     
  8. mikeon

    mikeon

    Lid geworden:
    24 mei 2010
    Berichten:
    170
    Locatie:
    Zoetermeer
    Joost, dat had ik al gelezen.

    Die oplossing is leuk, maar kan alleen als je gaten in je upperdeck maakt. Als je zoals ik de stekkertjes gewoon haaks heb gesoldeerd, dan moet de lipo tray op de bodemplaat liggen, want anders heb je te weinig ruimte om de saddle's erin te schuiven.

    En daarnaast, vind me pa het ook gewoon leuk om iets op de draaibank te draaien, haha.

    Gr Mike
     
    Laatst bewerkt: 25 mei 2011
  9. Alex F.

    Alex F.

    Lid geworden:
    25 okt 2006
    Berichten:
    2.767
    Locatie:
    Den Haag
    zeg, uit nieuwschierigheid, kan die pa van jou ook aluminium of carbon fresen? ;):D
     
  10. Joost K.

    Joost K. Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2004
    Berichten:
    4.921
    Locatie:
    Eindhoven
    Ah okee Mike, dan plaats je de lipo tray op het chassis en alle spacers erboven. Ben je ook klaar of je laat inderdaad je vader even wat draaien natuurlijk. ;)
     
  11. mikeon

    mikeon

    Lid geworden:
    24 mei 2010
    Berichten:
    170
    Locatie:
    Zoetermeer
    Aluminium: Jep
    Cabon: vast wel

    Maar ik plaats wel foto's als ik klaar ben. Heeft geen haast, moet toch op de verf wachten.

    Gr Mike
     
  12. diver

    diver

    Lid geworden:
    28 apr 2009
    Berichten:
    1.598
    Locatie:
    Schijndel
    Zo eindelijk mijn 44er af volgens mij zit alles er nu in hier een paar fotootjes tips zijn van harte welkom!

    Oja kan iemand me uitleggen hoe dat met die slipper werkt??? Dat is toch dat blauwe rondje op de aandrijflijn? ik las iets over een hele kleine inbus maar bij mij past er volgens mij een vrij grote inbus in of haal ik dingen door elkaar????

    Nog een vraag die SP lipo's hoe laden jullie die? Gewoon 1 voor 1? Want als je ze per 2 laad heb je natuurlijk geen balancer????


    De Foto's:

    [​IMG]


    [​IMG]


    [​IMG]



    Vandaag of morgen ook maar eens beginnen met de bouw van mijn B4

    Groet Ronald
     
    Laatst bewerkt: 26 mei 2011
  13. superboe

    superboe

    Lid geworden:
    26 mrt 2009
    Berichten:
    721
    Locatie:
    middelharnis (ZH)
  14. diver

    diver

    Lid geworden:
    28 apr 2009
    Berichten:
    1.598
    Locatie:
    Schijndel
  15. diver

    diver

    Lid geworden:
    28 apr 2009
    Berichten:
    1.598
    Locatie:
    Schijndel
    FF voor de zekerheid op de B4 en B44 is toch 48pitch???
     
  16. Joost K.

    Joost K. Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2004
    Berichten:
    4.921
    Locatie:
    Eindhoven
    Yes!

    Op de B4 en B44 zijn de gears 48pitch en bij de B4 zelfs de gearbox gears allemaal...

    De spurgears van beide auto's zijn ook uitwisselbaar trouwens... ;)
     
  17. diver

    diver

    Lid geworden:
    28 apr 2009
    Berichten:
    1.598
    Locatie:
    Schijndel
    Iemand???

     
  18. Joost K.

    Joost K. Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2004
    Berichten:
    4.921
    Locatie:
    Eindhoven
    Aan de voorkant van het spurgear zit een veertje en daartegen aan zit een ronde aluminium "moer" met 1 of 2 kleine gaatjes erin. Als je deze "moer" richting het spurgear draaid dan zet je de slipper strakker, draai je hem er meer vanaf dan zet je hem losser...

    Op pagina 25 van de B44 manual staat hoe je het moet doen. Je steekt vanaf de bovenkant een 2mm inbus in het gaatje en draaid vervolgens de achterwielen om de slipper te stellen. Wel beide wielen in dezelfde richting draaien anders beweeg je alleen maar het diff...
     
  19. roytje

    roytje

    Lid geworden:
    7 mei 2010
    Berichten:
    115
    Hallo,

    ik heb onlangs van iemand een B44 gekocht en helemaal in elkaar gezet en heb deze week de elektronica erin gebouwd. Maar nu heb ik het volgende probleem, als ik maximaal het stuur omzet naar links of recht dan valt 1 kant het wiel als het ware opslot helemaal naar links of recht. hoe kan ik dit oplossen? alleen met de zender of ook op de auto?
     
  20. diver

    diver

    Lid geworden:
    28 apr 2009
    Berichten:
    1.598
    Locatie:
    Schijndel
    Aan de auto hoef je niets te doen normaal gesproken. Je moet wel je zenden uitslag een beetje terug zetten ik denk zo rond de 75 %. Gewoon ff testen wagen neer zetten aan je stuurwiel draaien en dan kijken hoe ver de wielen willen en dan elke keer een paar % terug todat ze niets meer raken.


    Groet Ronald
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015

Deel Deze Pagina