Team Losi LST2 - XXL 1/8 brushless monstertruck (& Muggy)

Ik denk dat ik morgen maar eens wat spullen ga bestellen nog even wat hulp bij wat ik allemaal moet bestellen.

losi xxl
tdracing mount 78$
aftershock bak 30$
lipo tray
esc en motor die heb ik wel
.......

Moet ik nog iets doen met de spur en de pinion???

IMG_4666.jpg

Hier past de 1717 niet in??

Laatst bewerkt:
Nee, de 1515/1518/1520 schijnt maar net in de losi mount te passen, dus de 1717 past er zeker niet in.

Je kunt de pinions van de losi xxl gebruiken met de 2-speed pinion adapters van td-racing, losi of rc-monster. Maar ik zou gewoon een rc-monster 5mm mod1 pinion kiezen (tenzij je met de 2 speed wilt rijden).

Vergeet niet dat je ook een single speed adapter nodig hebt (tenzij je met de 2 speed wilt rijden).

Nee, de 1515/1518/1520 schijnt maar net in de losi mount te passen, dus de 1717 past er zeker niet in.

Je kunt de pinions van de losi xxl gebruiken met de 2-speed pinion adapters van td-racing, losi of rc-monster. Maar ik zou gewoon een rc-monster 5mm mod1 pinion kiezen (tenzij je met de 2 speed wilt rijden).

Vergeet niet dat je ook een single speed adapter nodig hebt (tenzij je met de 2 speed wilt rijden).

Het moet makkelijk zijn dus word gewoon een 5mm mod1 pinion een idee welke anders bestel ik er een paar en ik heb nog wel wat.

sorry wat bedoel je met een een single speed adapter???

Je moet de grootste pinions nemen. Volgens mij heeft hij op dit moment geen voorraad 25t(40mph op 6s) . Ik zou tussen 23 en 26t nemen, afhankelijk van hoe hard je wilt gaan. Weet niet zeker of je met de kleinere pinions wel dicht genoeg bij de spur kunt komen. Anders zijn er ook nog 66t spurs.

Met de single speed adapter bedoel ik deze van LOSI:
LOSB3408-250.jpg

of deze van TD racing:
image307.jpg

Deze vervangen de koppeling en de 1ste versnelling op de versnellingsbak.

Speedcalc:

Differential Ratio: 3.3076923076923075
Transmission Ratio: 2.090909090909091
Other Ratio: 1
Spur Tooth Count: 63
Pinion Tooth Count: 25
Total Voltage: 22.20
Motor KV: 1580
Tire Diameter (inches): 6.75
Tire Ballooning (inches): 0
Spur/Pinion Ratio: 2.52 : 1
Total Ratio: 17.42853 : 1
Tire Circumference (inches): 21.21 inches (538.63 mm)
Rollout: 1.22:1
Total Motor Speed: 35076 RPM
Vehicle Speed: 40.41 mph (64.92 km/h)

Laatst bewerkt:
Mbt de single speed? Maakt denk ik niet uit. Die van TD staat wat mooier op de auto en ziet er wat degelijker uit vind ik, maar is iets duurder. Daarom heb ik de Losi single speed besteld.

Ja, ik ben een XXL aan het opbouwen:
- Aftershock versnellingsbak;
- Td Racing mount;
- Losi single speed hub;
- RC-M battery tray;
- MMM & cc-neu 1520;
- 6s40c5000mah turnigy.
- Muggy shocktowers & lower shock mounts (ga ik ws nog niet direct monteren).

Laatst bewerkt:
Mooi zeg. Dat was een mooie aanbieding.

Als je weet welke accu je gaat gebruiken, weet je ook welke maat tray je moet kopen. Mijn tray is 155*55 en mijn Turnigy 6s5000mah40c past er in de breedte net in. In de lengte houd ik iets over.

Is dat een standaard bak of laten maken op die maten?

Ik hen hier een hoop 5s lipo's liggen maar die 6s moet er natuurlijk ook in passen. Heb al een paar x gehad dat een lipo net niet past wordt je een beetje moe van!!!!

Zal morgen eens nadenken over de grote van de bak. Kan jij opmeten wat je max kwijt zou kunnen? Bij HK krijgen ze nu ook steeds meer van die nano lipo's 90c of zo iets. Deze zijn alleen wel een beetje lang volgens mij.

Die van mij heb ik een tijdje geleden al op maat laten maken. Is wel wat duurder. Deze had ik voor een andere auto laten maken, maar nu komt in dus in de LST.

Probleem bij HK is dat de opgegeven maten van de lipo's vaak niet kloppen. Zodra ik mijn chassis binnen heb zal ik het eea opmeten, maar mogelijk heb jij jouw auto eerder binnen. De mijne komt uit de VS.

Als alternatief voor een accubak kun je ook kijken naar de accubakken van andere auto's zoals van de Losi 8ight-e.

Laatst bewerkt:
Ik zal zelf even moeten kijken waar ik de accu's laat in die van mij. Ik denk dat ik de accubak in de lengte van de auto leg, en de ESC en ontvanger naast elkaar in een bakje plaats oid. (mischien een aanpassing maken in de originele radiobox. en de accu op de plaats van de nitro tank. )
Ik geloof namelijk niet dat ik weg ga komen met m'n rolkooi anders.

RCS080-450.jpg

Heb zo'n RC-Solutions rolkooi op m'n LST zitten. ideaal voor de kap, gezien die rolkooi mooi aansluit aan de binnenkant. (kan nu op de kap gaan staan zonder dat die inzakt oid. )
Met nitro kun je overal nog wel bij. maar met elektro moet ik maar even kijken hoe ik dit het beste kan doen. (wil de rolkooi in ieder geval houden. dus moet de e-ombouw maar aangepast worden.

Ik heb gisteren toevallig even gekeken of de accu ook in de lengte kan, tussen de versnellingsbak en de voorste shocktower op de LST (dus niet de XXL). Met een beetje gelukt lukt het net, maar de accu komt wel boven de stuurservo's te liggen. De regelaar en ontvanger kun je achterop plaatsen, waar normal de nitro tank zit. Je zult op zoek moeten naar een korte lipo. Deze is vrij kort(en breed): http://www.stefansliposhop.de/liposhop/SLS-EP/SLS-EP-40C/SLS-EP-5000mAh-6S1P-222-V-40C-80C::536.html

Laatst bewerkt:
Moet zelf idd nog even kijken. Ik heb 4 setjes van 2 lipo's die ik in de E-Revo gebruik. (5Ah 30c/40c burst) die wil ik in de LST dan ook gaan gebruiken.
Maar even kijken waar ik de lipo's kwijt kan. eerst maar de nitro uitbouwen denk ik. (of eerst nog even met de nitro in de sneeuw gaan banjeren. ben er nog niet helemaal uit, haha. :)

De accubak kan wel langer. De langste die RC-M standaard maakt is 169mm (voor de Inferno GT2). Ik probeer vanavond wel een foto te maken om te laten zien hoe mijn tray eruit ziet op een LST.

Dit is mijn tray. Ik had 'm besteld met esc mount omdat ie in een truggy zou komen. Dat stukje moet ik er eerst nog afhalen.
P1000929.jpg

Laatst bewerkt:
De langste die RC-M standaard maakt is 169mm (voor de Inferno GT2).
en de MBX6T is ook 169mm. Voor $45 heb je een custom size tray, ik weet niet welke lengte en breedte beperkingen Mike heeft gesteld aangezien enkel de hoogte (1'') is aangegeven als beperkende factor.

Foto's van mijn tray op een LST. Met de XXL is er meer ruimte tussen de versnellingsbak en de voorste shock tower.

Zoals te zien is, is de accubak voor deze lipo iets te lang:

IMG_6812.jpg

Misschien is dit ook nog een optie:

IMG_6811.jpg

Laatst bewerkt:
Foto's van mijn tray op een LST. Met de XXL is er meer ruimte tussen de versnellingsbak en de voorste shock tower.

Zoals te zien is kan de accubak voor deze lipo iets te lang:

bedoel je dat ie te lang is?
Als de lipo op de servo's komt te liggen is dat niet erg hoog en onstabiel?

Back