Team Losi LST2 - XXL 1/8 brushless monstertruck (& Muggy)

Ik bedoelde dat de accubak in mijn geval wat korter kan. Hij kan ook iets smaller als ik de lipo in de bak kantel.

Ik weet 't ook niet hoor, of de lipo zo in het midden wel goed is. Hij ligt idd hoger op de servo's, maar wel precies in het midden van de auto. Als ik de XXL heb, ga ik even kijken hoe het dan uitpakt. Misschien dat er zo ook iets teveel gewicht voorin komt.

Maar als je dan in de toekomst een keer een andere lipo koopt heb je mischien een probleem dan is het toch niet erg als de bak wat groter is???

zou een bak van 165mm passen denk je??

Klopt, maar dan kan je'm eventueel weer omzetten.

165mm past wel op het chassis. Die is 1cm langer dan de bak op de foto's, dus die steekt aan beide kanten dan 5mm verder uit. De vraag is alleen of die mooi onder je kap past (zal net gaan denk ik).

edit: Ik zou een andere, minder lange, lipo kiezen als ik jou was.

Laatst bewerkt:
De XXl is binnen:
IMG_4498.JPG

De spullen van TD Raching ook:
IMG_4502.JPG

En nu??

Hallo allemaal,

Ik rijd nu ongeveer een jaar met deze auto. de eerste die drkdgglr ombouwde en waar er ook op dit topic foto's van te vinden zijn.

Mijn ervaringen zijn 'beyond all expectations' ik heb veel auto's gehad (allemaal nitro) maar dit was mijn eerste electro auto.
Het is een een super sterk speeltje en ongeloofelijk veelzijdig. Je kunt er echt alles mee. ik heb deze auto 10x over de kop zien gaan, mega sprongen zien maken en staande salto's zien draaien en het onderhoud is beperkt gebleven tot een versleten tandwieltje in het achter dif. en een paar kapotte bumpers, body posts en andere
onbelangrijke delen.

Ik rijd de auto met een Mamba Monster met een 1520 motor en een 6s Lipo 6000 MAH.
Ik heb een 66 tands metalen Spur liggen maar rijd eigenlijk altijd nog met de 'standaard' plastic spur en die bevalt super. geluid of beter gezegd het ontbreken ervan is een genot. Als je dit vergelijkt met mijn Losi 8ight met 1518 motor met metalen spur.

Zoals elke RC liefhebber wil je altijd meer en anders maar deze auto is het toppunt van perfectie.
Met de set up die ik heb wordt de motor en accu nog niet eens echt lauw en ik heb weleens gezegd dat het enige wat het warm krijgt is af en toe mijn lader met dat dikke lipo pak.

Kortom, veel beter ga je het niet meemaken.

mochten jullie nog meer vragen hebben dan laten jullie het maar horen.

grt,
Casper

Hoi Casper,

Zou je kunnen vertellen welke lipo je hebt? Zou je ook een foto kunnen maken van de batterytray met en zonder de lipo? Ik ben nu bezig met het ombouwen van mijn LST XXL. Hoeveel tands spur en pinion gebruik je nu??

Thanks Ronald

Volgens mij heeft hij deze accu (gehad):
6000xp-6s.jpg

Weight: 926 g / 32.66 oz
Capacity: 6000 mAh
Voltage: 22.2V
Dimensions: 168 x 48.5 x 66.5 mm

En als ik het goed heb, komt er nu een Turnigy 6s40c5000mah accu in.

O dat valt wel mee 25c. Mijn Lipo's worden behoorlijk warm met mijn MMM2200 dus als alles bij Casper koel blijft wat voor lipo is dat dan. Komt dat gewoon omdat het een 6s is word ie daarom minder warm??? de auto is ook nog eens zwaarder.

Hoi Ronald,

Ik gebruikte idd die accu en ga nu gebruiken die Turnigy 6s 40c.
Ik gebruik volgens mij een 25 tands motortandwiel (ik heb ook een 26)en ik moet je het antwoord schuldig blijven van de Spur, misschien weet Bart dat nog wel.
Met die Polyquest accu gebruikte ik geen tray maar gewoon 2 velcro banden en dan goed vast snoeren. Moest wel heel gek gaan wilde dat los gaan.
Met die Turnigy Lipo ga ik wel een tray gebruiken maar denk dat ik die van RC monster ga kopen.
Verder gebruik ik een digitale stuurservo van Hitec 24 kg.

Moet eerlijk bekennen dat ik me bijna altijd laat adviseren door drkdgglr
hij is echt de elektro koning, haha
in ieder geval is dit ding rock solid.
Zal proberen een paar foto's te maken en te laten zien hoe hij er na een jaar bruut gebruik uitziet.

Over een maand ga ik testen met een 1717 motor. weet eerlijk gezegd niet waarom maar misschien puur uit nieuwsgierigheid want de huidige balans met deze set-up is subliem. bizar lange rijtijd (meer dan 30 min.)en geen hoge temperaturen.

grt,
Casper

Rijds zelf al ruim een jaar met 2x 3s Lipo in m'n E-Revo. dat zijn Zippy's en Turningy's. 5Ah 30C. worden niks warm. ga deze accu's ook voor de LST gebruiken.
evt ga ik 2 accu bakjes gebruiken. eerst maar eens de nitro er af halen als de 1717 binnen is. en dan gaan passen en meten. maar even kijken hoe het uitkomt.

Heb zelf de LST iig aardig hoog op de poten staan. (mooi veel bodemvrijheid. ) dus 't zwaartepunt is toch al niet optimaal.

25c x 6000 mah is nog altijd 150a continu (dus vergelijkbaar met 30c 5000mah)
En polyquest lipo's waren lange tijd de beste lipo's die je kon krijgen.

Daarnaast is, als ik het goed heb, Casper zijn XXL niet vertand voor extreem hoge snelheden en heeft hij iets lagere en lichtere banden dan stock. Vertanding is volgens mij 25/63.

De accu zit bij Casper ook ingeklemd tussen de servo mounts van de gas/rem en achteruit servo en vastgezet met velcro.

De auto is idd. niet vertand voor extreem hoge top snelheid maar met deze vertanding is het de ideale mix.
Ik gebruik 40 series wielen vergelijkbaar gewicht als een truggy wiel, dus heel licht.
Met Proline Bowtie banden. auto vind ik niet noemenswaardig zwaar. mijn zoontje had een E-Revo en die was zeker niet heel veel lichter. natuurlijk is die 6000 lipo wel 1 kg dus dat tikt aan.
Ook die van mij staat hoog op zijn poten maar daar heb je merkwaardig genoeg 0,0 last van! hij duikelt echt niet. Mijn andere zoon heeft een E-Maxx en dat is echt een duikel bak. Ik rij wel eens fun wedstrijdjes tegen een Hong nor X2 truggy met een 1515 en we kunnen het gewoon tegen elkaar opnemen.

Nogmaals, de XXL is een zwaar onderschatte auto anders zag je hem veel meer in NL

De LST2 zal net zo goed zijn als de XXL denk ik. maar ja, de LST is zwaar onderschat.
Ik werd eens gevraagd toen ik met m'n (nitro) LST2 tussen de bigscales reed, wat voor motor er in zat.
toen ik zei dat het een 4.2cc nitro motortje was geloofde men dat al niet. (de gearbox is erg goed geoptimaliseerd voor die motor.)
ook de wegligging is erg goed te noemen, voor een monstertruck uiteraard.
In de bochten zal die het (zelfs op electro) echter af moeten leggen tegen m'n E-Revo bijvoorbeeld. (of een andere Truggy.)

Als ik vragen mag, hoeveel cm bodemvrijheid heb je met je LST? (gewoon van 50cm hoogte laten vallen op de grond, en dan de afstand van de gron naar de skidplate meten. :) )
Kan iig neit wachten tot ik de LST2 op electro heb omgebouwd. Enige 'moeilijkheid' zal zijn de rolkooi er op te kunnen houden. mja, ik zie het wel.

ga ik vanavond voor je doen, maar m.b.t. wegligging: ik had ook een EREVO en heb een 8ight truggy en dat vind ik dus juist zo bijzonder dat daar niet veel verschil zit. natuurlijk als je op een baan gaat rijden dan zal het waarschijnlijk naar boven komen maar wegligging is gewoon met wedstijdjes in de straat meer dan super.

ja, voor z'n 'lompheid' om maar zo te zeggen, heeft de LST echt een verbazinwekkend goede wegligging.
(nouja, de LST2 is ook gemaakt voor MT races. heeft standaard ok al swaybars. en erg fijne schokbrekers. :mrgreen:

Heb die van mij echter wel erg hoog staan. (zit bijna tegen de eindaanslag van de schokbrekers aan in ruststand. ) heb de E-Revo al om mee te 'racen' op een baan. dan word de LST voor mij gewoon een echte MT om overal rond te banjeren. (wat ik er nu met de nitro aandrijving ook mee doe.. denk dat ik hem straks nog even de sneeuw in gooi. :D

Mooie kap voor Casper's XXL:

IMG_6832.jpg

IMG_6831.jpg

En de voortgang van mijn eigen XXL:

IMG_6833.jpg

IMG_6836.jpg

Muggy shocktowers en lower shock mounts:

IMG_6835.jpg

Laatst bewerkt:
Net even de wagenhoogte gemeten, met de lipo erin heb ik hem van 50 cm neergegooid en dan heb ik precies 49 mm bodemspeling.

cool kappie toch?

ben ook benieuwd hoe die van drkdgglr rijdt met die lage shocktowers.
waar monteer je nou je ontvanger eigenlijk?

De ontvanger kan in de ruimte onder de regelaar.
Misschien pak ik alsnog de standaard shocktowers als de kap daardoor beter staat...

Back