Team Losi LST2 - XXL 1/8 brushless monstertruck (& Muggy)

Ik had al best wat reserveonderdelen, maar kon de advertentie van LimboRacer niet voorbijgaan, met een nog grotere berg spares als resultaat.

Altijd handig als ik nog eens zin heb om een NItro Losi Lst om te bouwen bijvoorbeeld. Enige wat ik nog niet in overdaad heb en wat de enigste 2 zwakke onderdelen van de hele LST is, dat zijn de shock shafts en de turnbuckles.

Overigens heb ik op RCtech gelezen dat als je de shockshafts bij het schroefdraad gedeelte opwarmt tot dat het roodgloeiend is, het iets doet met het metaal waardoor het minder broos is. Ga ik volgende keer eens uitproberen. Sinds ik overgegaan ben naar gele veren en de T_bone bumper nog geen gebroken shock shafts gehad, op 1 lompe actie tegen een klimrek aan, na.

Graag zaken met je gedaan:friends:. Ik heb ook veel gekocht en maar enkele zaken hoeven te vervangen. Veel plezier met de Losi :thumbsup:.

Haha mijn eigen gerechtje ik doe mengen[emoji23]
Zelfde met diffs als tie teveel slipt op de achterkant weer wat meer shock olie mengt zich wel met de dikkere olie

Eigen mixje dus., netjes..

Ik heb nog een setje Aftershock dempers liggen die op mijn Savage gaan.
Alleen ben ik er nog niet helemaal uit wat voor olie ik er in ga doen. Dacht zelf aan 40W.
Ding weegt een kilo of 7.

Deze maar 3 a 4 op de gok volgens mij

Ik had gelezen dat het shockshaft einde slap is van een lst? Of is dat puur de nieuwste versie?

Einde van de shockshaft is inderdaad wat zwak, maar daar is wat aan te doen. Schijnt als je het schroefdraad verhit totdat het roodgloeiend is er een of ander proces plaatsvind waardoor het ijzer sterker wordt.

Daarnaast heeft het mij veel geholpen om de gele veren te gebruiken ipv de zwarte. De zwarte veren zijn te slap waardoor die te hard doorklapt.

Ik zal eens kijken wat ik kan doen met de shafts..
Verhitten en dan laten afkoelen in olie kan misschien helpen met afharden.

Heb je misschien ook ervaring met de chroomkleurige veren? Lijken me wat soft. Maar zal ze eens uittesten binnenkort.
Morgen wat sleutelen aan de savage dus misschien zet ik de shocks er wel meteen op..

Volgens mij waren de veren vroeger gewoon zilver en is dat later zwart geworden dus denk dat het vergelijkbaar is met de zachte zwarte veren. En dan zijn ze dus eigenlijk te zacht en adviseer ik je de gele veren te kopen.

Dan ga ik ze toch maar bestellen.
Ik had ze meen ik al gezien op eBay voor rond de €7.

DAMN!!! Ze rekenen gewoon €21 of €42 verzending..

Ja shipping is niet normaal. Je hebt ook nog een ander merk wat nog beter is, maar daar zelfde verhaal. Kijk of je ze gewoon bij toemen ofzo kan bestellen.

Beter dan Raven? Welk merk bedoel je dan?

Misschien test ik ze eerst maar even.. Bestellen kan alijd nog.. :) Zijn zo vervangen.

Ja rustig afkoelen. Niet in water ofzo. Die rc raven veren schijnen beter te zijn dan de gele losi veren maar echt belachelijk duur om naar Nederland te verzenden. Ik zelf ben zeer tevreden over de gele losi veren.

Back