Team Magic G4s topic

• Topicstarter Topicstarter alfaracer
  • Startdatum Startdatum
@ Dirk-Jan : bedankt !

Nou de doos weegt bijna niks, ik dacht eerst dat er alleen maar een T-shirt in zou zitten ..hahaha

ze hebben trouwens een erg mooie website !

Bart_Banaan zei:
Ehhh.. Europees Kampioen 2006, tweede in de pre-worlds 2007: die auto is absoluut geen speelgoed en een heel competatieve 1:10 nitro touringcar!

Ik had het dan ook over de verpakking hé. :)

rc-ownd zei:
Ik vind het juist proffesioneel verpakt. Niks moeilijk doen, alles overzichtelijk. Mooi ook zo'n schroevenbakje, jammer dat dat chassis niet standaard van carbon is. dit lijkt mij zo zwaar???

Een nitro auto zie je niet met een carbon chassis, carbon is warmte afstotend waardoor je motor nog warner zou worden, aluminium daarin tegen is warmte geleidend en zorgt dus voor wat extra cooling ;)

potverdikkie ! er zit zelfs een complete K-Factory UFO-clutch bij, met van die gewichtjes 8O 8)

Ohk, wat voel ik me nu noob :lol:

Ik ben niet zo in Onroad bezig vandaar :) ;) weer wat geleerd

Yo Alfaracer,

Ziet er nu al erug mooi uit :thumbsup: , ben benieuwd naar het bouverslag en ik zie hem wel een keer rijden :wink:

groetz jochem

alfaracer zei:
meteen maar ceramische lagers besteld bij Acer $ 89,-

Acer Racing

Waarom de std lagers vervangen ik zou eerst even de auto inrijden en daarna pas denken aan lagers vervangen. Maar goed dat is persoonlijk.

in bouwverslagen kwam ik wat problemen tegen met de standaardlagers; het lijkt of die met oranje rubber geseald zijn, maar dat is niet zo.
Ze zijn met metalen ringen geseald, die op zich weer "bekleed"zijn met oranje kunsstof of rubber. En dat schijnt nou net niet zo lekker te lopen, vanwege "aanlopen".
Daarom dacht ik ze meteen maar te gaan vervangen.

quote van GS forum:
I was a little disappointed with the nice looking bearings though, they all felt kind tight and binding. This is normal because all kit bearings come packed with grease no matter who makes them. The problem with the TM G4S ones is that even when you flush out all the grease and then re-oil, you may not find that all of them will be smooth. This is because the orange seals are not true rubber seals, instead they are rubber-coated metal seals and the coating isn't the best quality. Some of them just purely binds the bearing's outer cage to the inner cage. I use 400 grit sand paper to smoothen out some of them but as you'd guess, this does not work well on rubber but it did improve things a little bit.

K-factory body besteld.
prepainted, enkel de hoofdkleur (zal het ook in zilver doen) moet je zelf doen !

502080%20G4S_RTR_600.jpg

via ebay, hier:
k-factory kap

Helaas staat hij niet op de site bij The Border, enkel de Lola kap hebben ze daar.

let op de verzendkosten: 28 eur !! heb er dan ook twee besteld, en ze zijn meteen uitverkocht.

De bouw is inmiddels begonnen, alhoewel ik de ceramische lagers nog niet binnen heb.

de screwbox staat klaar:

bouw van de FRONT- BULKHEADS
met droopschroeven erin. De assen lopen zeer soepel, en passen erg precies . mooi :wink:

vervolgens de ONE-Way ofwel SOLID Axle.
Standaard is hij gemotneerd als Solid Axel, maar als je de twee pinnetjes (onder rubber ring) eruit haald, wordt het een One-way.
Ik heb voor Oneway gekozen, omdat ik meestal zal rijden op het grote circuit van de Baanbrekers

de (originele) lagers heb ik schoongemaakt/vet eruit. en lagerolie erin.

ook nog een drupje serpent one-way lube :

vervolgens montage op het mooie chassis:

de rest volgt later... :)

en we gaan verder met de voortrein

lowersuspension-arms. waarin een stabi zit, en nog wat afstelschroeven:

beetje uitfrezen met 3 mm boortje was wel nodig, om de assen soepel te laten bewegen

ook die assen gepoetst met autpoets, helpt echt !!

voortrein bijna klaar, assen (lower hinge-pins) erin:

en voilá :

dat was het voor vandaag.
wat vinden jullie ervan ?

Back