Team Magic G4s topic

• Topicstarter Topicstarter alfaracer
  • Startdatum Startdatum
Ceramic Nitride Pro Bearings binnen !
Lopen daadwerkelijk veel soepeler ( zou wel gek zijn als t niet zo was..), dus het bouwen kan verdergaan.

verder met de bouw
gebruik regelmatig blauwe locktite, zoals hier bij de schroefjes voor de hex hubs:

De CVD's vooraan, zijn langer/korter te maken. door ze korter te bouwen, kun je ze ook achteraan gebruiken.
Hier heb ik ze verkeerd (kort) gebouwd, met als gevolg dat ze niet ver genoeg in de outdrives passen :oops:

de servosaver:

De bumoer wordt "opgehangen"in grijze rubbers, dit om klappen goed te kunnen absorberen. Ik ken dit systeem van K-factory, welke op mijn V-one RRR ook zit. werkt goed.

de bumper en voortrein is klaar:

de pully : let goed op, of die snapsluuitingen vliegen je rond de oren, en je kunt op je knieën gaan zoeken !

aanvange met hingepins voor de achterzijde
hier is wel wat vijlen, en reamen op zijn plaats om alles sopel te laten bewegen:

voor de schijfrem gebruik ik een veertje ertussen. Uit een ballpoint, afknippen op 3 , en het past.
zo is er geen kans dat de remschijf "aanloopt"

rem gemonteerd:

en de rest volgende week !
:wink:

we gaan weer verder, :)
Voor de remschijf, heb ik een K-factory gebruikt:(rechts op de foto)

De eerder opgezette veertjes tussen de remklauwen,, heb ik er terug afgehaald, ik had het idee dat ze net de schijf raakten..

De Rearpulley ! ik had nog wat liggen in mijn Kyosho-doos:
een mooie alu van 3-Racing met een lagertje erin, en een hardere blauwe van K-factory!
Precies dezelfde , allen met 48 tanden:

Ja, ik zou ook zeggen, die van 3-Racing, mooi bling-bling en een lagertje. Bleek dat hij ietsje "krom"was, zodat ik uiteindelijk de blauwe van K-factory erop heb gezet:

Bij het bouwen van het reardiff, let op gebruik van de juiste grootte shims! als ze eenmaal op dat asje zitten, en je hebt dat rubberen ringetjes erop gedaan, krijg je ze er niet meer (of heel moeilijk) af. is me toch gelukt :wink:
de rubberen ringetjes smeer ik altijd wat in met beetje siliconen-vet.

hier ga ik het diff vullen, met de bijgeleverde 10000cps diff-olie. Ook gebruik ik een beetje Green Slime voor goede afdichting

De rear schocktower is hier gereed voor montage op de achterbrug:

Dat was het weer voorlopig, tot laters :wink:

Wat een geduld met het opbouwen van je autootje. (Ik heb mijn auto binnen een week opgebouwd :oops: )

lobotm zei:
Wat een geduld met het opbouwen van je autootje. (Ik heb mijn auto binnen een week opgebouwd :oops: )

Kwestie van tijd hebben, ik heb er een week niets aan gedaan. :wink:

Ik heb nog steeds geen TM G4S rijders hier gezien....waar zijn jullie? 8O

ik heb hier 2 stuks KOPROPO servo's liggen:
1x nieuwe PDS2363, 0,08 sec, 8 kg, metal gears , met alu heatsink> dacht ik voor stuurservo te gebruiken.,
en
1x gebruikte PDS 2343, ook 0,08 sec, 8 kg, mg,(zonder heatsink) dacht ik voor gas/rem.

wat denken jullie hiervan? torque is toch ruimschoots voldoende? snelheid staat buiten kijf, die is prima.

thx Roelof.

Probleem:
de ontvanger zit zo goed ingebouwd, dat ik nooit een crystal zal kunnen wisselen, zonder de motor eraf te halen en de radioplaat los te maken... :evil:
Hij zit namelijk onder de radioplaat, onder de draagbeugel, tussen de tank en de motor, in een (tegen morsen brandstof) beschermende "box".
Ik zal hier en daar wat moeten dremelen, vrees ik. Het geheel is gewoon gemaakt voor spectrum, waarbij je nooit een crystal moet veranderen...

Oef dat is onhandig (maar je ontvanger zit dan wel crashproof :lol: )

Inmiddels spektrum erin gezet. :wink:
Auto is bijna klaar, zal ik nog foto's plaatsen? m.a.w.: is er nog interesse voor?

echt es iets anders dan al die serpentjes op RTR.

Spijtig dat hier in belgie zo weining anders dan serpent gereden wordt, want net als xray en mugen, kyosho vind ik team magic heel wat knappere wagen, dan een serpent.

Ben echt es benieuwd hoe hij rijdt.

Sven

ik vind het ook een veel mooiere auto
en de onderdelen zijn ook nog niet zo duur

ik denk gezien de wedstrijden gewonnen dat dit echt een goede auto is met prestaties
ook denk ik de ufo clutch dat deze erg goed werkt

maar nu is de G4+ uit kost wel 650 dollar op ebay

groetjes Bas :D :D

ja die G4+ heeft alle mogelijke K-factory hop-ups. Er worden er slechts 999 van gemaakt, met genummerd chassis en certificaat. Nr 1 en nr 999 worden (of werden?) door TM geveild op e-bay, met 650 dollar als inzet.

Back