Team Magic G4s topic

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door alfaracer, 11 mei 2007.

  1. l4rsie

    l4rsie Guest

    Die ziet er wel leuk uit jah 8)
    Misschien interessant als je geld teveel hebt?

    linkje
    Ook te koop bij RC-Mushroom

    Waar blijven de foto's?
     
  2. rs4evo3

    rs4evo3 Guest

    enige irritante van hop ups is dat je auto er nogal zwaar van word.
     
  3. l4rsie

    l4rsie Guest

    Tenzij het carbon hop-ups zijn natuurlijk :wink:
     
  4. alfaracer

    alfaracer Guest

    de body (K-factory )

    [​IMG]
     
  5. alfaracer

    alfaracer Guest

    de achterbrug. mooie hè

    [​IMG]

    de radioplaat, alles past zeer nauwkeurig.
    best nogal werk om bedrading mooi weg te werken, maar dat komt helemaal goed.
    [​IMG]

    de accu hangt eronder. slechts 800Mah, dus regelmatig bijladen !
    [​IMG]

    er zit geen traditionele schakelaar op (kan wel, er zitten gaatjes voorzien in het chassis hiervoor).
    Men kiest voor een minder storingsgevoelige oplossing, dmv een oranje stekkertje. steekt dit erin en je hebt contact.
    haal het eruit, en je kan hiermee meteen je accu opladen. handig.
    [​IMG]

    de twee servo 's liggen klaar.
    [​IMG]

    Mooie antenne van K-factory.

    [​IMG]

    bijna klaar !
    let op de tank, ligt diep verzonken, en mooie vorm
    [​IMG]

    onderzijde chassis. zonde om te krassen dmv gebruik/rijden
    [​IMG]

    rest later :wink:
     
  6. Jochemicalie

    Jochemicalie

    Lid geworden:
    25 jun 2005
    Berichten:
    868
    Locatie:
    Terneuzen
    pfff 8) echt PRACHTIG wat ziet het er allemaal mooi uit !

    Die ontvangeraccu is dat een lipo ? bijgeleverd ?
     
  7. Henry

    Henry

    Lid geworden:
    5 dec 2005
    Berichten:
    326
    Locatie:
    Emmen
    de accu wordt er idd. bijgeleverd.

    wel raar dat er maar een 800Mah erbij zit. :?
     
  8. svendc

    svendc

    Lid geworden:
    28 apr 2007
    Berichten:
    213
    Locatie:
    Herzele
    Ja zeker omdat hij gebruik maakt van een digitale servo, en deze vragen nogal veel stroom naar het schijnt.


    gtz

    Sven
     
  9. borderonlineshop

    borderonlineshop

    Lid geworden:
    13 feb 2005
    Berichten:
    708
    Locatie:
    Wilhelminakade 69, Uithoorn
    met 800Mah kun je gewoon 30min. rijden
     
  10. alfaracer

    alfaracer Guest

    idd, als je maar regelmatig je accu oplaad, tussen de heats en voor de finale.

    even een vraagje over de afstellingen:

    shock oil: standaard (zit erbij geleverd) zit er #600 in. Is dit 60wt? lijkt me nogal dik/hard.

    De spur is standaard 51
    de gears : 19/24.

    zijn er suggesties voor een grote baan, zoals bij de Baanbrekers?
    morgen ga ik daar inrijden, ben benieuwd.
    foto's volgen van de laatste bouw, en de eerste outing.
     
  11. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Nee, #600 is ongeveer 35-40W
     
  12. alfaracer

    alfaracer Guest

    Ha! dat lijkt er dus meer op. :wink: dank je , Roelof.
     
  13. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
  14. alfaracer

    alfaracer Guest

    OK, we gaan verder:

    alles klaar, effe checken op de set-up board.
    camber achter srond op 4 graden, en toe voor stond 4 graden uit !
    gewijzigd in:
    toevoor: 0 gr / camber: 2 gr
    toe in achter: 2,5 gr, camber ook 2,5 gr.

    [​IMG]

    Body erop (vleugel komt nog). zonde dat er gaten in moeten, en de ruiten eruit ...
    [​IMG]

    [​IMG]

    OP de startbox, bij de Baanbrekers. klaar voor de eerste start !
    Sirio motor klemde hevig, er moest een föhn en een platte schroevedraaier aan te pas komen om hem uit de klemming te krijgen.
    [​IMG]

    10 tankjes gereden; nog niet echt veel armer getuned. Op einde rechte stuk kwam hij net niet aan schakelen.
    temp was 110 gr C bij laatste poging.
    De koppeling leek me wat te "hangen", kwam niet fel genoeg in, dacht ik.
    Ik heb de UFO clutch gebeouwd volgens de manual van de G4S, dwz gele (de harde) veer, en alle gewichtjes erin.
    Ik neig naar de Rode veer, ofwel 1x gewicvhtje eruit halen, en de spanning op de veer ietsje losser te zetten (eerder schakelen)
    .
    Het rijden zelf ?
    SUPER !
    De auto reed heerlijk, reageerde erg direct, de one-way gaf liet hem lekker rollen door de bochten.
    De auto geeft echt veel vertrouwen, ik ben dan ook niet een keertje in de fout gegaan met sturen ofzo.

    Nu nog ff de koppleing fine-tunen, en we kunnen volgend weekend de clubrace ermee gaan rijden.
    Ik heb er zin in. :wink:
     
  15. rs4evo3

    rs4evo3 Guest

    koppeling kan je natuurlijk pas goed gaan finetunen als de motor ook op scherp staat, ik zou eerst eens proberen die veer wat strakker te zetten komt die wat later en agressiever in.
     
  16. alfaracer

    alfaracer Guest

    morgen eerste clubwedstrijd, en ik heb niet eens kunnen trainen :(
    Ik hoop dat hij schakelt, wan t dat is tijdens inrijden nog niet voorgevallen. Het zit gewoon in de afstelling van de tweebak.
    Bovendien twijdel ik hevig of ik de Sirio Evo3 erin laat zitten, of zal vervangen door de Orion CRF wasp, welke nu in mijn EVO RRR zit...
    Eerst maar eens proberen alles op punt te zetten, met de Sirio erin, lijkt me verstandig.
     
  17. apexi

    apexi Guest

    Succes morgen;) Het weer zit je iig mee! En je hebt een mooi bouwverslag gemaakt! Super!
     
  18. alfaracer

    alfaracer Guest

    @ apexi: dank je :)

    Nou, hierbij verslag van mijn eerste race met de TEAM MAGIC G4S met Rossi(sorry , moet zijn Sirio) EVO 3 motor.
    Wegens drukke werkzaamheden helemaal niet kunnen trainen; enkel inrijden.
    Ik had hem nog niet horen schakelen, en wist dat dat mogelijk een groot probleem zou worden.
    Veiligheidshalve had ik mijn Kyosho Vone RRR volledig rijklaar meegenomen als reserve-auto. Deze heb ik niet nodig gehad.
    Ik realiseerde me plotseling dat ik het niet in de UFO-koppeling moest zoeken, maar in de afstelling van de twee-bak.
    Met de clubwedstrijd op de Baanbrekers waren zo"n 30-tal nitrorijders komen opdagen, een ongekend hoog aantal wat de populariteit van deze klasse bewijst (ook wel ten koste van de elektro-rijders). Er waren aldus 3 finales te verachten, een A, B, en C-finale.
    Tijdens de kwalificatie's kreeg ik de bak nog niet goed, hij schakelde veeeel te vroeg; de snelheid op eind rechte stuk was wel indrukwekkend !
    Ik was steeds in de top-vijf, en kwalficeerde me voor de B-finale, op een vierde startplaats.
    Vervolgens haalde ik er onze "goeroe" Roelof erbij, en die heeft de Rossi motor nog ff fine-getuned, en samen hebben we het twee-bak schakelprobleem opgelost; in feite de twee stelschroeven aanmerkelijk verder indraaien, zodat hij inderdaad later schakelde.
    De TM G4S ging dan in de B-finale erg goed, en die won ik dan ook (beker !! :D )
    De eerste twee van de B stromen door naar de A-finale, wat me een 9e startplaats opleverde in de A.
    Omdat ik wegens baaninzetten er niet toe was gekomen de 800 Mah accu op te laden, vroeg ik 5 minuten uitstel voor de A.
    Ik had ongeveer 10 minuten de tijd, en laadde de accu op met 2 amps. Hij was niet volgeladen, dus de verwachting was niet best om het einde van de 30-minuten durende A-finale te halen.
    Wegens uitstel-vraag, moest ik als laatste (11e) starten.
    De auto /motor liep als een trein, ik reed nogal behoudend, raakte aldus niet van de baan, en finishte als vijfde zonder problemen gekend te hebben. Met dank aan Hans Buschman als pitmaatje/tanker !
    Al met al met een goed gevoel huiswaarts gereden.
    De one-way ia in feite uitstekend geschikt voor dit grote circuit, maar ik was er nog niet echt aan gewoon.
    Je moet de auto meer laten rollen, en je kunt nagenoeg niet remmen (rem ingesteld op 50% op de zender, ging wel redelijk).
    De auto had best wel veel belangstelling en bewonderende opmerkingen.
    NB: alleen een goede auto is niet genoeg, je moet ook wat geluk hebben en goed kunnen rijden. Dat laatste is helaas wel een beetje mijn zwakke punt; ik ben eerder voorzichtig als roekeloos. :wink:
    Maar tevreden over de TM G4S benik zeker ! een echte aanrader.

    [​IMG]
     
  19. Whippo

    Whippo Guest

    Maar Octavio aan het einde van de wedstrijd ben je er nog altijd en je klimt altijd stiekem langszaam in de race omhoog dus weer netjes gereden alleen jammer dat je tankmaat van de B finale je te snel af was :D .
     
  20. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Hoewel de maker van je Sirio motor wel Rossi heet zoals 50% van alle Italianen heet je motor gewoon nog steeds een Sirio ;)

    Octavio was niet de snelste maar wel de meest constante en dat heeft hem hoog doen eindigen. Ook de wegligging van de auto zag er goed uit !
    Alleen de bak nog wat later en de motor kan nog wel iets armer maar nog steeds goed gereden !
     

Deel Deze Pagina