Tekening PlingPling

nou, ik heb de servo'ontvangen!

ik ben er best tevredenover, ééntje daarintegen heeft een verschrikkelijk slechte centrering!
dat komt volgens mij omdat hij een beetje stroef loopt.
ikheb er al eentje op de rol gezet, en die doet geod zo'n werk!
de ander 2 moeten nog worden gemonteerd.
 
nou, het vliegt! foto's post ik nog wel een keer;p, maandag waarschijnlijk indoormaiden!
 
Laatst bewerkt:
Leuk draadje dit. Zo leuk dat ik ook maar eens een depron modelletje gemaakt heb.
Wel alles met spullen die ik nog had liggen dus veel te zwaar. Zo gebruik ik een motortje van 39 gram en een regelaar van 21gram. Ook de accu van 33 gram zou wel wat lichter kunnen. Maar 't vliegt en dat is leuk. En omdat ik geen carbonband ter beschikking had heb ik inplaats daarvoor balsa hout gebruikt.
Hier 't resultaat.

195848f9926993ea7.jpg


Er moet nog een landingsgestel onder dus ook maar geprobeerd om een paar wielen te maken. De eerste waren met 50mm doorsnee wat zwaar dus even doordraaien.

195848f99269c0ebe.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
hij weegt nu 142 gram,
maar ik ga de ontvanger vervangen door gws, daar moet ik nog een microkristal voor kopen.
als ik dan de gws erin heb zitten weegt hij waarschijnlijk 138 a 139! m'n doel: onder 140, is gehaald!

groeten trampo
 
nou, hij heeft gevlogen, zaterdag avond heb ik hem ingevlogen met wind,
dat ging aardig goed al zeg ik het zelf, hoveren, harrier enz... ging allemaal heel fijn. moet ook wel op 140 natuurlijk.

het leukste was nog dat ik met de sporthalbeheerder indoorvliegen heb geregeld!
ik mocht even m'n pling vliegen in de sporthal. een nadeel was wel dat het maar 1/3e van de zaal was....

toch heb ik het gedaan, en het ging echt prachtig. ik heb nog noooit zo'n fijne shock gehad.
ik denk dat dit mede komt door het gewicht van 140 gram. ik had dit keer ook voor de eerste keer een landingsgestel gemaakt onder een shocky, dus dat is ook heel leuk.
dat landen en starten met een shock is toch wel erg leuk!

hoveren enz... ging allemaal heel goed, en ik vond dat hij enorm lang vloog met de accu's.
ik gebruikte 2 lipo's van 2 cellen 20C 450 mah. hiermee kon ik toch wel een half uur vliegen,
wat wil je als je op halfgas vliegt, met volop gas komt de muur veel te gauw dichtbij.

hier de foto's!








hier nog een filmpje van hoveren in de keuken, was trouwens de eerste keer!
hoveren in keuken
[media=youtube]JMDPFW4LEwU[/media]

iig een zeer geslaagde indoormaiden!!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb er ook een gebouwd maar wel voor buiten te vliegen .
Met 6mm depron
motor hi-model1100kv met 18 Amp Mag 8 regelaar,prop 9x3.8, 3x servo 8g, lipo 500 long max
geheel weeg 300gr is wel zwaar maar ik vlieg er alleen buiten mee dit gaat goed zelf prop hangen gaat .





 
Vanmiddag weer een dik kwartier staan vliegen :D helemaal gelukkig.. binnekort hebben wij op een hobbybeurs de mogenlijkheid om een paar dagen lang indoor te vliegen :D daarna ga ik er zeker weer eentje maken :D
 
Ik heb gister ook n kwartiertje gevlogen met mn click:) wat n bruut geweld zeg:o Fietsbel op n shocky xD, oftewel, 600 gram trekkracht op 180 gram shocky:thumbsup: is boven voor je er erg in hebt ;)
 
zow vandaag ben ik eindelijk weer terug.

gister nog op de beurs een aantal plings en blings zijn de grond in gegaan.

ook die van mike is aan het eind van de dag verkracht.

hij vliegt leuk moet ik zeggn mischien dat k er ook 1 bouw
 
Hallo,

graag had ik het pdf bestand in post één gedownload om de PlingPling zelf te gaan bouwen...
Roept mijn brouwser dat het bestand niet meer te vinden is. In een eerdere poging kreeg ik wel een brstand, maar daar snapte Acrobat (laatste versie) wer niks van.
Help.

Kan de oringinele poster er misschien eens naar kijken?
 
Is er van de pling eventueel ook een dxf/dwg bestand te krijgen ?

Ik wil voor mezelf en een paar vrienden een leuk 3d toestelletje uitfrezen, en dit leek me een geschikte kandidaat.

Echter opnieuw tekenen of de pdf converterenen bewerken is wel erg veel werk.
Bij voorbaat dank.

M.vr.gr,

Rob.
 
Voor mijn eerste 'shocky' even een bouwvraag over de tekening.
In de tekening zie ik zijtrek, maar mij is niet duidelijk welke kant op.
Ik zie nl. ook de lijnen voor het koolstof en daardoor lijkt het alsof ik tegen de onderkant van het model kijk....
(Al zei een kennis dat ik de zijtrek er gewoon uit moest halen......)

Dus zijtrek naar links of rechts? (kijkend in de vliegrichting)
 
Laatst bewerkt:
Eerste shock of eerste vliegtuig? Om mee te beginnen/leren vliegen zijn er betere modellen met meer kans om te leren vliegen. ...... En nee, "dan vlieg ik eerst wel langzamer, of ik ga niet zo hoog" is geen oplossing.

Met eige vliegervaring is elke shock een geweldig speelding. Het doet namelijk precies wat je stuurt (en helaas dus niet wat je bedoelt).

Veel plezier met het bouwen en laat graag horen (met foto's, dus ook graag zien) hoe het bouwen en vliegen verloopt.

82 cm is een mooie maat voor een shock, als je ook nog zorgt dat hij onder de 150 (nog beter 130) gram blijft incl. lipo dan kan het leuk vliegen.

groet,

Erik
 
Back
Top