Terugroepactie Multiplex zenders Royal EVO en Cockpit SX

Sinds ik in de AOW zit ben ik niet meer zo rijk, moet elke EUROCENT ( = 2,2 oude centen ) omdraaien :rolleyes:
En zeker nu met deze @#$%^&^%$#@ regering :fist:

Dat is niet correct. De terugroepaktie betreft de gehele zender.

Juist om allerlei speculaties voor te zijn, waarbij eindgebruikers zelf gaan vaststellen, dat hun zender niet terug gezonden hoeft te worden, wordt uitsluitend vermeld wat in de nieuwsbrief is opgegeven. Hierin staat, dat er problemen kunnen zijn met componenten, waardoor de zender kan uitvallen. Overigens zijn er voor de Royal Evo drie verschillende modulen in omloop. Behalve het HFM2 en HFM3 module is er ook een synthesizer module.

Modelbouwers zijn nu eenmaal een merkwaardig volkje. Als er geen terugroepaktie komt, wordt er moord en brand geschreeuwd, dat dit onverantwoord is en dat dit wél nodig is. Als er wel een terugroepaktie komt, gaan ze allemaal argumenten zoeken om hun zender niet terug te hoeven sturen. Zie maar in het draadje van RC Groups en kijk ook maar bij de terugroepaktie van Robbe. Daar komt praktisch geen zender binnen omdat men zelf denkt vast te stellen, dat de problemen niet in hun zender aanwezig zijn. Buiten het verzorgingsgebied van Robbe wordt/werd er hard geroepen, dat er ook voor hun een terugroep moet komen.

Laatst bewerkt:
Mijn zender stond toch al op de nominatie om opgestuurd te worden, had hier over al contact met Jan voordat dit hele gebeuren uit kwam. Ik had al een vermoeden dat er ergens iets niet klopte, maar kon er geen vinger op leggen. 10 crashes op korte tijd en vrijwel allemaal op dezelfde manier met in de modellen steeds andere apperatuur doet al snel de verdenking gaan naar de zender of er moet hier in de omgeving iemand op mijn kanaal aan het zenden zijn.....................

Of het probleem in mijn zender hetzelfde is als in de terugroep actie weet ik nog niet, dat laat ik lekker aan Jan over.

Verder sluit ik mij bij Jan aan, als er een terugroep actie is door welke fabrikant dan ook dan wil niemand zijn spullen insturen voor controle. Wel begint dan iedereen af te geven op de betreffende fabrikant en zijn de producten van die fabrikant niet goed of wat dan ook. Maar als er dan ineens iets gebeurd waardoor men schade ondervindt mag de fabrikant de problemen wel weer oplossen.

Ja, ik ben dus ook de pineut. 20-11-2007 gekocht. Onderdelen komen pas volgende week binnen werd gezegd bij de winkel, maar gaat op volgorde van binnenkomst.
Het gaat om duizenden exemplaren en de wachttijd is zeker enkele weken.
Ga er dus maar vanuit dat je een deel van de zomer dan niet kunt vliegen. GRRRRRRRRRRR :help:.

Doe niet zo pessimistisch!

Duizenden exemplaren? Was dat maar waar
money_eyes.gif
! Er liggen er hier nu welgeteld drie stuks en dat is voor zo'n korte tijd al verrassend veel. Enne ja Theo, de jouwe was echt het eerst en is dus ook als eerste aan de beurt.

Het is inderdaad wachten tot de benodigde delen er zijn, maar dan is hier in Nederland gegarandeerd alles wat er ligt, binnen enkele dagen de deur uit. Al moet er bij wijze van spreken ook 's nachts worden gewerkt.

Laatst bewerkt:
Dat pessimisme kwam voort uit het telefoontje, want deze info heb ik toch echt via de leverancier gehad. Overigens ben ik wel blij met je bericht, dus ik stuur 'm deze week nog terug zodat ik 'm dan ook asap terug heb.
Ik zal eens daagjes tellen vanaf morgen. Meld hier weer wanneer 'ie terug is.

Olaf

Voortgangsrapportage:

Goed nieuws! Naar het zich laat aanzien, zal men alleen dit weekend als toeschouwer op het modelvliegveld moeten doorbrengen. Volgens toezegging zijn de benodigde delen uiterlijk vrijdag binnen.

Fijn nieuws Jan!

Kan ik mijn in Duitsland aangeschafte SX ook via jou laten nakijken, of gaat dit via de Duitse servicedienst?

Groet,
Richard

Dank voor je snelle antwoord Jan!

Ik kom er eigenlijk nu pas achter (aankoopbon eens opgezocht) dat ik mijn set in november 2006 geleverd heb gekregen, terwijl ik toch echt dacht dat ik 'm korter had dan 1 jaar. Valt dus kennelijk niet in de risico-groep?

Time flies enzo... :-)

Groet,
Richard

Jan,
Ik ben van plan om mijn evo9 naar de nieuwe pro te laten ombouwen als dit binnenkort beschikbaar komt.
Als dat eenmaal gebeurd is, is dan ook minder goede component mee vervangen?
Thanks,
Ally

Jan,
Ik ben van plan om mijn evo9 naar de nieuwe pro te laten ombouwen als dit binnenkort beschikbaar komt.
Als dat eenmaal gebeurd is, is dan ook minder goede component mee vervangen?
Thanks,
Ally

De ombouw van bestaande Evo zenders naar de Evo Pro wordt pas mogelijk nadat de Evo Pro op de markt is gekomen. Deze ombouwfaciliteit staat gepland voor het 3e kwartaal 2008, dus dat duurt nog wel even. Over deze ombouw lees je alles hier:

http://www.multiplex-rc.de/cms/vorschau/upload/sonstiges/t_re_update_d.pdf

Well,
mijn Cockpit SX is ook aan de beurt... :neutral:
Beetje jammer dat de bussen staken en ik geen auto tot mn beschikking heb.
Dat wordt dus maar even bellen naar wat vrienden of zij zich morgen toevallig vervelen..

Ik heb geen serie- of servicenummers opgekregen, dus er is aan de buitenkant niet te zien hoe oud de zender is. Alles, wat binnenkomt wordt echter gecontroleerd, of dit nu nodig is of niet.

Stuur maar op. Bij Multiplex apparatuur maakt het niet uit waar het is gekocht.

*gerard denkt zachtjes....zoals als bij alle merken zou moeten zijn......*

geweldig dat het allemaal soepel en vlotjes verloopt overigens.

is er in NL al een zender geweest die door dat falen is uitgevallen jan ? (dat jij weet) of is het echt een preventieve actie.

Dit is een preventieve aktie, er zijn bij Multiplex Duitsland (en dus ook hier in Nederland) geen schadegevallen bekend.

Dit is een preventieve aktie, er zijn bij Multiplex Duitsland (en dus ook hier in Nederland) geen schadegevallen bekend.
Voor een druppie secondenlijm ga ik geen claim indienen bij de fabrikant.

Het probleem bij deze zenderuitval is dat je daar niet gemakkelijk de vinger op kunt leggen.
Omdat bij de meeste crashes de oorzaak ergens tussen de oren is te vinden.
En deze wijkt daar niet zo veel vanaf.

Ik verwacht nog wel dat er hier een daar een claim richting MPX gaat komen.

Back