Terugroepactie Multiplex zenders Royal EVO en Cockpit SX

Dit betreft alleen de Cockpit SX!

De service-software liep in Nederland deze zomer iets achter, vandaar dat een aantal zenders V1.08 heeft gekregen. V1.10 brengt echter voor de eindgebruiker niets nieuws t.o.v. V1.08, dus je mist niets.

Wat Multiplex er zelf over schrijft:

V1.10 Die Softwareversion V1.10 wurde im Hinblick auf den internen Fertigungsablauf bei MULTIPLEX optimiert.
Für Endkunden bringt Version V1.10 im Vergleich zur Version V1.08 keine Änderungen in der Funktionalität

Misschien een vreemde vraag, maar waarom is er dan een softwareupdate? Die is er w.s. niet voor niks toch? Er moeten verschillen zitten in versies.
Het lijkt op de MPXdokter/fabrikant die zegt: ´ik kan het u wel uitleggen, maar dat snapt u toch niet´ terwijl hij niet mijn opleidingsniveau kent. ;-)

Bij V1.10 is de wijziging t.o.v. V1.08, zoals reeds gemeld:

V1.10 Die Softwareversion V1.10 wurde im Hinblick auf den internen Fertigungsablauf bei MULTIPLEX optimiert.
Für Endkunden bringt Version V1.10 im Vergleich zur Version V1.08 keine Änderungen in der Funktionalität

Dit is een interne mededeling. Als ik 'm hier niet had gepost had je er waarschijnlijk nooit van geweten.

Je kunt je altijd afvragen wat een software update inhoudt. Als regel wordt dat er namelijk nooit bij verteld. Worden er foutjes weggewerkt? Worden er verbeteringen aangebracht? Wordt er extra functionaliteit toegevoegd? Bij de Cockpit SX is er alleen van de V1.06 en van de V1.08 ooit informatie verstrekt omdat dit gegevens zijn, die de eindgebruiker mag/moet weten:

V1.08 Fehler in der Funktion des Y-Kabels beseitigt
V1.06 1. Aufnahme des Abschnitts 13.7.4: Standardbelegung von Empfängerausgang 5 (Querruder) verändern
2. Aktualisierung des Abschnitts 20.2: Die COCKPIT SX als Schüler-Sender, hier: Aufnahme einer zusätzlichen
Sicherheitsfunktion

Het betreft bij V1.10 dus een update, die alleen voor de fabricage nut heeft (en in bijzondere gevallen bij reparaties als de gehele print wordt vervangen). Het is dus niet, dat er geen uitleg komt omdat de eindgebruiker dit niet snapt, maar omdat-ie niets aan de informatie heeft.

Om even te duiden, waarop 'internen Fertigungsablauf' slaat: bij de eindcontrole wordt er altijd een compleet testprogramma gedraaid. Dit programma is in de zender aanwezig. Ook aan zo'n programma wordt nogal eens gesleuteld en dat is nu dus ook weer het geval.

Beste Jan,

Vorige week mijn zender terug gekregen. Blij dat hij is nagekeken en bedankt voor de servo!

Eén probleempje echter. Ik had middels mijn bijgevoegde brief gevraagd of er ook naar de trimschakelaar van het rolroer kon worden gekeken (indien nodig tegen betaling). Dit is echter niet gebeurd, hij blijft nog steeds af en toe haken (een kant uit staan). Ik wil dit toch wel graag opgelost hebben, wat doe ik nu?

corrien,

Bij mijn cockpit SX blijft de trim regelmatig hangen, is dit probleem een onderdeel van de terugroep actie van multiplex? want ik weet namelijk niet meer wanneer ik mijn zender heb gekocht. zo nee, dan heb ik een printplaat met de trim knopjes nodig die ik dan zelf wel kan monteren. laat me even weten hoe ik contact met je op kan nemen (het liefst email) maar telefoon is ook goed. ons email adres is rijkvandam@planet.nl.
bij voorbaat hartelijk dank.

Laatst bewerkt:
In posting 10 van dit draadje is te lezen voor welke zenders de terugroepaktie geldt:

[post10]

Vooropgesteld, dat er bij deze zenders een klacht was/is bijgevoegd over de trims (en ook het opdrachtbriefje was/is gelezen ;)) werden/worden bij de bijbehorende servicebeurt ook de trims gerepareerd.

Zenders buiten de terugroepaktie kunnen uiteraard ook (tegen betaling) worden geserviced. Mijn adresgegevens staan achter in de handleiding van de zender, op de site van Multiplex onder 'Kontakt' en ook in de terugroepaktie.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back