Ondertussen vanmiddag even wezen vliegen. De .52 op de Charter draaide eigenlijk vlekkeloos, maar de OS 2-takt ging om een of andere reden heel horkerig lopen als het toerental opliep. Op de grond en tijdens een steile klim, geen probleem, met deellast ook geen probleem, maar vol gas vlakke vlucht alsof er een toerenbegrenzer ingreep. Rijker of armer had er geen invloed op en het gebeurde boven bepaalde toerentallen, dus kan zijn dat er een probleem met de voeding van de ontsteking is (rechtsstreeks uit de ontvanger. De ontvanger zelf deed niet raar), of met de bougie.
Bougie vervangen (thuis, had niks bij me op het veld) volgende keer maar eens kijken of dat het probleem was. Anders toch naar de voeding kijken.
Was best mooi vliegweer, jammer dat ik alleen op het veld stond.
Toch een klein uur vliegtijd gescoord (en uiteraard weer voor debiel weinig brandstof).
Bougie vervangen (thuis, had niks bij me op het veld) volgende keer maar eens kijken of dat het probleem was. Anders toch naar de voeding kijken.
Was best mooi vliegweer, jammer dat ik alleen op het veld stond.
Toch een klein uur vliegtijd gescoord (en uiteraard weer voor debiel weinig brandstof).