TF P51

Discussie in 'Vliegende schaalmodellen' gestart door Gary27, 24 aug 2006.

  1. jan brilman

    jan brilman PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 sep 2002
    Berichten:
    12.503
    Locatie:
    groningen
  2. Gary27

    Gary27

    Lid geworden:
    1 jul 2006
    Berichten:
    789
    Locatie:
    Amsterdam
    Ja klopt ja die site..
     
  3. jan brilman

    jan brilman PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 sep 2002
    Berichten:
    12.503
    Locatie:
    groningen
    Een van de mooiste sites die er is voor (zowel de beginnende als de gevorderde) modelbouwers. :yes:

    Check it out!
    :p


    jan.
     
  4. Gary27

    Gary27

    Lid geworden:
    1 jul 2006
    Berichten:
    789
    Locatie:
    Amsterdam
  5. schilper

    schilper

    Lid geworden:
    26 jun 2008
    Berichten:
    705
    Locatie:
    Zeeland
    Nee. Wat je aangeeft is geen lader maar een omvormer. Een lader voor lood accus zal je nodig hebben.
     
  6. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.821
    Locatie:
    Zeewolde
    Of gewoon de 500 mAh uitgang op je universele lader gebruiken als je die hebt.
     
  7. Gary27

    Gary27

    Lid geworden:
    1 jul 2006
    Berichten:
    789
    Locatie:
    Amsterdam
    Ja kan dat??? Ik heb zo een UniLader met 500mAh uitgang. Dan is het probleem opgelost. Maar het is toch 12 Volt? Zet die lader het goed om? Het zo een Lader6c ofzo, oranje met zwart..
     
  8. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.821
    Locatie:
    Zeewolde
    No problemo, laad al jaren die loodakku`s op die manier en dat werkt prima.
     
  9. femmo

    femmo

    Lid geworden:
    23 aug 2007
    Berichten:
    2.487
    Locatie:
    nuenen
    Wanneer je niet weet wat de capacitiet van je loodaccu is, weet je ook niet hoe lang hem hem zou moeten laden
    is hier een trucje voor? Ik heb een accu met enorme capaciteit, die ik waarschijnlijk een dag of twee aan de 500mAh moet hangen, maar ik wil natuurlijk geen brand als ik niet thuis ben................
     
  10. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.821
    Locatie:
    Zeewolde
    Staat dat er niet op dan?

    Met de loodakku kijk ik nooit zo nauw, die ligt er net als de andere akku`s een dagje onder en klaar.
     
  11. femmo

    femmo

    Lid geworden:
    23 aug 2007
    Berichten:
    2.487
    Locatie:
    nuenen
    staat er niet op

    dat ding heb ik eens via marktplaats gekocht, en meer dan een jaar gebruikt zonder laden! (is ok een erg groot en zwaar ding)
    Op een gegeven moment wilde mijn starter niet meer rond, dus toch maar eens een dagje of 1,5 aan de lader gehangen, maar het wil nog steeds niet zo...

    (en je laad toch rood op rood en zwart op zwart hè?)

    misschien moet ik hem dus wel een halver week wegzetten , maar als het ding vol is, gaat íe dan niet borrelen en zo ja kan dit kwaad?
     
  12. SAVAGE35

    SAVAGE35

    Lid geworden:
    6 nov 2006
    Berichten:
    2.644
    Locatie:
    Krommenie
    Nog verder gebouwd? Benieuwd naar foto's
     
  13. Gary27

    Gary27

    Lid geworden:
    1 jul 2006
    Berichten:
    789
    Locatie:
    Amsterdam
  14. enterprise

    enterprise

    Lid geworden:
    1 dec 2008
    Berichten:
    474
    Locatie:
    Groesbeek
    Goedendag allemaal.
    Sindskort ben ik lid van dit forum,,,en zie hier dat er aan dezelfde kist gewerkt wordt als ik de TF P-51. Zie ik het goed dat bij het monteren van de struts de die krulveer van de poot is weggehaald om zo min mogelijk van de strut af te hoeven halen. Mijn vraag is dus geeft dat geen problemen met de achterwaardse vering???? M.v.g Ton de Bruijn
     
  15. Gary27

    Gary27

    Lid geworden:
    1 jul 2006
    Berichten:
    789
    Locatie:
    Amsterdam
    Eeehm volgens mij is er alleen maar een stuk verenstaal van die poot nodig om de strut met het retractmechanisme te verbinden, die krul zit er niet meer op als je struts gebruikt. Die krul veert lijkt mij ook alleen in de verticale richting (zal wel een beetje achterwaartse "vering" hebben maar dat is volgens mij niet de bedoeling). Is trouwens een vervelend klusje vind ik om die dingen te monteren.. meten meten en dan dremelen.. De bevestiging van het mechanisme zelf valt wel mee maar ik heb denk ik te dunne balkjes gebruikt... die "wheel bays" zien dr ook (nog) niet uit.. Maja dit is ook mn eerste TF bouwdoos, zit vol fouten, ik hoop / ik ga die de volgende keer niet meer maken.. heb nu ook alle gereedschap..
     
  16. enterprise

    enterprise

    Lid geworden:
    1 dec 2008
    Berichten:
    474
    Locatie:
    Groesbeek
    TF p 51

    Hoi Gary,

    Thanks voor de info.
    Voor mij is het ook mijn 1e TF doos,,maar zeker niet de laatste, mss volgende de Spitfire of de Dakota. Ik heb ook nog een dubbeldekker liggen waarvan de vleugels nog gebouwd van moeten worden.
    Trouwens hoever ben je er nu mee en ben wat voor een motor gebruik je???
    Ik heb de Saito 125 met een uitlaat van Keleo Creations,, ben benieuwd naar het geluid daarvan.
    Gr Ton
     
  17. Gary27

    Gary27

    Lid geworden:
    1 jul 2006
    Berichten:
    789
    Locatie:
    Amsterdam
    Nee ik weet nog niet welke motor het wordt maar dat van Keleo is echt mooi, geen rare uitstekende knalpot.
    Ik denk niet dat ik het duur ga maken voor deze P51, zoals ik al zei is niet alles foutloos gegaan dus ik vind het een beetje zonde. Wellicht wordt het gewoon een 2takt.
    Ik zou ook de Spitfire willen bouwen, maar misschien wordt dat wel zo een van Mick Reeves die is mooier maar lijkt mij moeilijker om te bouwen.. Nee, denk dat ik voor die van TF ga, kan mn zoontje ook meebouwen...
     
  18. enterprise

    enterprise

    Lid geworden:
    1 dec 2008
    Berichten:
    474
    Locatie:
    Groesbeek
    Ik denk ook dat het voor mij de Spitfire wordt,,,als ik zo het draadje lees van het bouwverslag van de Dakota,,schijnen er meer gebouwd te worden dan er rond vliegen.
    De meeste gaan al neer met de maiden flight.:(
    Ik zal binnenkort eens wat foto's plaatsen,,maar weet nog niet hoe dat moet.

    Bij mij komen wel een stuk van de bocht en de klepdeksels onder de kap uit, maar dat is niet te voorkomen met deze motor,,,hij zal ook zijn koeling nodig hebben...

    Gr T
     
    Laatst bewerkt: 11 dec 2008
  19. enterprise

    enterprise

    Lid geworden:
    1 dec 2008
    Berichten:
    474
    Locatie:
    Groesbeek
    struts

    Hi, ff een tip voor als je weer een keer voor die van Robart kiest,,ik weet niet hoe jij het gedaan hebt???
    Ik had ergens gelezen dat sommige problemen hadden met de bussen in de struts te krijgen,,,de ene had ze met geweld erin geslagen met een hamer,,ik heb iets gelezen over een iets subtielere manier met de bankschoef.

    Dit is mijn manier,,ik heb die busjes een paar dagen in de diepvries gelegt met - 18 gr. ( iets wat koud is krimpt iets)
    Vervolgens heb ik de struts op maat gemaakt en ze 20 min rechtop in een kopje gezet in kokend water. (iets wat warm is zet uit).
    Dus daarna was snel handelen een noodzaak busje uit de diepvies en kon hem zonder moeite voor 3/4 met de hand erin schuiven,,de rest met een klein hamertje met de hand er zachtjes in getikt,,daarna met wat dikke ca lijm de naadjes vol laten lopen, en voila muurvast na de afkoeling cq opwarming.

    Ik hoop dat jij en anderen er wat aan hebben.:):)

    Suc6 ermee.
    Gr Ton
     
    Laatst bewerkt: 24 dec 2008
  20. Gary27

    Gary27

    Lid geworden:
    1 jul 2006
    Berichten:
    789
    Locatie:
    Amsterdam
    Ow oke zo ver ben ik niet ben "bezig" met de Hurricane maar ga dat misschien ook proberen..
    Maar ze moeten ook geboord worden om die stalen benen vast te zetten hoe ga je dat doen?
     

Deel Deze Pagina