TF P51

Discussie in 'Vliegende schaalmodellen' gestart door Gary27, 24 aug 2006.

  1. Gary27

    Gary27

    Lid geworden:
    1 jul 2006
    Berichten:
    789
    Locatie:
    Amsterdam
    Hallo iedereen, ik heb even een vraagje: ik ga (moet) een draadtapsetje aanschaffen, mijn vraag is wie weet een goed merk en een winkel of site waar dat kan? Ik had gegoogled en kwam eigenlijk alleen bij Conrad uit maar ik weet niet of die kwalitatief wel goed is.. Het blijft Conrad. Vind het niet erg om iets meer uit te geven hieraan, als het maar van goede kwalititeit is en niet dat als ik een beetje hard staal wil tappen het gereedschap gaat afbrokkelen..
    Ow en is het handig om vanaf M2 te nemen of is M3 zo gangbaar dat M2 eigenlijk nooit wordt gebruikt?

    Wellicht dat iemand ff op Marktplaats kan kijken en als zoekterm "tap snij" invult, daar zijn er een aantal aanbieders, misschien is een van die aangeboden setjes ook goed?
     
    Laatst bewerkt: 22 mrt 2009
  2. Frank Hartog

    Frank Hartog

    Lid geworden:
    25 sep 2006
    Berichten:
    1.197
    Locatie:
    Westervoort
    Gary,
    kijk even bij Old Clocks.nl
    dan via 'gereedschap pagina' naar 'tappen en wringijzers' ; goed materiaal voor een nette prijs!

    gr.

    Frank
     
  3. Gary27

    Gary27

    Lid geworden:
    1 jul 2006
    Berichten:
    789
    Locatie:
    Amsterdam
    Bedankt voor de reactie Frank maar ik wil ook gelijk snijplaten en de houder daarvan.. Ik wil meteen een complete set met verschillende maten tappen en snijplaten aanschaffen..
    Meer suggesties zijn welkom!
     
  4. Frank Hartog

    Frank Hartog

    Lid geworden:
    25 sep 2006
    Berichten:
    1.197
    Locatie:
    Westervoort
    Die staan toch bij 'Snijplaten-Houders' én ook een complete tappen én snijplatenset bij 'Tappen-Wringijzers' :confused:

    Frank
     
  5. Gary27

    Gary27

    Lid geworden:
    1 jul 2006
    Berichten:
    789
    Locatie:
    Amsterdam
    Owja ik zie die set ja :$
     
  6. enterprise

    enterprise

    Lid geworden:
    1 dec 2008
    Berichten:
    474
    Locatie:
    Groesbeek
    Hé Gary,

    Uhh ik zit een beetje te wachten op foto's van jou project;);).

    Gr Ton
     
  7. Gary27

    Gary27

    Lid geworden:
    1 jul 2006
    Berichten:
    789
    Locatie:
    Amsterdam
    Weet iemand een draadje ofzo waar ik kan zien hoe een pull-pull systeem werkt en hoort te worden geinstalleerd?
     
  8. Gary27

    Gary27

    Lid geworden:
    1 jul 2006
    Berichten:
    789
    Locatie:
    Amsterdam
    Dit project is (muur)vast gelopen..

    Is er iemand die op dit moment zelf niet aan het bouwen is (maar wel ervaring heeft ;-) ) die mij er verder mee wilt helpen?
     
  9. jan brilman

    jan brilman PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 sep 2002
    Berichten:
    12.491
    Locatie:
    groningen
    Wat is er aan de hand? :| :-(


    jan.
     
    Laatst bewerkt: 28 okt 2009
  10. Gary27

    Gary27

    Lid geworden:
    1 jul 2006
    Berichten:
    789
    Locatie:
    Amsterdam
    Ik moet een pull-pull systeem instaleren, het landingsgestel goed en werkend instaleren en goede wielkasten maken...
     
  11. EL_Loco

    EL_Loco

    Lid geworden:
    3 mei 2008
    Berichten:
    160
    Locatie:
    Den Haag
    Post eens foto's en info van die problemen, dan kunnen we je misschien helpen
     
  12. Gary27

    Gary27

    Lid geworden:
    1 jul 2006
    Berichten:
    789
    Locatie:
    Amsterdam
    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 28 okt 2009
  13. jan brilman

    jan brilman PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 sep 2002
    Berichten:
    12.491
    Locatie:
    groningen
    Met permissie: dit helpt niet veel . . . :nooo:

    Geef per deelprobleem
    1. een beschrijving van wat het probleem is,
    2. hoe het er uit ziet (foto's), en
    3. wat je al geprobeerd hebt.

    Dan denk ik dat er velen klaar staan om je te adviseren. :yes:

    Mocht alles door elkaar gaan lopen; kun je altijd nog verschillende draadjes (één
    per deelprobleem) openen . . . ;)


    jan.
     
    Laatst bewerkt: 28 okt 2009
  14. Gary27

    Gary27

    Lid geworden:
    1 jul 2006
    Berichten:
    789
    Locatie:
    Amsterdam
    Is het goed zoals ik dit doe:
    Draad door de bus
    Door het oog
    Terug door de bus
    En dan nog een keer buiten de bus om door de bus (snap je het nog)?
    Dan een krimpkous eroverheen en dan vastbranden?

    [​IMG]
    [​IMG]

    Is het aan te raden om de kwiklinks te gebruiken of kan het draad ook direct op de servostuurarm worden vastgemaakt? Als mijn staartwiel neer is maakt het een hele scherpe hoek, dat kan die kwiklink echt niet maken.

    En voor wie deze kist kent: de servo voor richtingsroer en dus staartwiel zit aan de zijkant: is dat een probleem voor pull-pull? 1 draad wordt dus iets langer dan de andere.
     
  15. EL_Loco

    EL_Loco

    Lid geworden:
    3 mei 2008
    Berichten:
    160
    Locatie:
    Den Haag
    Voordat je het krimpkousje erom heen doet, eerst het busje inknijpen. Het liefst op 2 plaatsen. Dan zit het draad vast. Ik heb zo;n tang daarvoor, die knipt niet, maar maakt alleen smalle deuken zeg maar. Daarna inderdaad krimpkous eromheen en even laten krimpen.

    Over direct door de stuurhevel. Ik heb het in 1 vliegtuig gedaan, een 1,5m Yak. Op rudder en elevator. Ik heb echter nog niet genoeg gevlogen om te kunnen kijken of het extra slijtage opleverd.

    Een klein beetje lengte verschil is niet zo erg. Zolang het geen tientalle centimeters zijn.

    Helpt dit?
     
  16. Gary27

    Gary27

    Lid geworden:
    1 jul 2006
    Berichten:
    789
    Locatie:
    Amsterdam
    Oke..
    Heeft iemand meer ervaring met het zonder kwiklink aanbrengen van het pull-pull systeem? Neem aan dat alles dan permanent vast komt te zitten maja als het zo werkt..
     
  17. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.817
    Locatie:
    Zeewolde
    Hee Gary,

    ik had aan bij mijn P51 en de P40 ook gewoon het draadje door de stuurarm van de retract heen.

    Had dat trouwens ook op mijn Formost en zo heb ik het nu ook op mijn F15 zitten.


    Aan de servokant een kwiklink en bij de retract er gewoon doorheen.
     
  18. jan brilman

    jan brilman PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 sep 2002
    Berichten:
    12.491
    Locatie:
    groningen
    Als de servo recht in de kist zit (parallel aan het kielvlak / langslijn door de romp), zullen beide kabels even lang zijn. :teacher:

    Let op dat beide kabels op de servo even ver uit elkaar zitten als aan het richtingroer (anders krijg je een trapezium ipv. een parallellogram)!


    jan.
     

Deel Deze Pagina