TF P51

Ik heb naar aanleiding van een ander threadje besloten om er maar een os max 120 FS in te hangen.
Steekt wel een stukje uit de cowling, maar wat je zegt, is goed voor de koeling.. Ook kan ik deze motor niet al te duur krijgen. En lekker veel vermogen is ook wel natuurlijk..:D

Ik heb er nu mechanische retracts inzitten, want ik vind een vast landingsgestel ook niet echt mooit.. En mexhanisch levert niet echt veel extragewicht op.

Oke ik doe pneumatische retracts. jah wil ook wel die OS 120, maar die doe ik pas als ik echt geen andere optie zie. Over het inbouwen van deze motoren in deze kisten is er genoeg te vinden op dit forum en op het net. Toch jammer dat de motor fabrikanten hier niet op inspelen: het is toch iets wat je kist afmaakt, iets dat niet door de cowl steekt en goed gekoeld wordt. En het gaat ook om heel veel modelen Spitfires, Mustangs, bommenwerpers.. Maja het is ook welk model je kiest: met een P47 of de P40 (van Berto) heb je daar dan weer geen last van... Ga vanavond verder met de linkervleugel, de "main spar" was zo krom als een hoepel dus het ik die ook recht proberen te maken.. Moet ik die vleugel steeds nat maken of is 1 keer genoeg?

Een watergekoelblokje zou idd wel heel mooi zijn..

Bij mij was de vleugel na 1,5 dag zo goed als recht.
Gewoon blijven herhalen totdat hij is zoals je hem hebben wilt zou ik zeggen.

suc6

voor zover ik zie is alles in orde, heb het echt wel slechter gezien en dat vloog ook gewoon :wink:
de verdraaing die je ziet is de verdraaing die er ook standaard in hoort te zitten ( als alle tabs op de bouwtafel staan helt de tip van de vleugel voorover), dit heet wash-out, zorgt voor betere vliegeigenschappen op het gebied van tipstalls, oftewel wegvallen over 1 vleugelhelft :wink:

Jah zie je wel!! En ik maar moeilijk doen, die wash out moet er gewoon in zitten! Haal het zo onder de gewichten vandaan en bouw verder :D

Ooh, dat is balen..

Dan moet je bij het beplaten hem recht zien te krijgen. Ik zou ook niet weten het je het anders zou moeten doen/ Welllicht heeft iemand anders hier een oplossing voor.

Succes ermee

Gary, zoals je eerder vroeg effe 2 fotootjes van mijn project. Ligt in afwachting van een motor en wielen.

must001largeka2.jpg

must002largeqg9.jpg

Succes met de jouwe!!

Met counterbalances is het mooier, echt dom dat ik dat niet heb gedaan... maarre hij lijkt me idd al af ja! Wat ga je doen spuiten of oracover?

edit: de post hierboven stond er nog niet toen ik begon te typen...

nu kan het nog, anders zit je straks tegen een model aan te kijken en heb je altijd dat wrange gevoel van "had ik nou maar..."
daarom heb ik express extra veel moeite gedaan om de wulf te schuren, ben alleen nog niet helemaal tevreden. je moet doen wat je mooi vind, ook al kost het meer moeite, want naderhand is het niet meer te doen en heb je er iedere keer dat je naar het toestel kijkt spijt van.
bij de wulf zit in de zijkant een bobbel, ik had na 3 uur schuren het bijna zo gelaten, maar toen bedacht ik me dat ik daar later me op kapot zou ergeren omdat met verf erop alles veel duidelijker overkomt. daarom toch nog extra ijnn best gedaan om het wel fatsoenlijk te maken.

dan moet je ook die lelijke draadpootjes vervangen door echte struts vind ik als je over die counterbalances begin.

Als ik ergens kippenvel van krijg is het een kist die aardig schaal is, en dan zitten er van die rare draadpootjes onder.. ;)

Peter

Peter Pankras zei:
dan moet je ook die lelijke draadpootjes vervangen door echte struts vind ik als je over die counterbalances begin.

Als ik ergens kippenvel van krijg is het een kist die aardig schaal is, en dan zitten er van die rare draadpootjes onder.. ;)

Peter

Als dit over mijn foto's ging,en ook als dit niet het geval was. Ik denk er precies hetzelfde over.
Maar dit is niet mijn bouwverslag.

Ja is ook wel zo maar ik zie vaak problemen met struts: de wieldeuren schijnen niet helemaal te kunnen sluiten... maja, met een P51 zal het toch niet zo worden als met een P47 of een P40 want de motor is slecht weg te werken en de P51 heeft wieldeuren die uit 2 delen bestaat... denk dat het een eindeloze discussie wordt over wat wel en niet schaal is, bij bepaalde kisten moeten compromissen worden gesloten... bij een grotere kist (groter model) zal eea zowiezo makkelijker te realiseren zijn...

Toen waren het er 2...

2vleugelsA.JPG

2vleugelsB.JPG

2vleugelsC.JPG

2vleugelsD.JPG

Iemand nog tips/trucs of op of aanmerkingen? Ik bouw wat langzaam maja, heb niet altijd tijd...
Of weet iemand nog een goed 2e hands retract setje of kan je dat beter nieuw kopen?

Je kan beter een nieuwe set kopen.
Mijn P-51 heeft pas probleemloos gevlogen toen ik zowel nieuwe oleo's en nieuwe mechanieken gekocht had.
Daarvoor was het huilen met de pet op.
Doe jezelf een groot plezier en bezuinig niet op wielen poten en mechanieken.
En zo ja dan zul je nog wel eens aan dit postje denken.....

Was aan het surfen en kwam deze site tegen:

http://www.keleo-creations.com/index.html

Het lijkt te mooi om waar te zijn: een fabrikant die "custom" uitlaten maakt voor je project, plus nog dat ze voor bepaalde kits en motoren al uitlaten hebben! Ze kosten wel iets meer dan een normale uitlaat maar het aanzicht is verbluffend, zie het filmpje van de 1/5 P51 met "ECHTE" uitlaatpijpjes...

Ik ga WAARSCHIJNLIJK voor de uitlaat met verticale pijpen voor de OS 120... De bovenkant van de motor zal iets uit de kap steken (hoewel: Berto, op de foto van jouw P51, die in reparatie, lijkt het alsof de motor helemaal wegvalt onder de kap, of is dat een OS 91?) met daarachter de 2 pijpjes, veel minder erg dan zo een onnatuurlijke (bromfiets)uitlaat!

Wat een toffe fabrikant (als het allemaal werkt natuurlijk)!!!

Ow en nog 1 vraag: ik ga retracts halen... wat kan ik het beste halen? Weet dat het die Robart 605HD met een nummer 121 staartwiel moet hebben maar moet ik het 188 VR of VR"X" pakket halen?

Back