Hallo iedereen, ik ben Gary en ik ga een draad beginnen over de bouw van een TF P51. Heb niet zoveel bouw- en vliegervaring (heb de zelfbouw Ibis gebouwd, was heel makkelijk, en vlieg nog niet zelfstandig) maar ik ga het toch wagen om deze kist te bouwen.
waarom de P51? Eigenlijk om de prijs,
heb hem (voor minder) gekocht van iemand die het niet meer wilde bouwen. Heb altijd al zo een TF kist gewild maar de keus is moeilijk...welke wordt de eerste? De Spitfire en P51 zijn zowiezo favoriet, beiden hebben een brute reputatie. De P47 ook maar die is (in mijn ogen) niet de meest elegante. Wil er wel bij zeggen dat die kist wel meer waardering verdiend, het is wel het lelijke eendje, maar de bijdrage in de overwinning is minstens net zo groot als de 2 voorgaande. Voor de P40 geldt eigenlijk hetzelfde als het voorgaande toestel. De Corsair zou eigenlijk ook wel in aanmerking kunnen komen als eerste keus, maar vindt de eerste 2 toch leuker...Zat ook erg te twijfelen over de Sea Fury, maar die heeft niet echt een WOII reputatie dus dat heb ik maar als criterium gebruikt...maar goed, uiteindelijk heeft de prijs de keus gemaakt...
Maar goed, we gaan beginnen...
Inhoud van de doos...
Werkplek...
Voorzichtig begin van het hoogteroer...heeft iemand misschien een suggestie voor het vastspelden van de ribben enzo? Deze zijn heel hard en ik kom er niet doorheen met een speld. Heb het nu zo gedaan, maar niets is nog gelijmd, het ligt op een strook piepschuim. Heeft iemand ook een suggestie voor een ondergrond waarin ik iig mn spelden in kan prikken? Liefst niet zoiets als piepschuim ofzo want als je een beetje eraan duwt worden die gaatjes gelijk groter...Ik kan het niet in mn buro pinnen omdat die bovenlaag van dat ondoordringbare spul is (maakt makkelijk schoon zeggen ze, maar speld voor geen meter
). Ben van plan om een MDF of triplex plaat van een paar mm te halen, deze op maat zagen en op mn buro leggen...
Nou tot zover het eerste gedeelte...moet nog eea halen voordat ik echt kan beginnen...dus binnenkort meer! Als iemand is die met deze of andere TF kits nog tips of suggesties heeft hoor ik die graag!
waarom de P51? Eigenlijk om de prijs,

Maar goed, we gaan beginnen...
Inhoud van de doos...
Werkplek...
Voorzichtig begin van het hoogteroer...heeft iemand misschien een suggestie voor het vastspelden van de ribben enzo? Deze zijn heel hard en ik kom er niet doorheen met een speld. Heb het nu zo gedaan, maar niets is nog gelijmd, het ligt op een strook piepschuim. Heeft iemand ook een suggestie voor een ondergrond waarin ik iig mn spelden in kan prikken? Liefst niet zoiets als piepschuim ofzo want als je een beetje eraan duwt worden die gaatjes gelijk groter...Ik kan het niet in mn buro pinnen omdat die bovenlaag van dat ondoordringbare spul is (maakt makkelijk schoon zeggen ze, maar speld voor geen meter

Nou tot zover het eerste gedeelte...moet nog eea halen voordat ik echt kan beginnen...dus binnenkort meer! Als iemand is die met deze of andere TF kits nog tips of suggesties heeft hoor ik die graag!