Hoi,
Bee Happy
Ik ben weer even met de Lazy Bee bezig geweest, tjonge wat is dat ding matig in elkaar geplakt. Ik heb eerst maar een en ander gesloopt.
Je moet eerst rommel maken voor je het weer op kunt bouwen nietwaar ?
De vorige eigenaar had de neus van een strookje plastic gemaakt, gelijmd met ongeveer een halve kilo epoxy

Alles er af gehaald, begin gewoon met een schuurlatje. Dan plaats ik een balsa neusje / motorkapje en maak ik nieuwe raamstijltjes.
De achterzijde is voorzien van glasvezel scharnieren, tussen twee taps toelopende balsa plankjes van 3 mm, ongeveer 1,5 mm lijmvlak dus ... :shock:
Dat terwijl het staartwieltje in/aan het roer komt, het heeft dus wel wat te verduren, nieuwe oplossing verzinnen dus ...
... eruit die handel, met een scherp mes ging dat vrij makkelijk. Ik gebruik voor het roer wel echte scharniertjes. Maar voor ik dat doe lijm ik er eerst een balsa latje in, zodat de scharnieren ook wat hout (lees vlees) hebben. Hiervoor heb ik de bodm vast een eindje opengesneden.
Deze servo-bay zit er in, voor standaard servo's. Lijkt me wat veel voor z'n kistje. Ik haal deze eruit en maak een nieuwe bay die lihter is en waar gewoon 9 grams servo's in kunnen, zwaar zat voor zo'n vliegertje.
Voor de Lazy Bee heb ik twee motortjes beschikbaar, 1 x een OS .10 en een maal een ASP .12. Beide zijn nieuw, het vuil is gewoon stof en rotzooi die in de olie is gaan zitten.
Toch handig zo'n cirkelsnijder, zeker als je 10 rondjes moet snijden ...
Zo, een kant is klaar. Ik had een foutje bij het aftekenen gemaakt, waardoor het eerste raampje bij een spantje uitkwam. Natuurlijk wilde ik te snel en had ik dat pas in de gaten toen ik al aan het snijden was, het deel wat inmiddels los zat gelijmd, voor het folieen werk ik dat wel af met wat plamuur
Nou de andere kant aftekenen ...
Nou er zit schot in de zaak, vanavond weer verder.
Grtz,
Menno