The Oeka Bulli

Beetje afhankelijk van de kosten, op zich heb ik wel interesse. Maar ik zou eigenlijk een kist met rolroeren willen, zitten die hierop? (dacht het niet).

Fotor,

Er zitten geen rolroeren op en volgens mij moet je dat ook niet doen.
Het model wordt complexer (en dus duurder) en het zou zelfs kunnen zijn
dat de prestaties afnemen: b.v. minder hoogte bij de worp door extra weerstand /
flutter van de roeren en meer massa door de extra servo's. Als je Peter en
Jurgen ziet vliegen met hun mini's begrijp gelijk dat rolroeren echt niet nodig zijn
in de mini klasse. De 1.5 m klasse is een ander verhaal....
Cheers

Bart

Ja, ik denk dus dat ik nog een jaartje met mijn Bonsai ga vliegen (doet het ook al leuk) en dan volgend jaar misschien voor een grote ga kijken. Dan maar eens goed orienteren wat ik precies wil hebben.

Ik ben benieuwd of er onder de Nederlandse DLGers belanstelling is
Belangstelling is er wel (afhankelijk van de prijs natuurlijk).
Zo'n vleugel kan ik nooit zelf maken en de laatste wedstrijden hebben wederom laten zien dat de goede Mini's uitstekende prestaties halen.

Leon

Ik heb gisteren de laatste maatschets naar Vladimir gestuurd. Ik ben benieuwd naar zijn reaktie.
Ik heb hem aangegeven dat 100 EUR een mooie prijs zou zijn voor een mini...(of dat haalbaar
is weet ik niet)
Cheers

Bart

Ik zie dat de maatvoering niet helemaal goed is overgekomen. Een DXF file kan ik opsturen
op verzoek.

Leon,

Ja hij vond het zeer interessant. Ik weet niet of hij er echt mee
aan de gang gaat. Ik zal hem tzt een e-mail sturen. Maar communicatie
is lastig, hij reageert vaak laat en z'n Engels is niet al te best,
hij bouwt wel heel mooi :D
Cheers

Bart

Prachtig weer vanavond en niets te vliegen :(
Vandaar naar snel met de nieuwe romp voor de Oeka Bulli begonnen
Wordt niet zo klein als de eerste maar het kan er meer door.

Eerst het gat gefreesd en daarna het vurenhout in profiel geschuurd.
Er moet nog een basla luikje op en ook de vleugel bevestiging moet er
nog in, maar dat is iets voor morgen. Hopelijk kan ik van het week-end weer
vliegen.
Cheers

Bart

PS: Foto's volgen maar ik heb de laatste tijd problemen meit uploaden via Imageshack. Is er een andere manier :?:

de materiaalverzamelaar zei:
PS: Foto's volgen maar ik heb de laatste tijd problemen meit uploaden via Imageshack. Is er een andere manier :?:

Je kunt foto's uploaden in het modelbouwforum.nl
http://foto.modelbouwforum.nl/upload.php
Vervolgens kun je in je bericht het adres kopieren

Je doet dit zo:

De
moeten voor en achter het adres anders verschijnt de foto niet.

Klik daarna even voorbeeld aan om te controleren of de foto daadwerkelijk verschijnt.

Hoi Bart,

De fototjes zijn zo klein, omdat je de thumbnail hebt geplaatst.
Om de url naar de grote foto te krijgen moet je het volgende doen.

Ga naar de albumlijst/gallery waar de foto in zit.
Klik op het gewenste plaatje.
Klik op de afbeelding die nu verschenen is.
Klik nu rechts op deze grote afbeelding en selecteer "eigenschappen"
Bij "locatie" staat de URL van de grote afbeelding.
Kopieer de URL.
Ga naar het bericht en plak de URL met behulp van de IMG knop hierin.

Frans

Met dank aan Frans, dit maal foto's op leesbare groote

Romje is gemaakt van Lindehout (uit 1 stuk). De Oeka Bulli heeft vandaag weer gevlogen, ging heel
aardig, maar man, man wat was het turbulent...
Cheers

Bart

normal_nieuwe%20romp%201.JPG

normal_nieuwe%20romp%202.JPG

normal_nieuwe%20romp%203.JPG

normal_nieuwe%20romp%204.JPG

normal_nieuwe%20romp%205.JPG

Mooi Bart.

Een vraagje. Waarom heb je de pook onder uit de romp en niet aan de bovenkant. Op die manier hou je ook geen ruimte over tussen pook en vleugel. Of is het omdat je anders geen mogelijkheid ziet de vleugel demontabel te houden?

Vandaag was het niet lekker vliegen inderdaad. Dikke wind kracht 4 met af en toe een uitschieter naar 5. Ik stond te dicht op een bosrand waar de wind overheen blies en ook een stuk mais gaf behoorlijke turbulentie . Vliegen in een wasmachiene zo leek het.
De Aspi zat vol met lood maar er had best nog wat bij gemogen.

Vliegen was vanochtend op het Roosendaalsche Hei ook heel wisselend. Om half 10 niet of nauwelijks wat thermiek te vinden, vanaf half 11 zo ongeveer overal en vanaf half 12 was het rampzalig. Geen thermiek en vluchten van maximaal 1.20 minuten.

Omdat ik op mijn thuisveldje niet of nauwelijks thermiek heb ga ik eens in de zo veel tijd naar de Roosendaalsche Hei. Gisteren was op het Roosendaalsche Hei zo turbulent dat mijn model op 10 meter hoogte kompleet onbestuurbaar was en ik dacht dat de ontvangeraccu leeg was. Op zijn kop en recht op de grond in. Er was echt niet tegen te sturen. Vandaag werd het weer zo en de enige oplossing was veel lood en het resultaat een bloedblaar op de middelvinger. Tien keer gezegd dat dit de laatste vlucht werd maar dit soort afspraken schijn je niet met jezelf te kunnen maken. Zeker niet als die niet in de buurt van je wilt landen door de plotselinge down- en tegenwind.

Moeilijk spelletje.

Loet

Loet,

Ja het was knap lastig, toch wel een a twee vrij hoog gezeten.

Theo,

Romp aan de bovenkant eruit had ook gekund, ik had echter
al zo bij mijn oude romp (is kapot gegaan toen ik tegen het
enige verkeersbord aanvloog op het Vlaardingse veldje,
had nog nooit iemand gedaan...), dus ik heb het maar zo
gelaten...

Cheers

Bart

Bart,

Ziet er goed uit het nieuwe rompje. Lijkt wat groter dan de eerste romp. Die vond ik super spiffy met de opening aan de zijkant.

Zondag ook wezen vliegen. Mega turbulent, type dishwasher. Natuurlijk de Turbo beschadigd. Pylon hoogteroer. Dat was snel gerepareerd met snelle secondenlijm. Nog dezelfde dag. Vanavond na het overtrekken van het front snel naar het veld. Snel aangemeld bij Rotterdam Airport. Eerst een voorzichtige zwier, de grond in. Als een speer. Gelukkig had het geregend. Hoogteroer vastgelijmd, up geven heeft geen zin. Dat verklaarde een en ander al snel. Daarom me binnen vijf minuten weer snel afgemeld en naar huis gewandeld. Toch wel effe vijftig minuten gewandeld vandaag. Ik meen nu alles gechecked te hebben But you never know untill you try.

Groeten,

Hans Knippels

Afgelopen weekend gede-elgeet met de maten, Frans Bal en Bart Rotteveel. Ik leg het wel af tegen de mannen. Maar we worden allemaal beter. Vloog ik vroeger nog onverstoorbaar dwars door een bel. Nu begin ik door te krijgen dat er iets aan de hand is. Als de anderen op die plek ook nog eens beginnen te cirkelen weet ik hoe laat het is. Nog even en ik kan het zelf.

Ik vlieg inmiddels ook met een Oeka Bulli. Kerntjes waren nog gesneden door Bart maar heb ze vervolgens wel zelf gebagged. Met een eigen uitvoering van een (mega grote) romp.

Afgelopen nacht ook zelf wat Oeka Bulli kerntjes gesneden. Viel niet eens tegen lag al om 1.30 weer in bed maar toen had ik ook twee sets kernen. Binnenkort kan er weer gebagged worden. Niet alleen het vliegen is verslavend, het bouwen ook.

Groeten,

Hans Knippels

Back