Leon,
Ik heb idd zitten twijfelen of ik de vleugel in een keer of in twee helften zou maken.
Gevoelsmatig vond ik het raar om later de vleugel door te zagen (en ik zie eerlijk
gezegd tegen het zagen op omdat ik bang ben dat de achterlijst kapot gaat).
Het heeft echter wel voordelen: je doet de layup in een keer en alles loopt netjes
door (bv. als ik in de toekomst naar een koolstof indekking zou gaan).
Voor een 1.5 m weet ik het nog niet, daar zou ik denk ik ivm met de hanteerbaarheid
de vleugel in twee helften baggen, met een balsa eind rib (Phil Barnes laat beide
methoden zien).
Alex,
Ook hier heb ik zitten twijfelen, wel of geen koolstof patch er tussen. Ik heb besloten
om het niet te doen. Wat ik nu in mijn hoofd heb is: eerst de stift er doorheen, en dan
onder en boven een koolstof roving om de trekkracht op te vangen
De zwarte vakjes achter bij de achterlijst is een versiering, als je goed kijkt kun
je denk ik wel zien wat het is.... 8)
De vleugel is inmiddels afgewerkt, dus nu zagen en V-stelling erin, morgen
misschien nog tijd om in te vliegen
Cheers,
Bart