The RC Custom Jets F-18

Maar dan wel de pot met bruine deksel ;)

c8d27fe6479a6256b3fc6ff31316b7ec1236c05b.jpg


Mvg,

Bart
 
Wordt een mooie kist !

Deukjes uit balsa kun je er heel makkelijk uithalen door de deuk een heel klein te bevochtigen met water en even de warme foliebout ertegen te houden. (Maar waarschijnlijk weet je dat wel)

Grt,

Arnoud.
 
Jullie zien ook alles hé ;)

Had even niks anders voor handen toen en heb toen de grote kieren met de poly plamuur gedaan.

Vind de allesvuller steen nou ook wel weer overdreven, kan ik beter polyplamuur blijven gebruiken.


@ Arnoud,

misschien moet ik de hele kist maar onderdompelen dan:rolleyes:

Formaat wordt nu lastig als ik hem steeds omdraai of anders neer leg, dat zachte balsa kan ook nergens tegen.
Snel maar eens zien te gaan glassen :D
 
Laatst bewerkt:
Jullie zien ook alles hé ;)

Had even niks anders voor handen toen en heb toen de grote kieren met de poly plamuur gedaan.

Vind de allesvuller steen nou ook wel weer overdreven, kan ik beter polyplamuur blijven gebruiken.


@ Arnoud,

misschien moet ik de hele kist maar onderdompelen dan:rolleyes:

Formaat wordt nu lastig als ik hem steeds omdraai of anders neer leg, dat zachte balsa kan ook nergens tegen.
Snel maar eens zien te gaan glassen :D

Toch een grotere hobbyruimte gaan creëren, helemaal straks met de phantom
 
Haha, misschien was dat verhuizen toch niet zo handig........ :rolleyes:
Of wachten tot de kids het huis uit zijn :bye:
Maar ben heel blij met de huidige opstelling.

Haha, zal wel meevallen, en moet nog een paar kissies kwijt zodat ik wat extra ruimte krijg.

En nadeel van deze F-18 is de houten romp, dat probleem heeft de Phantom niet ;-)
Phantom is maar iets breder maar wel een stukkie langer, kan er dan niet meer makkelijk 'omheen lopen '.

Zal wel ook een hoop werk schelen met de F-4 romp.
De F-18 romp heeft allemaal hoekjes en rondingen, wordt nog een heel werk om dat strak te krijgen.......
 
Haha, misschien was dat verhuizen toch niet zo handig........ :rolleyes:
Of wachten tot de kids het huis uit zijn :bye:
Maar ben heel blij met de huidige opstelling.

Haha, zal wel meevallen, en moet nog een paar kissies kwijt zodat ik wat extra ruimte krijg.

En nadeel van deze F-18 is de houten romp, dat probleem heeft de Phantom niet ;-)
Phantom is maar iets breder maar wel een stukkie langer, kan er dan niet meer makkelijk 'omheen lopen '.

Zal wel ook een hoop werk schelen met de F-4 romp.
De F-18 romp heeft allemaal hoekjes en rondingen, wordt nog een heel werk om dat strak te krijgen.......
Nu zit je toch in de garage in het vorige huis op zolder.
In de garage lijkt me handiger met vervoer naar buiten toe maar misschien had je boven wel meer ruimte.
En in de lucht zie de oneffenheden toch niet.
 
Ik zou In ieder geval niet meer terug willen.

Had in het vorige huis misschien meer ruimte maar dit bevalt me veel beter.

Shop en werkplaats gescheiden en naast het huis bevalt mij (en de vrouw) veel beter.
 
Ik zou In ieder geval niet meer terug willen.

Had in het vorige huis misschien meer ruimte maar dit bevalt me veel beter.

Shop en werkplaats gescheiden en naast het huis bevalt mij (en de vrouw) veel beter.
Kan me dat heel goed voorstellen.
En je kunt nu ook meer gasten ontvangen zonder dat de rest van het gezin er last van heeft.
tenminste als die klote corona onder controle is.
 
Het lijtk stil (en dat is het ook) maar ondertussen wel wat dingetjes gedaan.

Alle roeren zijn volledig geglast, de romp is zove rgeplamuurd en wil ik ook binnenkort gaan glassen.
Rest nog 1 vleugel glassen dan zit alles 1x in het glas, dan eens wegen en alles van nog een laagje voorzien en dan begint het plamuur/schuurwerk.
 
Op de vleugels doe je dan 1 keer glas /epoxy en dan een tweede laagje epoxy of bedoel je een tweede laagje GLAS?
Wat doe je na een x glas ? Dan meteen de eerste primer of poriën vuller of eerst nog een laagje epoxy ??
 
Complete kist 1 glas laag met epoxy (bankpas methode), dan nog een laagje epoxy.
Dan moet het goed zijn en gaan we met de primer aan de gang.

'Spuithok' op het werk is in wording dus dat is ook positief voor dit en volgende projecten :D
 
Heb de over de rompspanten bij de grotere vleugelbuis onder en boven een 'brug' gemaakt om de toch wat extra stevigheid om te voorkomen dat de romphelften 'opensplijten' bij een wat heftigere belasting, waarschijnlijk niet nodig maar het 'voelt' gewoon wat beter.
F-18%20fuselage%20%2873%29.jpg

F-18%20fuselage%20%2872%29.jpg


Heb nu de romp rug ook bijna dus echt volledig dicht.
 
Dit is zo mooi!

Een van de oudste bouwmaterialen op aarde gecombineerd met een ultra modern hi-tech jet.

Prachtig gebouwd, ik ben erg benieuwd naar het verdere verloop!

Mvg,

Pascal.
 
Ja, toch was best weer leuk dat houtbouw.

Ben nu met de 2 losse rompdeksels bezig en dan snel beginnen met glassen (oja en nog een vleugel even doen).
Als dat gedaan is verhuist ie naar m`n werk om daar te spuitplamuren en spuiten en om de tafel leeg te hebben voor het volgende project (de F-4 dus) die half maart gehaald gaat worden.

Als de kist dan gespoten is dan eens kijken naar de inbouw.
 
Moet even doorwerken, spuithok op het werk is al wel bruikbaar dus hoe eerder ik zover ben hoe beter:
spuithok.jpg


Eerste dekseltje 'klaar':
F-18%20fuselage%20%2877%29.jpg

F-18%20fuselage%20%2878%29.jpg

F-18%20fuselage%20%2879%29.jpg


Straks aan het turbine/edf dekseltje beginnen.
 
Je zet er nu wel vaart achter.
Moet ook wel als je nog een project achter de hand hebt natuurlijk.
Maar het is wel prachtig om dit te volgen.
Is het de bedoeling dat deze eerst helemaal gereed komt?
 
Dat luikje dichtmaken was maar een uurtje werk ofzo totaal.
Daarnet ook de magneetjes geplaatst, die vliegt echt niet meer open.

En het is dat ik druk ben met de tuin anders was het nog wel wat sneller gegaan.

De F-18 al eerst ruwbouw klaar gemaakt worden, dan het laatste deel glassen (kan eventueel ook op m`n werk, en dan plamuren, schuren, gronden en mogelijk in een kleur zetten.
In die tussentijd zou ik al wat aan de F-4 kunnen doen.

Maar als de F-18 zover klaar is dan gaan we die klaar zien te maken.
Echter dan moet er wel een turbine in, maar ik zou tijdelijk de Kingtech K70G van de Eurofighter in de F-18 kunnen zetten om te kijken hoe dat gaat.
Mocht dat gaan dan zou ik eventueel een 2de K70G aan willen schaffen om de Eurofighter en de F-18 dit seizoen vliegend te hebben (zover we een seizoen hebben.....).

Die 2 turbines zouden dan in de F-4 kunnen als deze klaar is voor seizoen 2022.......

Maar heb nog wel wat werk te verzetten.
- 1 vleugel glassen,
- romp glassen,
- alles nog een keer epoxyen,
- plamuren, schuren, plamuren, schuren etc. etc.,
- spuiten,
- turbineluik dichtmaken,
- hoofdpoten wat inkorten,
- hoofdwielen onder een bepaalde hoek zetten,
- alle servo`s etc. monteren,
- turbine en pijp zien te passen,
- 1 of andere tank monteren,
- plus alles wat dan nog overblijft,
- en de rest.
en dan het CG goed zien te krijgen.

En mogelijk nog veel meer................................

Maar we zijn goed op weg ;-)
 
Back
Top