The RC Custom Jets F-18

Vleugelboutje is ook wel belangrijk:
F-18%20fuselage%20%2866%29.jpg

F-18%20fuselage%20%2867%29.jpg
 
Zeker, 1 romphelft is 'af', nu druk bezig om de andere helft te beplanken zodat binnenkort de helften tegen elkaar aan kunnen.
 
Misschien het eerste stuk, vanaf romp wand, een geleidingsbuis maken.

Wel lekker bezig. Maiden over een maand of 2 :hammer:
 
Dat zou nog kunnen...
Zou maar een 1-malige actie moeten zijn want als die eenmaal zit hoeft hij er niet meer af, alleen nog even iets maken zodat ik zeker weet dat ie niet kan verdraaien.

Ja, van het weekend werkhok voorzien van een vloertje en bouwtafel verhoogd naar 1 mtr.
En redelijk wat geplakt zodat de andere romphelft ook bijna volledig dicht is.


En de maiden? Wanneer die klaar is ;)
 
Net even het volgende op de weegschaal gehad:
- 1 romphelft,
- 1 hoogteroer (al geglast)
- 1 kielvlak met richtingsroer (al geglast)
- 1 vleugel met rolroer en flap
- complete bedrading

gewicht: 1550 gram.
Doen we dat x2 is 3100gram

Als de romphelften tegen elkaar aan zitten nog wat lijm en beplanking + de cockpit en luikjes 400gram? maakt 3500gram niet geglast.
Helemaal glassen 250 gram erbij? 3750gram
Gear compleet: 775 gram maakt 4525 gram
9 servo`s x 50 gram = 450gram + 25 gram aanstuur spul maakt totaal 5000gram
ontvanger 80, akku`s 320, pijp 150 = 550 + 5000 = 5550gram
K70 turbine 760 + 140 toebehoren + 100 tank = 1000 maakt totaal 6550 gram vliegklaar zonder peut, plus minus, ongeveer, in de buurt van, ergens daaromtrent, zoiets.

Ben benieuwd waar die uiteindelijk op uitkomt.

Maar lekker druk bezig, 2de romphelft is bijna net zover als de ander.
Hoogteroer aansturing ben ik nu ook wel uit en dat gaat wel lukken.
Er komt van SMT-RC een bak plamuur aan en glasweefsel (+ een voorraasd voor de shop) dus kan ook beginnen met plamuren en glassen.
Als het grofste plamuur en schuurwerk is gedaan en de aansturing van het hoogte en richtingsroer is gereed dan gaan we de romphelften tegen elkaar lijmen, dat deel plamuren en dan gaan we glassen.

Komt redelijk schot in nu :-)
 
Net even het volgende op de weegschaal gehad:
- 1 romphelft,
- 1 hoogteroer (al geglast)
- 1 kielvlak met richtingsroer (al geglast)
- 1 vleugel met rolroer en flap
- complete bedrading

gewicht: 1550 gram.
Doen we dat x2 is 3100gram

Als de romphelften tegen elkaar aan zitten nog wat lijm en beplanking + de cockpit en luikjes 400gram? maakt 3500gram niet geglast.
Helemaal glassen 250 gram erbij? 3750gram
Gear compleet: 775 gram maakt 4525 gram
9 servo`s x 50 gram = 450gram + 25 gram aanstuur spul maakt totaal 5000gram
ontvanger 80, akku`s 320, pijp 150 = 550 + 5000 = 5550gram
K70 turbine 760 + 140 toebehoren + 100 tank = 1000 maakt totaal 6550 gram vliegklaar zonder peut, plus minus, ongeveer, in de buurt van, ergens daaromtrent, zoiets.

Ben benieuwd waar die uiteindelijk op uitkomt.

Maar lekker druk bezig, 2de romphelft is bijna net zover als de ander.
Hoogteroer aansturing ben ik nu ook wel uit en dat gaat wel lukken.
Er komt van SMT-RC een bak plamuur aan en glasweefsel (+ een voorraasd voor de shop) dus kan ook beginnen met plamuren en glassen.
Als het grofste plamuur en schuurwerk is gedaan en de aansturing van het hoogte en richtingsroer is gereed dan gaan we de romphelften tegen elkaar lijmen, dat deel plamuren en dan gaan we glassen.

Komt redelijk schot in nu :-)
Dat is mooi Berto , ook redelijk licht rond de 7kg.
 
Ben benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden.

Zaterdag een pakket ontvangen van hofleverancier Ray/SMT-RC ontvangen met een berg voorraad voor de shop maar ook plamuur en 25grams glasweefsel.
Kon ik van het weekend direct wat plamuren en gisteravond een hoogteroer, kielvlak en wat klepjes geglast.

Vleugels geplamuurd en zal deze hopelijk komende week ook gaan glassen.
 
Leuk werk, alles plakt daarna maar het resultaat ziet er goed uit.
En ja de hoekjes zijn soms lastig dus we blijven oefenen.

Glassen maakt de oppervlakte sterker en stootvaster, tevens makkelijk om het geheel te spuiten.
Bespannen kan ook wel maar met al die rondingen van de romp is dat ook geen pretje om te doen.
 
Back
Top