the Wings Nistelrode , verzameltopic

Dank voor jullie reacties allemaal, doet me goed.
Hoop gauw weer even uit te komen waaien op het veld

@Kawa:
proficiat me je re-maiden!
Goeie kleurencombi, boven en onder zijn goed te onderscheiden.
Ik vind hem echt mooi geworden.

Het is laat, maar beter laat dan nooit, dat ik ook weer iets van me laat horen.

Eric, gecondoleerd en sterkte, ook voor je gehele familie.
P.s. ook namens Inge.

@Kawa:
proficiat me je re-maiden! Mooie vleugel!

@Frank2;
Dat breng je er weer goed vanaf. bekijk het positief, heb je lang kunnen vliegen en weer een noodlanding kunnen oefenen.

Dag eric, gecondoleerd met het overlijden van je schoonvader.
Hoop binnenkort weer tijd te vinden voor een bezoekje aan het veld.
planning is volgend seizoen weer te gaan vliegen.

grt,
Bas

haaaaaaaa die bas ja leuk kom weer ns aan :yes: zal ik je maar weer gelijk leren vliegen :rolling:

@ erik ook van mijn kant gecondoleert met het verlies van je schoonvader en neem de tijd die je nodig hebt !!:yes:

zondag ook vliegers op t veld ze geven redelijk weer op ?

@Eric
Gecondoleerd met het verlies van je schoonvader.

Zeker vanmiddag vliegen. De Somthin' Extra weer eens uitlaten. Ik wou ook de Piper meenemen maar hij mist een staartwiel. Dus als iemand nog een staartwieltje heeft de Piper heeft er nog één noig.

Groetjes Rob.

Ik heb vrijdagavond waarschijnlijk mijn zonnebril ergens laten liggen/verloren bij het vliegveld. Mocht iemand hem vinden (een zwarte Polaroid P4135 laat het me dan aub even weten.

@Rob, Ik heb nog wel een los staart wieltje (zonder ophanging/bevestigingsmiddelen), heb je daar iets aan?

Vlieg ze vandaag!

jonge jonge wat n schitterende dag verschillende sleepstarts met de k8 van ton ik en ook andere helpers en slepers hebben ook zeer genoten dat weet ik zeker, hij vliegt zeeeer scale :yes:t mooiste vond ik toch wel de termiekvlucht, hij wouw niet naar beneden dus ook rob maar laten vliegen :grin: en dan de landingen erg mooi zoals de kleppen reageerden deze werken zeer effektief en had dan ook maar t halve veld nodig met de landing :mrgreen:

@frank 1 bedankt voor je sleepwerk :yes:

op t laats nog met mn charter gevlogen ,ik kwam vermogen te kort op de grond en heb frank 1 maar laten gooien :grin: ,maar met vliegen bijna vermogen over ,ik dacht er al langer over het vermogen op te schroeven ga ik nu maar ns doen :yes: inplaats van 2maal 2200 20c 3 cel samen 4400 maar met t vermogen van n gewone 2200 3 cel V kabel en n 12/8 prop, ga ik nu naar n ik schat 4 cel 3/4000 met n 11/8 prop dat moet beter gaan :yes:

Heren kenners, ik heb wat advies nodig.

Ik heb op m'n Fourstar 60 met 15cc 4 takt een 14x7 prop.
Nu heb ik wat zitten neuzen op het net en daar wordt vaak een 14x6 of 13x8 geadviseerd.
Wat is het effect van deze maten props tov de maat die er nu op zit?

Ik hoop eigenlijk wat meer snelheid in de kist te krijgen.

mvg Frank

De invloed van de propmaten is heel simpel. Hoe groter de diameter van de prop, heb je meer kracht. Hoe hoger de spoed van de prop, heb je meer snelheid.

Hiervoor zou je dus inderdaad als je meer snelheid wilt voor de 13x8 moeten gaan.

Je zal niet heel veel merken in snelheid denk ik, wel iets. Maar wat je wel vaak beter merkt is het binnenkomen, hoe groter de prop hoe beter deze werkt als rem bij het binnenkomen.

Ik heb nog een 14x8 Master prop liggen. Misschien dat ik die nog een keer kan proberen. Is dat ook een mogelijkheid?
Deze is wel een stuk lichter dan een APC daarom moet ik het COG in de gaten houden.

@Kawa Misschien wel, maar dan moet het wel minder waaien.

14x8 zou opzich wel kunnen, maar dan gooi je vermogen weg. Bij 14x6 of 13x8 haal je met je motor de juiste toerentallen, Dan zal hij bij 14x8 iets te veel moeite hebben om deze optimaal rond te gooien, dus denk niet dat je dan verschil merkt met je 14x7.

En daarbij, Master is troep, die dingen maken meer lawaai dan dat ze geluid verplaatsen...

14 x 8 is te groot.

Ik zou dan eerder naar een 12 x 8 gaan , de toeren moeten er blijven.
Daar heb ik trouwens nog een paar van liggen . :cool:

Mvg Johan

Back