the Wings Nistelrode , verzameltopic

dat zal hij op de grond ook niet doen maar bijvoorbeeld wel als je het roer met je hand tegen houd. je kunt dit oplossen door bijvoorbeeld een tie-rap om de stuurstang en dat houten stokje te doen

mvg thom

ow ok
ik snap hem, in dat geval zou ik even kijken of de plakband over de roeren goed vast zit en kijken of de bevestiging goed vast zit. anders zou het misschien toch aan de servo kunnen liggen.

@elwin
laat ik daar maar niet op in gaan

mvg thom

1.ik ga die tape scharnier ga ik vervangen door mijnzelfbedachtedubbelzijdigetapescharnier©
2.dan ga ik nog wat speling weghalen waar de stuurstang aan vast zit
3.de servo vervangen door een wat grotere
4.hopen dat het werkt :)

Je hoogteroer zat niet vast...
Alle roeren moeten zo veel mogelijk spelingvrij zijn.

Ik zal het nog eens proberen uit te leggen:
Je hebt de stuurstang in een "L" gebogen en door het roerhoorntje gestoken.
De stuurstang kan dan verschuiven in het roerhoorntje en ontstaat er speling.
Meestal wordt het uiteinde van de stuurstang in een "Z" gebogen, dan kan de stuurstang niet verschuiven in het roerhoorntje.
Kijk maar eens naar de stuurstangetjes van het groen/gele nylon vliegertje.

Een HXT 500 is meer dan sterk genoeg voor jouw vliegtuigje.

hallo beste hobbyisten.

een aantal kennen mijn misschien al omdat ze mij een keer op de club hebben gezien maar aangenaam ik ben melvin. ik heb me vandaag lid gemaakt bij the wings :D ( even kijken wanneer er iemand is waar ik het pdf'je aan af kan geven haha ) mijn intresses liggen bij het heli vliegen. afgelopen weekend heb ik een t-rex 450 fbl aangeschaft met een dx7. maandag avond een trainingskruis besteld en nou gaan we heel veel geduld hebben om te leren vliegen en het plezier er nog meer in te vinden ! jullie allemaal een hele fijne avond en tot op het veld !

ja, ik zij in de vorige post toch ook al dat ik daar die speling weg ga halen.
wat bedoel je met nylon vliegertje, bedoel je clevis?

Het vliegertje waar de servo's en het motortje op zitten.
De stuurstangetjes zijn op de roerhoorntjes aangesloten met een L-bocht met een borgstangetje en op de servo armpjes met een Z-bocht.

Het vliegertje waar de servo's en het motortje op zitten.
De stuurstangetjes zijn op de roerhoorntjes aangesloten met een L-bocht met een borgstangetje en op de servo armpjes met een Z-bocht.

ik snap echt helemaal niet wat je bedoeld :(
wat doet zo'n vliegertje dan?
heb je mischien een engelse naam?, dan kan ik ff google wat dat is

hallo beste hobbyisten.

een aantal kennen mijn misschien al omdat ze mij een keer op de club hebben gezien maar aangenaam ik ben melvin. ik heb me vandaag lid gemaakt bij the wings :D ( even kijken wanneer er iemand is waar ik het pdf'je aan af kan geven haha ) mijn intresses liggen bij het heli vliegen. afgelopen weekend heb ik een t-rex 450 fbl aangeschaft met een dx7. maandag avond een trainingskruis besteld en nou gaan we heel veel geduld hebben om te leren vliegen en het plezier er nog meer in te vinden ! jullie allemaal een hele fijne avond en tot op het veld !

Hoi Philips
Eindelijk met de hobby kunnen beginnen.
Je gaat er veel plezier aan beleven
Met veel geduld en mooie leermomentjes.

Veel plezier.

Vandaag m'n 1,80 m yak 54 binnen gekregen van Hobbyking... Kwaliteit en afwerking zijn prima! Was al voorbereid op zwakke en/of slordige constructie maar dat valt dus 100% mee!
Nu nog een DLE 30 erop en gaan.

Nou ja, eerst m'n Calmato weer tot in de puntjes leren beheersen voordat de yak de lucht in gaat.

Melvin Welkom.
Leuk dat je een heli gekozen hebt.
Als je hulp nodig hebt horen we het wel. Zelf heb ik ook een DX7, dus daar kan ik goed mee overweg.
En van een 450-klasse heli weten meerdere leden heel wat af, dus dat komt helemaal goed.

Beste tobias de keijzer, ook hallo. Ik denk ook wel dat ik er plezier aan ga hebben :)

@ jeron :
We hebben gelukkig niet allemaal dezelfde intresse haha.

@chopstick :
Leuk dat je ook heli vliegt ! Idd ik heb gemerkt dat iedereen bij the wings elkaar wilt helpen als je iets niet weet of ergens niet uitkomt of tips nodig hebt. Dat vind ik echt top ! En iedereen is wel in voor een lolletje het is eigenlijk een dagje uit. Ik heb je een pb'tje gestuurd tevens bedankt alvast

Mvg mel

Back