the Wings Nistelrode , verzameltopic

De kans dat ik er dan ben is klein. Verjaardag in de familie.
Misschien zondag. En anders kijken we een keer door de week Jurgen.
Veel plezier morgen.

Is goed, maar vandaag ben ik ook even op het veld geweest en daar waren ook 2 vliegers. Heb eindelijk door om de heli zijwaards te houden. Ik ga vooruit.

Echter bleek er nu al de accu van de zender kapot te zijn. cel 1 had nog een spanning van 0.14 volt terwijl de andere 2 cellen 4.3 en 4.2 volt hadden Ik kan die lipo ook niet meeer opladen omdat hij de cel niet meer ziet. Maar ik krijg van de leverancier een nieuwe opgestuurd... dus morgen maar met gewoone batterijen in de zender werken en dan weer lekker vliegen.

Graag Micheal. Ben er blij om als je even mee wilt kijken.Thks.

Laatst bewerkt:
Ik kom vandaag toch niet naar het veld, heb op buienradar gekeken, en word pas na 3 uur droog. Aangezien ik om half 4 alweer weg moet, vind ik het niet de moeite waard om daar een uur voor in de auto te zitten. Helaas, volgende week maar weer, bij de opening vna het vliegseizoen :D

Ja dat was gaaf en ging hard. Alleen jammer van het :onweer:. Misschien morgen weer een kans. De voorspellingen zijn beter dan today.(:D) Heb net wel even alle lagers opnieuw in de oli gezet. Even lekker laten spinnen zodat de overtollige oli er af gaat, poetsen en dan kijken we morgen wel weer eens wat voor muziek er dan in zit.

Nog iets gevonden? Mijn heli maakt ook flink geluid. Vaak wordt dat nog versterkt door de canopy. Verschil hoor je goed als hij nose-in hangt.

Michael, gefeliciteert met weer een succesvol optreden in the air.

Rob dacht dat het bij mij van de tail rotor komt. Er zat ook minimale speling op de as aldaar. Echter was het ook mogelijk dat het droogheid was van de as / belt was. Vandaar dat ik die nu hin de olie hebt gezet met naaiolie, in de hoop dat het geluid weg is.

Echter hij vliegt gewoon strak, dus daar is niets mis mee.

Haha ja dat was wel leuk he :D Had zelf niet verwacht dat ie zo strak vloog :o

Maargoed, motordomping is aangepast, hoop dat ik er iets van merk. Klok gaat dadelijk uurtje vooruit dus ik hem nu na het werk wat meer tijd om eens nog snel een uurtje te vliegen :D wat een lekker gevoel zo, die zomer voor de deur :D

Morgen dagje Assen! En volgende week zondag ben ik ZEKER weer van de party met de opening van het vliegseizoen :D

Hey Jurgen en John,
Zoals ik vanmiddag al aangaf de link naar een heli-trainingsprogramma:
RADD'S SCHOOL OF ROTARY FLIGHT?
Het is radd's school of rotary flight.

hij bouwt het lesprogramma erg mooi op per accu.

Verder succes met de kleine reparaties en afstelwerkzaamheden.
Het ging dus best goed. Weer stappen gezet.

Leuke site. Even iets geheel anders.
Op de mainschaft net onder de tuimelschijf zit een ring met 2 inbusjes. Na die rinbg met inbusjes zit een lager waar de mainschaft doorheen naar beneden gaat. Volgens het boek heet dit sicherungsring.( zekerheidsring). Ik heb de inbusjes geborgt en het bleek dat als ik er 1 los had dat je die ring gewoon rond kon draaien???. Wat voor een ring is dit nu of efect heeft deze specifieke ring. Of zorgt deze ring er voor dat de tuimelschijf niet verder naar beneden kan.

Die ring fixeert je as zodat de tandwielen niet verder naar beneden kunnen.
Deze moet goed vast zitten. Losmaken, aandrukken naar benden, maar zo dat alles nog soepel draait. Goed vastzetten incl. locktite.

?
16 graden, weinig wind en 0 mm neerslag na 11:00 uur.
Klinkt niet echt beroerd.
Maar goed, weermannen worden betaald om te jokken...

Dan hoop ik dat jouw weerman gelijk heeft erik, dit zegt buienradar namelijk:

zo
Neerslaghoeveelheid (mm) 6
Neerslagkans (%) 60
Minimumtemperatuur (°C) 7
Maximumtemperatuur (°C) 12/14
Windkracht (bft) 3
Wind komt vanuit W
Zonneschijn (%) 10

Heren,

Naar aanleiding van het verliezen van 4 modellen in 1 maand tijd, zit ik er even doorheen... Ik neem daarom ook even pauze en zal er dan dus ook niet zijn van het weekend...

Back