the Wings Nistelrode , verzameltopic

Yeah, BBQ. Tuurlijk...

Het was wat rustig in Weert zowel qua vliegers als beren. Het weer was ook echt niet optimaal, maar het was erg gezellig.

Heren en een paar dames!

A.s zaterdag is er een grote Airshow in Nijverdal. En nu leek het me leuk om met een groepje daar een dag heen te gaan. Op dit moment hebben zich zo'n 100 piloten ingeschreven en dan hoort er toch ook wel een clubje uit nistelrode bij toch ? :p

Ik ga er vroeg heen, en blijf tot na de BBQ, en heb nog 1 plek in de auto over voor iemand die graag mee wilt rijden.

Laat maar weten wie het leuk lijkt om mee te gaan :D En als we met een paar man kunnen gaan is dat helemaal mooi.

Inschrijven om mee te vliegen is wel een vereiste, en als piloot is deelname aan de BBQ op zaterdag gratis.

Groetjes!

Volgens mij stond je voor Delta ingeschreven. :D

Maar je wil natuurlijk de maiden van de Decathlon niet missen .

Tip : neem geld mee , daar is veel moois te koop.

Mvg Johan

Heb me daar afgemeld, meeste mooie kisten komen toch op zondag, en nijverdal is echt een erg grote meeting, die ik gewoon niet MAG missen.

Geld ga ik niet meenemen, aangezien ik woensdag al naar Aerobertics ga en daar al genoeg ga uitgeven, dus het is daarna even goed geweest haha :p

En idd johan, ik wil die maiden niet missen haha :D wel wachten op mij dan he :D

Nog iemand die zin heeft om morgen middag mee te rijden naar Aerobertics ? Ik ga tot nu toe alleen, maar het is natuurlijk altijd gezelliger om met meer te gaan toch :p

Frank3

Heb alle linkjes naar voor en achter gedraaid.- terug gezet en de volgende gepakt, maar Ik krijg het bladspoor niet weg,en de heli is net een kangeroe. Hij stuiterd van boven naar beneden. Dit was al vanaf het begin dat ik de eerste testvlucht maakte nadat we hem hebben opgebouwd.
Ik weet niet wat dat kan zijn. Het jij een idee?

Het heen en weer stuiteren kan het gevolg zijn van steile pitch en throttlecurves. Ik meen dat we er toen vanwege het afstellen aan hebben veranderd. Heb je alles teruggezet?

Als je het bladspoor niet wegkrijgt zou dat erop wijzen dat de featheringshaft toch krom is. hadden we bij de heli van John ook. ik weet niet meer of we die toen hebben vervangen. Of hebben we het toen in elkaar gezet met in het achterhoofd dat dit kon voorkomen. en dat we e.e.a. zouden vervangen met jouw nieuwe (al bestelde) onderdelen?

Meer kan ik zo ook niet bedenken.

Ik heb alles terug gezet naar instellingen voor de crasch. We hebben alles vervangen incl. featheringsshaft. Het enigste is dat de bladholders lagers niet meer lekker waren. Ik heb inmiddels de nieuwe bladholders er op zitten. Maar het probleem doet zich nog steeds voor.

Dan kan ik het niet op afstand.
Morgenavond ga ik in principe naar de club. Als het daarvoor te slecht weer is kan ik ook bij jou komen sleutelen.

Ik weet niet wat er aan de hand is, maar voor de zekerheid heb ik ook nogmaals de feaderingshaft vervangen. En nu heb ik tot bijna midstick geen bladspoor en daarna een heeeeel klein beetje. Op een afstand gemeten: 1 a 2 mm. Verder vliegt de heli rustig in gewoon en in idle up:D.

Maar goed ik ben morgen ook op de club als het meezit. Maar ik ga ervanuit dat het goed moet zijn en dat bladspoor mag komen bij hogere toeren. Of ik kijk weer verkeerd, net als bij de tuimelschijf en servo's.:confused:

De bedoeling is dat je geen bladspoor hebt op het gebruikstoerental, onder belasting. Meestal is in hover afstellen prima.
Heb je nu ook de nieuwe bladeholders (dus nieuwe lagers) erop?
En kennelijk zat er toch nog wat in die featheringhaft.

Ja. Ik heb nu nieuwe bladholders en dus ook lagers en een nieuwe feaderinsschaft. Dus meer rendement is er volgens mij niet meer te halen. We kijken morgen wel even op de club of anders zien we wel even. Zoals gezegd is hij nu even stabiel als toen, dus het zal me niet verbazen dat ik weer verkeerd kijk. Als je begrijpt wat ik bedoel.

Frank, Ik heb nieuwe servo,s besteld. Digitale metal gear servo's. De servo aan de voorkant van de Heli is vandaag in een keer vollop gaan brommen en de servo links ( die verkeerd stond) zat muur en muur vast. Hij werkte wel, maar met de hand was hij niet te bewegen. Ik stap dus maar eens af van die servo,s en ga maar eens naar een betere soort, want dit werkt zo ook niet.

Dat is een goed plan. Zelf heb ik Hitec 65 servo's erop, met kunststof tandwielen. Dan weet ik tenminste dat de tandwieltjes eerder kapot gaan dan de rest.
Voor de rest doet dat soort servo's het op de swash prima.
welke heb je nu besteld?

Wel apart dat die servo's nu ineens zo vreemd doen.

Vanavond is het volgens mij rustig zat voor de Trex500.

zie je op de club wel en dan moet je er nog maar eens naar kijken. Zelf vind ik het ook allemaal een raar verschijnsel. Zelfde als het feit dat de giro weer raar heeft gedaan.

Update. Ik ben bang dat het vannavond niets gaat worden op het veld. Het regend nu en waait hard

Laatst bewerkt:
Back